Mitä sanoja tai sanontoja inhoatte?
"Kaikkee se leipä elättääkin" ja jaxuhali sekä enääN. Hyi ja hyi.
Kommentit (856)
Nyt alan pistelemään ruokaa NAPAAN!
Lomalle lompsis ja enään. AARGH.
Vierailija kirjoitti:
Asioilla on tapana järjestyä.
Kuullostaa
Kohdillaan
Olen aina kuvitellut olevani ainut henkilö Suomessa, joka vihaa tuota "asioilla on tapana järjestyä". Kuulin sen nimittäin erittäin vaikeassa tilanteessa henkilöltä, joka oli osaksi syyllinen tähän tilanteseen.
Silloin se kuullosti puhtaalta pottuilulta. Tottakai asiat järjestyvät joskus, mutta ei heti. Siihen saattaa mennä 5 vuotta, 10 vuotta tai enemmänkin.
Joka kuuseen kurkottaa.....blaablaa
Kevyet mullat
kaikki väsähtäneet Putous- ja Matti Nykäs-hokemat (kummeleita kukaan ei onneks enää jauha)
jättekiva
'edukas'
Kun englanninkielisiä sanoja kirjoitetaan tahalleen väärin. Siis niin kuin ne lausutaan. Mitä korkeammin koulutettu ja vanhempi henkilö, sitä enemmän ärsyttää.
Esim. "evä". Lausessa: Oli paras konsertti evä!
Tai sitten lausutaan tahalleen väärin. Olen itse it-alalla, ja kerran yksi nuori mies neuvoi käyttäjää puhelimessa: Onko sun koneelle asennettu "woordi"?
Mikä hemmetin woordi? Ward (lausutaan woord) tarkoittaa esim.osastoa. Miksi ei puhunut Wordista ja lausunut sitä oikein?
"Primitiivireaktio"
"Raksuja" (koiranruuasta)
"Äityli, äitsykkä"
"Kakkapylly"
"Mitenkäs me tänään voimme?" (Sairaanhoitaja potilaalle)
"Ei oo todellista!"
"Lällätellä"
"Pitkässä juoksussa"
"ihku, ihQ"
"Tunneäly"
"Ja sit mä olin niinku, et ..."
"Oikeasti / aikuisten oikeasti"
"Parhautta / ihan parasta"
"Palataan astialle"
"Työ tekijäänsä kiittää"
"Mummonmarkkaa"
"Varpajaiset"
"Halloween" - v*ttu sellaista EI OLE OLEMASSA SUOMESSA! Se on pyhäinmiestenpäivä.
"Vetää" (musiikista esim. laulaa joku kappale)
"Asia vilpitön"
"Näillä mennään"
Salarakas (keneltä salassa?)
Yllätysero (kenelle yllätys?)
Kohupari (kukaan ikinä kuullu kummastakaan)
Täällä joku valopää pyytää aina laittamaan milloin mitäkin pinoon.
Luoja. Karvat nousee pystyyn.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipideasioista ei voi väitellä.
Mistäs sitten, faktoista?
Tuohan on ollut alunperin:"Mmakuasioista ei voi kiistellä".
Väännän tuon muotoon: "makuasioista ei voi muuta kuin kiistellä".Todella outo lausahdus(jonka kuulin ensikertaa), että mielipideasioista ei voisi väitellä.
Mielipide perustuu johonkin ennakkokäsitykseen, tietoon tai kokemukseen.
Toki mielipiteeseen on oikeus, vaikka sitä ei perustelisi, silloin siitä on tietusti turha väitellä.
"Ei millään pahalla, mutta...."
Ei millään pahalla, mutta tuo vaate ei oikein sinulle sopiva.
Eli sanotaan toiselle loukkauksia, mutta lievennetään sanomista muka "ei millään pahalla".
Pyhäinmiestenpäivä ja Halloween on kaksi ihan eri asiaa.
Halloween on vakiintunut Suomeen Amerikasta ehkä noin 10 vuotta sitten. Se on aina työpäivä ja sitä vietetään aina 31.10.
Pyhäinmiestenpäivää vietetään välille 31.10.–6.11. osuvana lauantaina. Suurin osa kaupoista on silloin suljettu. Sitä vietetään myös latinalaisessa Amerikassa "Dia de los Muertos" eli kuolleitten päivänä.
Sana "tylsä" kun tarkoitetaan jotakin ikävää/inhottavaa. Siis vaikkapa "onpas tylsää, kun jouduit autokolariin".
Mun mielestä tylsä on yhtä kuin tylsistyttävä, pitkästyttävä, englanniksi boring.
Vierailija kirjoitti:
Rakkauspakkaus
Toimii.
Kaffella.
Nassuun.
(Myönnettäköön tykkään käyttää kaikkia..)
Sitten tiedät kun sinulla itselläsi on lapsia..
Ärsyttävä hokema jolla puretaan vaan omia paineita. Kyllä sitä stressiä voi elämässä olla ilman lapsiakin. Minähän voisin sanoa kotiäidille, että sitten tiedät kun käyt kokopäivä töissä ja sinua kiusataan työpaikalla.
LÄÄKKEET!!!
Jäikö lääkkeet ottamatta?
Lomille lomps, proaktiivinen ote (työhön), asiat riitelevät eivät ihmiset.
Ablodit!!