Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset halusivat silittää naapurin koiraa, omistaja ärähti "Ei saa koskea"

Vierailija
15.10.2018 |

Koira ei ollut mikään "tappajarotu" vaan labradorinnoutaja, vielä pennun oloinen iloisen näköinen touhottaja. Miksi ei lapset olisi saaneet silittää? Mitään selitystä eivät kuulemma olleet saaneet.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännä, että näissä ketjuissa ihmisillä on aina koiria, jotka voivat olla aggressiivia ja saattavat purra. "Tappajakoira"-ketjuissa on vain ihmisiä, joiden eläimet eivät KOSKAAN tekisi pahaa kenellekään.

Haha, niin totta!

Vierailija
42/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiratar kirjoitti:

Minulla on myös pieni, suloinen - lelukoiran näköinen - koiruus, joka PELKÄÄ! lapsia ja saattaisi jopa purra. Ärsyttää vanhemmat, jotka antavat lapsen / lapsien lähestyä koiraa, vaikka kiellän hyvin jyrkästi! Ollaan herne nenässä ja ihmetellään, kun on niin söpö

Tuota, tuota. Kai tajuat, että sinun on omistajana koulutettava koirasi niin, ettei se koskaan ikinä vahingoita ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muinoin poikaystävän kanssa kävelyllä ja reippaasti meitä edellä tiellä käveli nainen irti olevan koiransa kanssa. Koira vilkuili muutaman kerran taakseen meihin päin ja lähti kuin lähtikin lopulta juoksemaan meitä kohti häntä heiluen. Ei ollut mikään iso koira ja iloisesti sieltä jolkotteli, joten siinä missä koiria pelkäävä poikaystäväni säikähti, minä itse olin valmis vähän koiraa silittelemään, jos siihen jalkoihin asti juoksisi. Mutta onneksi omistaja sieltä kauempaa huuteli, ettemme mielellään koskisi koiraan. Hän juuri yrittää sitä kouluttaa olemaan lähtemättä muiden perään yms. Olin sitten minäkin tietty koiraan koskematta ja omistaja haki koiransa pois meidän ympäriltä pyörimästä. Minua tapahtuma lähinnä hymyilytti, poikaystävän kynnet taas oli painautunut mun käteen, kun kerran käsikkäin kuljettiin.:D

Että kyllä tätä tapahtuu. Tietty naapuri olisi voinut olla ärähtämättä lapsille. Meilläkin oli mun lapsuudessa naapuri, jonka cockerspanieliin ei saanut koskea ja hän yritti opettaa sitä pysymään kaukana ihmisistä. Kun aluksi me naapuruston lapset olisi hirveästi haluttu silittää koiraa, tuli vaan nenä pystyssä ohje pysyä erossa hänen näyttelykappaleestaan.

No siis, tämä naapuri oli koiran koulutuksesta huolimatta vähän viiripää... Ajeli sähköohjattavia autojaan pitkin pihateitä ja kerran kaaduin pyörällä, kun yksi autoistaan yhtäkkiä ilmestyi puskista tielle ja piti sitä tietysti väistää. Nauroi vain, että onneksi en hänen autoonsa osunut, oli kuulemma kallis laite...

Vierailija
44/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on voinut saada vaikka syöpähoitoa ja sen seurauksena tullut välikainen lähestymiskielto.

Opeta itse lapsesi paremmin etteivät kasva elämään kuin siat pellossa.

Vierailija
45/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännä, että näissä ketjuissa ihmisillä on aina koiria, jotka voivat olla aggressiivia ja saattavat purra. "Tappajakoira"-ketjuissa on vain ihmisiä, joiden eläimet eivät KOSKAAN tekisi pahaa kenellekään.

Mun koirani ei pure (se pakenee ja nurkkaan ahdistettuna murisee ), mutta ei se oikeuta ketään pelottelemaan koiraani.

Nro 39

Vierailija
46/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!!

Vierailija
47/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5kk:n ikäinen pentu, joka pelkää tosi paljon muita ihmisiä (kohdeltu kaltoin edellisen omistajan toimesta joten varmaan juontuu siitä). Valitettavasti ihmiset (niin aikuiset kuin lapsetkin) ryntäävät aina silittämään. Koira menee häntä koipien välissä taluttajan taakse ja murisee sieltä vieraille. Ja sekään ei saa ihmisiä ymmärtämään asiaa. Naureskelevat vain että voi sentään, pelkääkö pikkuinen ja yrittävät silti lääppiä. Parasta oli kun yksi kehotti laittamaan hihnan kireälle että pääsee tutustumaan. Joo ei todellakaan. Valitettavan monta kertaa on ollut pakko ärähtää kun normaali puhe ei mene perille.

