Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMAKOTIASUJAT!! Naapuruston väleistä kyselen.

Vierailija
07.05.2006 |

Asumme pienten lastemme kanssa omakotialueella. Naapureiden kanssa olen hyvänpäiväntuttava väleissä. Jonkun sanasen vaihdan jos vastakkain osutaan, mutta varsinaisesti ystävä en ole. Mitään kovin henkilökohtaisia asioita en välitä naapureiden kanssa puhua, ENKÄ MYÖS HEILTÄ KYSELE. Lähinnä hyvin yleisluonteisia asioita.

Kuitenkin, pari naapuria aina tavatessa kyselee hyvinkin henkilökohtaisia asioita. Esim. omasta tai lasten terveydentilasta, asumisväljyydestä kodissamme jne. Tyyliin että ' kuulin Sarilta että teilläkin oli käynyt niin ja näin' . Sitten odotetaan vastausta. Tähän asti olen vastaillut, vaikka välillä jaksaa ihmetyttää miten kehtaavat kysellä ihan kaikkea ja vielä paljastaa keneltä ovat kuulleet jne. Toinen vaihtoehto olisi tietysti sanoa etten kommentoi, mutta aika tylyä sekin kyllä on.

Kun itse en kyselyä harrasta toisten perhe- ja henkilökohtaisista asioista, onko tavallista että puolitutuilta voi kysellä IHAN MITÄ VAAN, IHAN POKKANA??

Olen miettinyt, että olenko jotenkin poikkeuksellisen epäsosiaalinen kun en välitä olla naapureiden kanssa mitään bestiksiä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talossa ollaan just paljolti oman rauhan takia. Mitäs rauhaa se on jos on sosiaalinen velvoite jonnekin suuntaan koko ajan?

Vierailija
2/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskellaan jomman kumman hiekkalaatikolla ja jutellaan niitä näitä.

Me asutaankin lähes maalla, joten luulen että meillä sosiaalisuus on vähän erilaista kuin kaupungissa (oletan ap:n asuvan jossakin isomassa kaupungissa??)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit pysyköön naapureina, ystävät tulevat toista tietä.

Toki naapureiden kanssa kannattaa hyvissä väleissä pysyä, mutta ei pidä ylittää yksityisyyden rajaa.

Vierailija
4/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki muut halukkaita jakamaan koko elämänne naapuruston kanssa?

ap.

Vierailija
5/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä naapureiden kanssa on joidenkin kanssa ihan muodolliset välit. Joidenkin kanssa ollaan ystävystytty vuosien kuluessa, niin että tietysti puhutaan henkilökohtaisempiakin asioita. Itse vastailen ja kertoilen sellaisia asioita, jotka liittyvät yleensä asumiseen. Eli jos joku kyselee vaikka neuvoa, miten joku juttu talossa on tehty tai ratkaistu, tai vaikka pihaan liittyviä asioita, " mistä ostitte tuollaiset ritilät, kun näyttää niin kivoilta?" . Perheeseen liittyviä asioita en juurikaan selvittele, vaikka jotkut uteliaita onkin.

Vierailija
6/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. ihmettelyä miten asutaan niin pienessä asunnossa, aiotaanko muuttaa isompaan, ja jos niin milloin ja parisuhdeasioita en halua selvitellä.

ap.

Vierailija:

Itse vastailen ja kertoilen sellaisia asioita, jotka liittyvät yleensä asumiseen. Eli jos joku kyselee vaikka neuvoa, miten joku juttu talossa on tehty tai ratkaistu, tai vaikka pihaan liittyviä asioita, " mistä ostitte tuollaiset ritilät, kun näyttää niin kivoilta?" . Perheeseen liittyviä asioita en juurikaan selvittele, vaikka jotkut uteliaita onkin.

Vierailija
7/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset liity joukkoon?

Vierailija
8/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välitä hirveästi vääntää juttua naapureiden kanssa, sitä varten on ystävät.

Toki tervehdin ja saatan muutaman sanan vaihtaa, mutta en näe mitään syytä siihen, että ihmisten kanssa pitäisi jakaa kamalasti ajatuksia vain siksi, että satutaan asumaan vierekkäisissä taloissa!

Miksi mielestäsi omakotiasujan pitää olla sosiaalisempi kuin kerrostalossa asuvan!

Vierailija
9/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureita tervehdin, mutta en ole heidän kanssaan muuten tekemisissä. Miksi pitäisikään? Omia ystäviämme tykkäämme kutsua pihallemme varsinkin näin kesäaikaan!

Vierailija
10/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miellyttäviä ja harmittomia ihmisiä, mutta mä haluaisin olla erakko edes kotona. Asutaan rivarissa ja kiva istua pihalla, kun säleaidan takana 3 metrin päässä " viholliset" .:)

Täytyy kai muuttaa jonnekin mettään.

Vierailija
11/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan rivarissa ja haaveillaan tosi isosta ok-tontista, jos talo rakennettaisiin. Nyt kyllä viihdytään tässä ihan hyvin. Ollaan aika vähän taka- tai etupihallamme, koska ei ehditä siinä istuskella. Kumpaakin seinänaapuria aina tervehditään, toisen vanhemman yksinäisen kanssa usein vähän jutellaan, kun hän tuntuu olevan siitä tosi hyvillään. Aina puhutaan hyvin kohteliaasti ilmoista ym, eli mitään utelua ei ole ollut. Remonttia tehtäessämme tuli jotain puhetta siitä, ihan yleisesti kerroimme tapetoivamme ja sen semmoista, mutten kokenut sitä liian uteliaaksi.

Tiedän kyllä mitä utelu pahimmillaan on, yksi tuttava on sellainen. On miehen tuttavan vaimo, eli ei kovin läheinen. Kyselee kyllä kaikenmaailman raha- ja juorunaiheasiat ja kertoo avoimesti omat perhekriisinsä jne. On aika kiusallista.

Ap:lle vinkiksi että itse yrittäisin aina olla joutumatta puheisiin naapureiden kanssa ja vastaisin hyvin mitään sanomattomasti. Esim että ihan sopivasti on tilaa jne.

Vierailija
12/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostunut naapurin asioista. mulle riittää pelkkä tervehtiminen ja jotain yleistä puhuttavaa. Toiset naapurit käy toisten luona kylässä ja päivät pitkät toisten pihoilla on juttelemassa. Mua ei lähempi tuttavuus kiinnosta.

Vierailija
13/13 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kanssa siitä syystä että ovat meitä paljon vanhempia joten yhteistä jutunjuurta ei oikein ole. Lähimpien naapureiden kanssa juttelen niitä näitä joskus vaikka ovat aika saman ikäisiä. Heillä on paljon pienempi lapsi kuin nämä meidän joten eipä heidänkään kanssa ole paljon yhteistä. Kun taas sitten tuossa parin talon päässä asuu varsinainen sielunsisko ja henkiystävä jonka kanssa on jaariteltu ummet ja lammet ihan kaikesta. Meidän lapset on hyviä kavereita ja yhdessä on vietetty synttäreitä ja uutta vuotta monet kerrat. Ei kaikkien kanssa tartte tulla juttuun, riittää kun tervehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi