Outo Ikä tulla äidiksi, uskomatonta :(
Tämä ei provo vaan täyttä totta, entinen opiskelutoverini odottaa lasta 47 vuotiaana.
Voikohan tuossa iässä oikeasti saada lapsen, terveenähän se ei voi käsittääkseni syntyä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Voi. Yli 50v luomusynnyttäjä ei ole harvinaisuus.
Minunkin äitini sai minut 57-vuotiaana, luomusti ja vaivatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 65v kun lapsi on täysi-ikäinen.
Seiskakymppisenä voi sitten auttaa lasta pakkaamaan kamoja autoon, kun tämä lähtee yliopistoon opiskelemaan.
Niin voi. Onpahan aikaa auttaa kun työvuodet ehkä takanapäin ;)
Ihme ikärasisteja.
Kyllä, olen ikärasisti. Lapsi häpeää ikäloppuja vanhempiaan. Toisilla on isovanhemmat tuonikäisiä.
Olet naurettava, jos ajattelet että ikä on se asia, jota lapsi vanhemmissaan ensi sijassa häpeäisi. Mutta oletkin varmaan sitä kouluttamatonta, parikymppisenä sikiävää lähiöväkeä.
En ole. Teen töitä teinien kanssa. Lapsilta kuulee totuuden ja totuus on, että lapset häpeävät sitä, että heidän vanhempansa ovat vanhoja.
Lapset häpeävät vanhempiaan monista eri syistä. Omani pukeutuivat juntisti.
En sanonutkaan, että ikä olisi ainoa asia. Mutta se on yksi iso asia. Ja meinaatko, että jos vanhemmat ovat iäkkäitä, niin esim. heidän pukeutuminenkaan olisi mitenkään ajanmukaista? Eli häpeävät ikää ja junttia pukeutumista.
Lapset ja teinit häpeävät poikkamista joukosta. Koska nykyään iäkkäät vanhemmat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, se, mitä sinä olet joskus kivikaudella hävennyt on eri asia kuin mitä nykyajan teinit häpeävät.
Minä olen ainakin omille teineilleni kelvannut mukaan jopa Weekendiin, joten tuskin nuo nyt minua hirveästi häpeävät. Pikemminkin ovat ylpeitä, päätellen siitä, mitä ovat kavereillene kertoneet.
N51
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi saa oman lapsensa samassa iässä, niin hänestä tulee mummo 94 vuoden iässä.
Siitä sitten rollaattorin kanssa leikittämään lapsenlapsia.
No, mun vanhemmat on kuusikymppisiä, ei ole paljon heitäkään näkynyt lapsenlapsiaan leikittämässä. Nolla kertaa.
Sitä paitsi, pienet lapset pitää kunnossa ja vetreänä. Nuorena lapsensa saanut on jo 47-vuotiaana aika vanha ja raihnainen. Jos lapset saa iäkkäänä, on vielä täysillä menossa mukana viisikymppisenä. Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiskakymppisenä voi sitten auttaa lasta pakkaamaan kamoja autoon, kun tämä lähtee yliopistoon opiskelemaan.
Ihme ikärasisteja.
Kyllä, olen ikärasisti. Lapsi häpeää ikäloppuja vanhempiaan. Toisilla on isovanhemmat tuonikäisiä.
Olet naurettava, jos ajattelet että ikä on se asia, jota lapsi vanhemmissaan ensi sijassa häpeäisi. Mutta oletkin varmaan sitä kouluttamatonta, parikymppisenä sikiävää lähiöväkeä.
Oho, nyt osui jollain mummolla hermoon. Kovin äidillistä keskustelua. Parikymppisenä on kyllä keskimäärin vähintäänkin fyysisesti otollisinta raskautua ja synnyttää. Itseasiassa on melkoisen yleistä saada lapsia parikymppisenä, jopa koulutetuilta ihmisiltä. Voisin itsekin väittää, että vanhempana lapsia saavat ovat p*rsaukisia eikä heillä ole varaa perustaa perhettä aiemmin. Vaan kun sekin on täyttä p*skaa. - eri
Äitini sai minut 47 vuotiaana. Synnyin terveenä ja olen terve, minulla oli hyvä lapsuus ja olen läheinen äitini kanssa. En koskaan ajatellut että äitini olisi erilainen. T. Nainen 23v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ikärasisteja.
En ole. Teen töitä teinien kanssa. Lapsilta kuulee totuuden ja totuus on, että lapset häpeävät sitä, että heidän vanhempansa ovat vanhoja.
Keskivertosynnyttäjä on liki 31-vuotias. Toisin sanoen teinien vanhemmat ovat keskimäärin jo pitkälle yli nelikymppisiä. Paskat ne mitään ikää häpeä, sun kaltaisiasi ahdasmielisiä idio.tteja hävetään kyllä.
https://www.stat.fi/til/synt/2016/02/synt_2016_02_2017-12-04_tie_001_fi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ikärasisteja.
Oho, nyt osui jollain mummolla hermoon. Kovin äidillistä keskustelua. Parikymppisenä on kyllä keskimäärin vähintäänkin fyysisesti otollisinta raskautua ja synnyttää. Itseasiassa on melkoisen yleistä saada lapsia parikymppisenä, jopa koulutetuilta ihmisiltä. Voisin itsekin väittää, että vanhempana lapsia saavat ovat p*rsaukisia eikä heillä ole varaa perustaa perhettä aiemmin. Vaan kun sekin on täyttä p*skaa. - eri
Kuule, eiköhän hän vain vastannut siinä samassa tyylilajissa mitä ap/sinä olette käyttäneet.
