Mikä on lempikukkasi? Mistä ja minkävärisistä kukista tehdyn kimpun haluaisit?
Itse tykkään daalioista. Tällaisista pinkeistä kukista tehty muhkea kimppu olis aivan ihana. 🤗
Kommentit (32)
Pidän orvokeista, valkoisista ruusuista ja lemmikeistä.
Gerbera. Kaunis, vaikka olisi vain yksi kukka maljakossa. On myös kestävä kukka. Gerberaa on monta kaunista väriä.
En oikeastaan haluaisi kukkakimppua. Mieluummin ihailen luonnossa eläviä kukkia, niiden omassa ympäristössään. Kielo ja kangasvuokko ovat lempikukkani. Viimeksi mainittu on rauhoitettu , kotini lähistöllä niitä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään daalioista. Tällaisista pinkeistä kukista tehty muhkea kimppu olis aivan ihana. 🤗
Tai yksikin muhkea kukka riittää. Ap
http://3.bp.blogspot.com/-0z1K8AbM1to/UB689eyoCuI/AAAAAAAACbg/2nPXEo0pK…
Neilikat ja tulppaanit on ihania. Valkoisina ja vaaleanpunaisina.
Punaiset ruusut isona kimppuna. Pionit ihan miten vain.
Kevääseen kuuluu kielot. Loppukesään auringonkukat. Talvella amaryllis ja keväällä narsissit.
Ehkä sitten tuo virkattu päivänkakkara, mikä tähän ketjuun tulee ET-lehden mainoksessa : ))
No en tiedä, mutta juuri tällä hetkellä vähän samaa pohdin: syyskranssin haluaisin tehdä, mutta ei ole ideoita nyt (netistä kyllä kuvia saan, mutta ihan konkretiaa kaipaan - lähdenkö hakemaan nyt nokkosia vai mitä tuolta ojista).
Neilikka ja gerbera. Ihan yksittäin. Hääkukkana mulla oli yks kalla ja se oli ihana.
Luonnonkukista kielo ja kylmänkukka.
Mustat irikset ja hieman pakkasenpunertavat syyshortensiat kimpussa, jota kiertää ohut tummanpunainen villiviinioksa.
Ihan vaaleankeltaiset pikkuneilikat ovat söpösiä.
Pioni on lempikukkani. Kaikki värit pioneista käyvät, jopa pinkki, vaikka muuten en pinkkiä värinä voi sietääkään.
Pionit ehdoton lemppari, mutta tähän aikaan vuodesta kun niitä ei saa, niin seuraavana tulee vaaleanpunaiset tai vaaleanlilat ruusut. Mitä haaleampi sävy, sen kauniimpi.
Tykkään oransseista ja sinisistä kukista eniten, mutta kimppu kuin kimppu kelpaa mulle. Neilikka on ikisuosikki. Mun tyttö osaa tehdä niin kauniita kukkakimppuja, kun on kukkapuolelle erikoistunut puutarhuri.
Kalla taitaa olla se lemmikki jos pitää sanoa. Ja sitten lemmikki ihan jo englanninkielisen (ja saksan?) nimensä vuoksi.
Sitten voisi olla joku ruiskukka- päivänkakkarakimppu.
En saa leikkokukkia, enkä niitä osta koskaan, mutta jos nyt näin ajatellaan teoriassa.
Neilikat on aivan ihania ja kestävät hyvinä pitkään, jopa kaksi viikkoa.
Pioni on kaunein, kielo herkkä ja ruusu ikuinen lupaus palavasta rakkaudesta...
Värisuosikki nykyään hennon vaaleanpunainen, sellainen utuinen kautta linjan-kimppu voisi olla ihana. Jostain syystä ihastuin todella prinsessa Sofian hieman erilaiseen, lämpimänsävyiseen hääkimppuun, mikä oli hänelle todella onnistunut valinta. Kaunis morsian, komea sulhanen...
Haluaisin kukkakimpun, jonka kukat on poimittu metsäkedosta..
Kukkien viljely ja kuljetus lämmittävät ilmastoa ja vie tilaa ruokakasveilta.
Ihan perinteisesti kielo ja orvokki.