Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsen eroon vihan tunteista?

Vierailija
15.10.2018 |

Onko joku osannut käsitellä kumppaniaan kohtaan tuntemansa vihan niin, että suhde on voinut jatkua? Minä haluaisin päästä eroon näistä tunteista, mutta se tuntuu olevan niin vaikeaa... Tiedättekö sen tunteen, kun haluaisi loukata sitä toista yhtä paljon kuin se on loukannut sua? Kun haluaisi koko ajan vääntää veistä sen toisen haavassa ja muistuttaa, kuinka paljon se sua loukkasi? Mulla on koko ajan sellainen olo, että mun kumppani on mulle henkisesti jotain velkaa, eikä se voi sitä mitenkään maksaa takaisin, ja mä haluaisin vaan koko ajan muistuttaa sitä siitä. En aio yksilöidä tarkemmin, mitä on tapahtunut, mutta kuvioon ei liity pettämistä tai väkivaltaa. Kyse on kuitenkin siitä, että äärimmäisen hädän hetkellä mut jätettiin yksin, niin henkisesti kuin konkreettisesti, ja jouduin sen seurauksena jonkinlaiseen ahdinkoon, niin henkiseen kuin konkreettiseenkin (taloudellisesti). Suhdekin päättyi siinä kohtaa, mutta ollaan jonkun aikaa yritetty saada sitä toimimaan uudelleen. Mutta se vaan on osoittautumassa todella vaikeaksi, koska mä tunnen välillä niin hirvittävää vihaa ja katkeruutta tätä ihmistä kohtaan. Niin, voiko tällaisesta päästä yli? Kokemuksia, vertaistukea, mitä vaan? Jos tää kuulostaa lähinnä vaan lapselliselta, senkin saa sanoa. Itse kun jää vellomaan näihin tunteisiin niin ei vaan näe enää selkeästi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea tekstiäsi, mutta purkamalla paska oikeisiin kohteisiin, niin se lähtee. He sen aiheuttivatkin. 

Vierailija
2/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mitään järkeä yrittää jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, jota vihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vihaa muita kuin kumppania kohtaan, ja olen ollut olematta väleissä enää. Viha ei kuitenkaan katoa. Olisi kiva nähdä vielä se päivä, kun koen rauhan.

Vierailija
4/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit naiset ovat kaiken pahan alku ja juuri. 

Vierailija
5/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole mitään järkeä yrittää jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, jota vihaa.

Niin, ja toisaalta rakastaa. Suhde on parhaimmillaan niin vaivaton ja helppo, äärimmäisen onnellinen ja antaa molemmille. Mutta aika ajoin nämä mun kalvavat tunteet nousee pintaan. Oon kai yrittänyt lähinnä unohtaa, antaa anteeksi ja mennä eteenpäin puhtaalta pöydältä, mutta en onnistu. Mun pitää jotenkin aktiivisesti käsitellä se, mutta en tiedä miten.

Sekin pitää vielä todeta, että minussakin on ollut vikaa. En ole käyttäytynyt täydellisesti itsekään. Se ei silti poista näitä mun vihan tunteita.

Ap

Vierailija
6/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan yhdellä tavalla: antamalla anteeksi.

Vierailija
7/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan yhdellä tavalla: antamalla anteeksi.

Olen yrittänyt. Miksi en onnistu? Mutta tätä mä olen itsekin ajatellut. Pitäisi antaa anteeksi, eikä enää katsoa taaksepäin. Miksi en osaa? Harmittaa.

Ap

Vierailija
8/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette päättäneet jatkaa yhdessä, niin hakeutukaa terapiaan. Vihasi helpottaa, kun pääsette ammattilaisen avulla avaamaan tuntemuksianne. Toista on helpompi ynmärtää ja antaa anteeksi, kun kuulee hänen sisäisiä mietteitään ja pääset itsekin, ilman pelkoa riidasta tai vaikka siitä, että toinen poistuu paikalta, kertomaan, miltä sinusta tuntuu. Se helpottaa.

Vierailija
9/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetty on.

Voimaa en siihen ole saanut. 

Vierailija
10/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette päättäneet jatkaa yhdessä, niin hakeutukaa terapiaan. Vihasi helpottaa, kun pääsette ammattilaisen avulla avaamaan tuntemuksianne. Toista on helpompi ynmärtää ja antaa anteeksi, kun kuulee hänen sisäisiä mietteitään ja pääset itsekin, ilman pelkoa riidasta tai vaikka siitä, että toinen poistuu paikalta, kertomaan, miltä sinusta tuntuu. Se helpottaa.

Itse asiassa mun kumppani ehdotti tätä mulle. Me pystytään kyllä keskustelemaan kaikesta, myös tästä, ilman terapeuttiakin, mutta ehkä terapeutti osaisi kysyä oikeita kysymyksiä?

