Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi olisit A vai B. Riitaa parisuhteessa! Onko tämä enää normaalia?

A&B
15.10.2018 |

Kello on 22.30.

Lapsi A on jo nukkumassa omassa sängyssään. Vanhemmat A ja B katsovat telkkaria.

Vanhempi B sanoo menevänsä nukkumaan. Vanhempi A kertoo että menee nukkumaan lapsi A:n kanssa samaan huoneeseen.

Vanhempi B käy peittelemässä lapsi B:tä. Lapsi on vielä hereillä. Vanhempi kysyy tahtooko lapsi B tulla hänen viereensä nukkumaan. Lapsi tahtoo.

Vanhempi A suuttuu tästä B :lle. Hän olisi tahtonut ajatuksissaan pyytää lapsi B:tä viereensä nukkumaan, mutta ei ollut tästä mitään puhunut ääneen toiselle vanhemmalle vaan ajatteli että menee lapsi A:n huoneeseen nukkumaan. Vanhempi A sanoi että vanhempi B käytti tilaisuutta hyödykseen ja pyysi lapsi B:n viereensä nukkumaan.

Vanhempi B sanoi että ei ole ajatusten lukija eikä voi tietää mitä toinen vanhempi ajattelee ellei puhu ajatuksiaan/toiveitaan ääneen. Vanhempi B sanoi myös että lapsi A nukkuu jo omassa sängyssään eikä lasta varmaankaan kannata herätellä. Nyt tällä kertaa meni näin.

Vanhempi A kiukuttelee harmitustaan vielä aamullakin.

B on ihmeissään tilanteesta ja mittasuhteista.

Miten olisit ratkaissut tilanteen niin ettei konfliktia olisi syntynyt vanhempien välille?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on jo nukkumassa omassa sängyssään. Vanhemmat katsovat telkkaria.

Äiti sanoo menevänsä nukkumaan. Isä kertoo että menee nukkumaan tytön kanssa samaan huoneeseen.

Äiti käy peittelemässä poikaa. Poika on vielä hereillä. Äiti kysyy tahtooko poika tulla hänen viereensä nukkumaan. Poika tahtoo.

Isä suuttuu tästä äidille. Hän olisi tahtonut ajatuksissaan pyytää tyttöä viereensä nukkumaan, mutta ei ollut tästä mitään puhunut ääneen toiselle vanhemmalle vaan ajatteli että menee tytön huoneeseen nukkumaan. Isä sanoi että äiti käytti tilaisuutta hyödykseen ja pyysi pojan viereensä nukkumaan.

Äiti sanoi että ei ole ajatusten lukija eikä voi tietää mitä toinen vanhempi ajattelee ellei puhu ajatuksiaan/toiveitaan ääneen. Äiti sanoi myös että tyttö nukkuu jo omassa sängyssään eikä lasta varmaankaan kannata herätellä. Nyt tällä kertaa meni näin.

Isä kiukuttelee harmitustaan vielä aamullakin.

Äiti on ihmeissään tilanteesta ja mittasuhteista.

Miten olisit ratkaissut tilanteen niin ettei konfliktia olisi syntynyt vanhempien välille?

Oliko nyt selkeämpi 🤗

Sekavaa! Halusiko isä siis nukkua tytön huoneessa? Vai että tyttö tulisi isän viereen nukkumaan vanhempien sänkyyn? Vai poika? 

Vierailija
22/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä olisi tahtonut nukkua tytön vieressä kun osa lapsista oli yötä pois kotoa. Tytön huoneessa oli yhden sisaruksen sänky tyhjillään. Isä ei tästä toiveestaan maininnut äidille. Mutta kertoi nukkuvansa tytön huoneessa. Äidille se oli ok.aina illalla kun menen nukkumaan käyn peittelemässä lapset. Poika oli vielä siinä vaiheessa hereillä. Siksi ajattelin että pyydän poikaa viereeni nukkumaan. Olihan nyt minun vieressä tyhjää kun isä sanoi nukkuvansa tytön kanssa.

Normusti meillä kaikki nukkuvat aina omissa sängyssään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoo menevänsä nukkumaan. Isä kertoo että menee nukkumaan tytön kanssa samaan huoneeseen.

Äiti käy peittelemässä poikaa. Poika on vielä hereillä. Äiti kysyy tahtooko poika tulla hänen viereensä nukkumaan. Poika tahtoo.

Isä suuttuu tästä äidille. Hän olisi tahtonut ajatuksissaan pyytää tyttöä viereensä nukkumaan, mutta ei ollut tästä mitään puhunut ääneen toiselle vanhemmalle vaan ajatteli että menee tytön huoneeseen nukkumaan. Isä sanoi että äiti käytti tilaisuutta hyödykseen ja pyysi pojan viereensä nukkumaan.

Äiti sanoi että ei ole ajatusten lukija eikä voi tietää mitä toinen vanhempi ajattelee ellei puhu ajatuksiaan/toiveitaan ääneen. Äiti sanoi myös että tyttö nukkuu jo omassa sängyssään eikä lasta varmaankaan kannata herätellä. Nyt tällä kertaa meni näin.

Oliko nyt selkeämpi 🤗

Nythän tästä tarinasta katosi viimeinenkin järjen hiven. Siis kertoiko se mies sinulle haluavansa nukkua tytön vieressä (mikä jo sinällään on outoa) vai ei? Miten se, että sinä nukuit pojan kanssa, esto häntä niin tekemästä?

