Mitä kuukautissuojia käytätte?
Mä käytän kuukuppia, yöllä lisäksi kestositeitä. Kuppia oon käyttänyt kymmenisen vuotta. Kertakäyttöiset kuukautissuojat eivät oikein sovi mulle.
Kommentit (69)
Vuokkoset eivät tee ihottumaa tai kutise, näissä kun ei ole lisätty mitään hajusteita tai jotain teho-imu-geelejä.... Mihinkään kestositeisiin en siirtyisi, eikö noista tule pyykkiä vajaita koneita ja veden kulutusta, tuskin peseytyy kunnolla normaalin vaatepyykin seassa... Kuppia en myöskään ala harjaamaan ja keittämään, eikä tätä edes saa kierrukan kanssa käyttää.
Kuppi. Kyllä mulla oli myös kierukan kanssa, ongelmitta. Kupin kanssa joskus pirkkasiteitä, joinain kuukausina ei vain kuppi "istu" ilman että tulee ohivuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vuokkoset eivät tee ihottumaa tai kutise, näissä kun ei ole lisätty mitään hajusteita tai jotain teho-imu-geelejä.... Mihinkään kestositeisiin en siirtyisi, eikö noista tule pyykkiä vajaita koneita ja veden kulutusta, tuskin peseytyy kunnolla normaalin vaatepyykin seassa... Kuppia en myöskään ala harjaamaan ja keittämään, eikä tätä edes saa kierrukan kanssa käyttää.
No ihan normaalisti ne pestään koneessa. Ensin tietysti huuhtelu kylmällä vedellä (kuten kaikkien eritetahrojen kohdalla) ja sappisaippuaakin voi laittaa.
Ap
Siteitä, joskus harvoin hätätilanteissa tamponia.
Kuukuppi on jo ajatuksena ällöttävä! Kiitos, mut ei kiitos. Enkä haluu tulehduksia.
Ja eiköhän sen veren ole tarkoitus valua ulos, eikä jäädä muhimaan sisuksiin..
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi on jo ajatuksena ällöttävä! Kiitos, mut ei kiitos. Enkä haluu tulehduksia.
Ei kuukuppi aiheuta tulehduksia.
Ap
Kyllä kierrukan kanssa voi käyttää kuukuppia.
Itse käytän nykyisin vain kuppia. Varalla pidän tampaxeja, jos tulee tarvetta.
"Kuukupin desinfiointia varten ei tarvitse ostaa uutta kattilaa. Varmista vain, että käyttämäsi kattila on puhdas ruokajäämistä, jotta kuppi puhdistuu kunnolla."
🤮
Pikkuhousunsuojia menkkojen alkamista odotellessa ja Libressen tuhdeimpia, siivellisiä yösiteitä parina ekana runsaana päivänä, loppupäivinä jotain ohuempia siteitä joskus. Käytän aina ehdottomasti siivellisiä siteitä, suojaavat paremmin sivuilta ja pysyvät hyvin paikallaan. Miksi joku käyttää siivekkeettömiä, voitteko valaista?
kuppia.
Toisin kun strömsössä neuvottiin, sitä ei pitäisi lähteä harjaamaan. Harjaaminen saa aikaan kupin pintaan naarmuja.
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis valuttaa veret muhimaan housuihin ja römpsäkarvoihin, oikein reagoimaan ilman hapen kanssa? Nam nam. Hyi stna. Tietäisittepä miten vastenmielisiltä te sidepeput haisette, löyhkäätte pitkälle. Kuukuppia käyttäessä veri ei nimenomaan jää muhimaan minnekään, vaan kertyy _kuppiin_ ja pysyy siellä vaginan sisällä ilmatiiviisti, tahrattomasti ja hajuttomasti.
Siteiden käyttö on kyllä aikamoista luonnonvarojen tuhlausta ja ympäristön saastuttamista. Kehitettäisiinpä joku parempi luomuversio tamponista tms., täysin biohajoava ja luonnollinen. Ei enää näitä muovisia hajustettuja ja ties mitä kemikaaleja sisältäviä hautovia ja epähygieenisiä terveyssiteitä.
Kuuämpäriä, kun on niin runsaat vuodot.
Siteitä, nyt kun on kierukka ollut vasta pari kuukautta... Kuppia saisi käyttää mutta en ole ikinä vielä kokeillut, ja on mahdollista että se imaisee kierukan ulos, niin en vielä uskalla kun tähän asti kaikki sujunut kierukan kanssa niin hyvin. Ennen kierukkaa käytin lähinnä tamponeja, yöllä siteitä.
Alwaysin siteet ovat muelestäni parhaita, olen käyttänyt niitä jo vuosia.