Yritetään kovasti kouluttaa koiraa mutta juuri tuollaiset vatipäät saavat aina takapakkia aikaiseksi.

Vierailija
48/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä aika vahvasti provo, mutta ihan tosielämässä ärsyttää aivan todella paljon se, että kun ulkoilutamme valjaissa kahta kissaamme, osa lapsista moisesta näystä ilmeisen innostuneena lähtee juoksemaan kohti huutaen "kato kissa, kissa, kissa" tai jotain vastaavaa. Kissat siinä sitten saavat sydärin ja yrittävät karkuun ja me omistajat yritämme temppuilla ja taiteilla, etteivät pääse valjaista irti ja samalla kuitenkin jotenkin lempeästi kertoa niille lapsille, että älkää huutako ja juosko, jotta emme saa naapuruston äitien keskuudessa nipottavien ja lapsia vihaavien k'sipäiden mainetta. Miksei niille lapsille voi opettaa, ettei mitään lemmikkiä lähestytä ennen kuin on saatu omistajan lupa ja silloinkin vain omistajan ohjeiden mukaan. Meidän kissoja saa kyllä halutessaan silittää, muta niiden pitää antaa itse tulla luokse, sillä muuten voivat säikähtää.

Sama luonnoneläinten kohdalla. Olen muutaman kerran ojentanut lasta kun vanhempi ei ole niin tehnyt. Eläimiä ei jahdata ja vanhempi vain paljastaa oman kykenemättömyytensä ja sivistymättömyytensä kun ei kiellä lasta. Tyhmällä vanhemmalla tuppaa olemaan vielä tyhmemmät lapset.

Vierailija
49/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koiratar kirjoitti:

Minulla on myös pieni, suloinen - lelukoiran näköinen - koiruus, joka PELKÄÄ! lapsia ja saattaisi jopa purra. Ärsyttää vanhemmat, jotka antavat lapsen / lapsien lähestyä koiraa, vaikka kiellän hyvin jyrkästi! Ollaan herne nenässä ja ihmetellään, kun on niin söpö

Tuota, tuota. Kai tajuat, että sinun on omistajana koulutettava koirasi niin, ettei se koskaan ikinä vahingoita ketään?

Tuota, tuota. Kai itse tajuat, että myös jokaisella koiralla on oikeus lenkkeillä omistajansa kanssa ilman, että niitä tahallaan pelotellaan ja häiriköidään? On tietenkin omistajan vastuulla, ettei pelokas koira joudu ahdistaviin tilanteisiin, mutta lähtökohtaisesti voi kyllä olettaa, että vieraat lapset eivät kysymättä lähesty koiraa. Oma moka, jos kiellosta huolimatta tulee härkkimään.

Vierailija
50/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan lelukoiran näköinen pentu, jolla on nyt hampaat vaihtumassa. Kutinan takia mielellään purisi käsiä. En haluisi ottaa mitään riskejä, että puree lapsen käsiä. 

Vierailija
51/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole mitään julkista omaisuutta tai mikään näyttelyesine, vaan ihmisten PERHEENJÄSEN! Kuinka vaikeaa tätä on ymmärtää? Ja toiseksi, en haluaisi random äpärien koskevan räkäisillä saastaisilla sormillaan koiraani.

Vierailija
52/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut alkavat hyvin usein vouhottaa ja maitohampaat kutisevat siihen malliin, että saattavat näykkäystä... eli ei kannata syöksyä rapsuttamaan ilman lupaa minkään kokoista höpönassua.

Vierailija
53/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei ole mitään julkista omaisuutta tai mikään näyttelyesine, vaan ihmisten PERHEENJÄSEN! Kuinka vaikeaa tätä on ymmärtää? Ja toiseksi, en haluaisi random äpärien koskevan räkäisillä saastaisilla sormillaan koiraani.

Mahdollinen räkäisyys on pientä siihen verrattuna, että koirat pyöriskelevät hyvin mielellään muiden eläinlajien (myös ihmisten) ulosteläjissä... 😂

Myös mädäntyneet sienet ovat pop...

Vierailija
54/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei sitä tarvitsisi millään perustella, ettei kenelläkään ole mitään automaattista oikeutta koskea minun koiraani. Riippumatta siitä, millainen koirani on.

Vierailija
55/55 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei välttämättä ole aggressivinen näykkiessään, esim. pennun vaihtumassa olevia hampaita kutisee siihen malliin, että se näykkii hyvin mielellään kättä jos vain siihen saa mahdolisuuden.