Tosiasia kyllä on, että koulutusasteen ja tulotason nousu nostavat lastenhankkimisikää. Kiukuttele mitä kiukuttelet.
Täällä aletaan heti haukkua, kun ilmaisee oman mielipiteensä siitä, että nelikymppisenä lapsen saanut on vanha. Vähän jopa hymyilyttää teidän raivoava puolustelunne. Siinäpä vaihdatte vaippoja vanhana, ei ole minulta mitenkään pois.
T. Nainen 34, tytär 13
Miksei joku teini häpeä yli 25-vuotiaana lapsensa saanutta äitiään. Kaikkea voi hävetä, ihan riippuen piireistä, missä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ikärasisteja.
Tämä se vasta naurettava kommentti onkin. Mitä normaalista poikkeavaa on saada lapsen parikymppisenä? Sen sijaan täysin normaalia saana lähes viisikymppisenä lapsi. Ei sillä että ihmis biologialla olisi mitään painoarvoa tätä nykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ikärasisteja.
Mitä kummallista tai väärää on saada lapsi parikymppisenä? Jännäksi on mennyt meno.
terv. N42, korkeakoulutettu. Lapsi 19v.
Ahdasmielisyys ylipäätään muiden elämäntilannetta kohtaan on junttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiskakymppiset on tulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä vielä ihan vetreitä ja skarppeja. Muutama sata vuotta sitten nelikymppinen oli vanhus. Ajat muuttuu.
Tutkin sukutietoja ja isoisoisoisoäitini sai 1899 seitsemännen lapsensa 44 vuotiaana, ensimmäisen oli saanut 24-vuotiaana, eli 88-vuotiaaksi. Joten se nuorimmainenkin oli 44 vuotias äidin kuollessa. Tuohan on vain 3 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ikärasisteja.
Minäkin teen töitä teinien kanssa, ja ikinä en tällaista ole kuullut. Kaikenlaisia muita juttuja perheestä ja vanhempien häpeämisestä kyllä, mutta koskaan ne eivät ole ikään liittyneet.
Ei ikä merkitse jos on hyvässä kunnossa ja nuorekas ja pitänyt huolen kunnostaan ja ulkonäöstään.
Sain tyttären kun olin täyttänyt 44 ja tytön usea koulukaveri sanoi mulle kun tyttö oli murrosiässä, että olet nuoremman näköinen ja oloinen kuin heidän äidit.
Huomasin saman vanhempien illoissa ettei syytä huoleen eikä häpeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ikärasisteja.
Kuule, eiköhän hän vain vastannut siinä samassa tyylilajissa mitä ap/sinä olette käyttäneet.
Tosiasia kyllä on, että koulutusasteen ja tulotason nousu nostavat lastenhankkimisikää. Kiukuttele mitä kiukuttelet.
Alatyylistä keskustelua vauva.fi:ssä kyllä löytyy. Ja kiitos linkistä, olen kyllä tietoinen koulutustason nostavan keskimääräistä lastensaanti-ikää.
Niin tyypillinen kuvio: tavallista epävarmempi, iäkäs äiti tekee provon päästäkseen arvostelemaan nuorempia ja lauma epävarmoja, keskivertoa iäkkäämpiä äitejä on heti mukana.
Todennäköisesti ovat ap:n omia nämä kaikista ilkeimmät kommentit täällä, niistä on turha loukkaantua. Sääliksi käy vain ihmistä, joka tarvitsee tällaista vastakkainasettelua hauraan itsetuntonsa kohottamiseen.
Mutta selvästi provo toimii... ja onhan näitä toisinkin päin, tosin yp poistaa ne toiset nopeammin. Mitähän se kertoo palstan m o deraattoreista... Minusta on surullista, ettei mikään ikä tulla äidiksi ole sopiva. Se kun on aika yksilökohtaista.
Ja mainittakoon näistä ikäeroista. Moni sosiaalisista ongelmista kärsivä nuori sotkee tilastot kaikkien nuorien äitien puolesta ja on kyllä niitäkin naisia, jotka saavat lapsen myöhemmällä iällä koska ensin ei ole miestä, sitten ei rahaa ja sitten ei tärppää. Ja sitten on kaiken ikäisiä naisia, joita nuo asiat eivät koske ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei provo vaan täyttä totta, entinen opiskelutoverini odottaa lasta 47 vuotiaana.
Voikohan tuossa iässä oikeasti saada lapsen, terveenähän se ei voi käsittääkseni syntyä.
On sulla käsitykset. Voi sentään. Ennen oli tavallista, että lapsia syntyi niin kauan kun äiti oli hedelmällinen.
Suunnilleen 47 v viimeinen.
Ja moni saa yllärilapsen iäkkäämpänä, eikä voi ajatella aborttia. Terve lapsi on todennäköisempi kuin sairas ja mahdolliset vakavat poikkeamat löytyvät, kun tutkimukset ovat kehittyneet.
Sori puuttuva ässä, kromosomitutkimus siis....
19