Vierailija
24/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä olisi tahtonut nukkua tytön vieressä kun osa lapsista oli yötä pois kotoa. Tytön huoneessa oli yhden sisaruksen sänky tyhjillään. Isä ei tästä toiveestaan maininnut äidille. Mutta kertoi nukkuvansa tytön huoneessa. Äidille se oli ok.aina illalla kun menen nukkumaan käyn peittelemässä lapset. Poika oli vielä siinä vaiheessa hereillä. Siksi ajattelin että pyydän poikaa viereeni nukkumaan. Olihan nyt minun vieressä tyhjää kun isä sanoi nukkuvansa tytön kanssa.

Normusti meillä kaikki nukkuvat aina omissa sängyssään.

Siis mitä hittoa. Isä kertoi aikovansa nukkua tytön huoneessa, mutta ei sitten kuitenkaan kertonut?

Vierailija
25/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pelleilyä. Nyt on aika opetella sitä kuuluisaa aikuisuutta. Vanhemman tehtävä on rauhoittaa lapsen yöunten aika, ei tehdä uusia nukkumajärjestelyitä keskellä yötä omien mielihalujensa mukaisesti.

Vierailija
26/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että isä välttämättä haluaa nukkua tyttärensä vieressä. Aikuinen uniseura olisi suositeltavaa.

Ja siis sinun vieressä oli tyhjää? Vaikka yleensäkin nukutte eri sängyissä kaikki? Eikö siis ole tilaa ihan joka yö?

Vierailija
27/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut mitään ajatustakaan estää isää nukkumasta tytön huoneessa. Se oli minulle ihan ok.

Isää harmitti kun minä pyysin poikaa nukkumaan minun viereeni. Pyysin poikaa viereeni nukkumaan siinä vaiheessa kun sain kuulla ettei isä nukkuisi omassa sängyssä.

Isän alkuperäinen ajatus oli että tyttö olisi nukkunut meidän sängyssä kanssamme. Se olisi sopinut myös minulle. Mutta siitä toiveesta isä ei minulle kertonut, vaan sanoi menevänsä nukkumaan tytön huoneeseen.

Mutta minä en tuosta ajatuksesta tiennyt ennen kuin isä sen minulle kertoi siinä aiheessa kun olin jo itse menossa nukkumaan ja poika oli jo sängyssämme.

Isä suuttui minulle kun poika tuli nukkumaan viereeni. Minä en suuttunut isälle kun hän tahtoi nukkua tytön huoneessa.

Vierailija
28/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä vaan ole perhepetiä?

Vierailija
29/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut mitään ajatustakaan estää isää nukkumasta tytön huoneessa. Se oli minulle ihan ok.

Isää harmitti kun minä pyysin poikaa nukkumaan minun viereeni. Pyysin poikaa viereeni nukkumaan siinä vaiheessa kun sain kuulla ettei isä nukkuisi omassa sängyssä.

Isän alkuperäinen ajatus oli että tyttö olisi nukkunut meidän sängyssä kanssamme. Se olisi sopinut myös minulle. Mutta siitä toiveesta isä ei minulle kertonut, vaan sanoi menevänsä nukkumaan tytön huoneeseen.

Mutta minä en tuosta ajatuksesta tiennyt ennen kuin isä sen minulle kertoi siinä aiheessa kun olin jo itse menossa nukkumaan ja poika oli jo sängyssämme.

Isä suuttui minulle kun poika tuli nukkumaan viereeni. Minä en suuttunut isälle kun hän tahtoi nukkua tytön huoneessa.

No nyt se vihdoinkin selvisi. Pakko sanoa, että sinä et ole kovin hyvä selittämään, ap. Olisko tuo osaittain syy teidän kommunikointivaikeuksiin?

Mutta itse asiaan: ihan tyhmä tuommoinen mieheltä, että sanoo yhtä, mutta tarkoittaa toista ja sitten loukkaantuu, kun ei mene hänen suunnitelman mukaan. Teidän pitäisi keskustella tästä. Jos mies haluaa, että ymmärrät, mitä hän haluaa, hänen on sanottavaa se juuri niin kuin hän haluaa/ tarkoittaa.

Vierailija
30/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teidän perheessä käytetään lapsia aikuisten unileluina? Hämmentävää.

Aikuiset nukkuvat omassa sängyssään, jonne lapset voivat yöllä tulla, jos heräävät ja tarvitsevat turvaa. Tuo kaikki muu ei ole ihan normaalia.

Ja mitä ihmettä se muiden yökyläily tähän liittyy? On kyllä harvinaisen sekava tarina.

Vierailija
31/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen..jos isä haluaa nukkua ENNEMMIN tyttären kanssa samassa huoneessa kuin sinun kanssasi ja se on sinulle ok ja sinä haluat nukkua pojan kanssa, niin on teillä tässä iso ongelma.

Vierailija
32/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nyt selkeämpi 🤗

No siinä mielessä, että nyt äiti ja isä vaikuttavat molemmat hulluilta.

Vierailija
33/33 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolista kommunikointiongelmaa tuossa perheessä selvästi. Kumpikin olettaa toisen lukevan omia ajatuksia.