Ap

Vierailija
11/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mun kumppani ehdotti tätä mulle. Me pystytään kyllä keskustelemaan kaikesta, myös tästä, ilman terapeuttiakin, mutta ehkä terapeutti osaisi kysyä oikeita kysymyksiä?

Ap

Kyllä, se on mahdollista! Kannattaa kokeilla, ei se ota jos ei anna.

T. Sama

Vierailija
12/20 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keskustella puolison kanssa asiasta ja ymmärtää miksi hän toimi niin kuin toimi. Saat rauhan kun hyväksyt tapahtuneen osaksi elämäntarinaasi ja annat anteeksi. Toinen osapuoli on tehnyt väärin eikä anteeksianto muuta sitä mutta tuo sinulle rauhan. Joskus tämä vaatii aikaa.

Joskus on helpompi erota ihmisestä joka on satuttanut sinua. Ei kannata jäädä suhteeseen, jos olet varma ettei tapahtunutta voi hyväksyä. Kun luottamus kerran on rikottu ei sitä saa enää takaisin. Onko järkeä jäädä suhteeseen, jossa ei ole luottamusta?

Jos ehdottomasti haluat jäädä suhteeseen, työstä asiaa lukemalla kirjallisuutta aiheesta. Youtubista löytyy myös videoita ihmissuhdeongelmista ja vihan hallinnasta yms.

Vierailija
13/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#VainKynnysmattoJutut

Jäin tätä miettimään yön yli. Tuleeko tästä tosiaan kynnysmattofiilis? Mä koin jonkunlaista kynnysmatto-oloa silloin, kun tää tilanne oli päällä. Sen vuoksi suhde silloin loppuikin. Mutta mä olen sen nyt ääneen sanonutkin, että en suostu enää olemaan mikään päälletallottava. Minunkin tunteilla on väliä, ja mun tunteita on mm. nämä vihan tunteet. Tekeekö se edelleen musta kynnysmaton, jos kuitenkin harkitsen jatkoa tässä suhteessa?

Kiitos näkemyksistä kaikille joka tapauksessa. Meidän suhde on nyt mietintätauolla jonkun aikaa.

Ap

Vierailija
14/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot jo koukussa. Hooked on a feeling. Siinähän räpistelet. Sori.

Vierailija
15/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea tekstiäsi, mutta purkamalla paska oikeisiin kohteisiin, niin se lähtee. He sen aiheuttivatkin. 

Ai Lääkäreihin ja sairaanhoitajiin. No mikäs siinä sitten, kiitos vinkistä!

Vierailija
16/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on aika erota. Sen jälkeen näet asiat selvemmin.

Vierailija
17/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on lopulta vain ajatus

kuten ahdistuskin

Muisto on ajatus, joka aiheuttaa sinussa vihan tunteen

Jos haluat hallita tätä tuntemaasi vihaa, muuta ajatteluasi. Sinä kontrolloit ajatuksiasi, sinä ajattelet, ei kukaan muu.

Vierailija
18/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, se on mahdollista! Kannattaa kokeilla, ei se ota jos ei anna.

T. Sama

Ota appelsiini. Tökkää siihen tulitikku.

Appelsiini on aurinko. Tulitikun musta pää on maapallo. Siellä jossakin maapallolla olet Sinä. Vihainen Sinä.

Suhteita vihasi, onko tarpeellinen vai tarpeeton. Näin mä joskus ajattelen kun oikein mättää.

Vierailija
19/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ajatuksia, kiitos!

Jostain syystä nää mun vihan tunteet ja ajatukset ei ole mun kontrolloitavissa siinä mielessä, että mä todella haluaisin luopua niistä ja mennä eteenpäin, mutta jostain syystä ajatukset ennemmin tai myöhemmin palaa siihen katkeruuteen. En oikein itse ymmärräkään sitä, miksi mun mieli tämän suhteen vaihtelee niin paljon. Eilen illalla mulla oli välillä tosi seesteinen mieli ja ajattelin että kyllä mä tämän selätän, annan anteeksi, mennään eteenpäin yhdessä. Ja tänään olen huomannut ajattelevani, että jos annan anteeksi, annanko ikään kuin luvan kohdella mua samalla tavalla jatkossa?

Ehkä ero on ainut mahdollinen ratkaisu. Toki ymmärrän, että suhteutettuna mun vihalla ei ole minkäänlaista merkitystä. Mutta kun mun elämä on mun ainut. En halua elää elämääni katkerana ja vihaisena.

Ap

Vierailija
20/20 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin tekstistäsi että kumppanisi petti luottamuksesi hädän hetkellä eikä ollut tukenasi? Yrität antaa anteeksi mutta onko kumppanisi pyytänyt anteeksi ja tehnyt selväksi että sama ei toistu?