Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TODELLA erikoinen sattuma??

Vierailija
15.10.2018 |

Facebook laittoi mulle juuri kaveriehdotuksiin erään kehitysvammaisen miehen, jonka tunnistin kasvoilta asiakkaaksi, joka on asioinut työpaikallani äitinsä/omaishoitajansa? kanssa. Ehdotus tuli sillä perusteella, että meillä oli yhteisissä kavereissa minun tätini ja tätini tytär eli serkkuni, joiden kanssa emme ole moneen vuoteen olleet missään tekemisissä ja jotka vielä asuvat ihan eri puolilla Suomea kuin minä ja tämä kaveriehdotuksen mies.

Jäi todella omituinen olo tästä o_O

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa oli sattumaa?

Vierailija
2/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä on, jos tämä mies on tätisi ja serkkusi FB-kaveri? Yhteisten kaverien perusteellahan nämä ehdotukset tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb ehdottaa aina kavereiksi kavereiden kavereita. Ihan normaalia toimintaa eikä tarkoita mitään sen suurempaa.

Vierailija
4/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ehdottelee henkilöitä joiden puhelinnumero mulla on google-pilvessä. Lasten harrastusten valmentajia jne. Noi henkilöt, joiden kanssa mulla yhteisiä ystäviä mä vielä tajuan, mutta noiden numeroiden perusteella...

Vierailija
5/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on parikin yhdistävää tekijää, eikä kyse ole mistään salaliittoteoriasta :D Sijainti ja yhteisiä kavereita.

Vierailija
6/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo siis tottakai se tekee ehdotukset yhteisten kavereiden perusteella, mutta yleensä nuo ehdotukset on olleet sellaisia henkilöitä, jotka jollain tavalla jo tunnen tai sitten vastaavasti joku ihan tuntematon. Niin sillä tämä mua vaan hämmensi, että miten ihmeessä voi olla, että mies on käynyt asiakkaanani ja tätini ja serkkuni hänet jotain kautta tuntevat?

Aika pieni on vissiin sitten maailma? Ap

Vierailija
7/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Eihän tuossa ole mitään erikoista, kuten ei ole tuossa puhelinnumero jutussukaan.

Vierailija
8/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se facebook toimii. Eli yhteinen kaveri riittää listaukseen. Lisäksi puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet jos saa käyttää puhelimen yhteystietoja.

Vierailija
9/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on parikin yhdistävää tekijää, eikä kyse ole mistään salaliittoteoriasta :D Sijainti ja yhteisiä kavereita.

Hmm nojoo totta tämäkin. Mutta miksei tuo kaveriehdotus ole sitten tullut vaikka jo kaksi vuotta sitten, kun olen ensimmäisen kerran kyseisen miehen nähnyt ja silloin jo ollut fb-kaverina nämä samat henkilöt ja miehenkään facebook-sivu ei mitenkään vasta avatulta vaikuttanut? Ap

Vierailija
10/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis enemmän kuin se kaveriehdotus niin mua nyt tässä ihmetyttää, että mistä tuo tätini ja serkkuni tämän miehen tuntee ja kuinka olen sattumoisin vielä itsekin ollut tekemisissä kyseisen miehen kanssa. Ap

Vierailija
11/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojoo siis tottakai se tekee ehdotukset yhteisten kavereiden perusteella, mutta yleensä nuo ehdotukset on olleet sellaisia henkilöitä, jotka jollain tavalla jo tunnen tai sitten vastaavasti joku ihan tuntematon. Niin sillä tämä mua vaan hämmensi, että miten ihmeessä voi olla, että mies on käynyt asiakkaanani ja tätini ja serkkuni hänet jotain kautta tuntevat?

Sinulla on varmaan älypuhelin, kuten lienee tuolla asiakkaallakin? Pitääkö vääntää rautalangasta vai joko avautuu? Puhelin paikantaa sinut  ja asiakkaasi paikkaan x ja näin teillä on yhdistävä tekijä. Lisäksi teillä on yhteisiä kavereita eli teillä on useita yhdistäviä tekijöitä. Paikkoja voi toki olla useita, kuten esim. käytte samassa ruokakaupassa, jne. Lisäksi asiaakkaan puhelimeen voi olla tallennettu sinun puhelinnumerosi.

Vierailija
12/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis enemmän kuin se kaveriehdotus niin mua nyt tässä ihmetyttää, että mistä tuo tätini ja serkkuni tämän miehen tuntee ja kuinka olen sattumoisin vielä itsekin ollut tekemisissä kyseisen miehen kanssa. Ap

Sitä sinun pitää kysyä heiltä.

Vierailija
13/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö selviää ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla? :D 

Vierailija
14/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaan älypuhelin, kuten lienee tuolla asiakkaallakin? Pitääkö vääntää rautalangasta vai joko avautuu? Puhelin paikantaa sinut  ja asiakkaasi paikkaan x ja näin teillä on yhdistävä tekijä. Lisäksi teillä on yhteisiä kavereita eli teillä on useita yhdistäviä tekijöitä. Paikkoja voi toki olla useita, kuten esim. käytte samassa ruokakaupassa, jne. Lisäksi asiaakkaan puhelimeen voi olla tallennettu sinun puhelinnumerosi.

Mulla on kyllä aina tuo paikannustoiminto pois päältä omasta puhelimestani, en edes karttasovellusta käyttäessä sitä salli. Ja miksi miehellä olisi minun puhelinnumeroni, joka on salainen ja työni ei tosiaan ole sellainen, että olisin omalla puhelimellank missään kontaktissa asiakkaisiin? Ap

Vierailija
15/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kaikilla ole paikanus päällä kälypuhelimessa... ?

Vierailija
16/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Facebookin kaveriehdotuksista jää todella omituinen olo, suosittelen vähentämään Fb:n käyttöä... Vai haluatko kuulla miten tämä tyyppi on sua stalkannut siellä? Sellaistakin tapahtuu, jos sen haluaa täysin välttää, niin sieltä Facesta pystyy poistumaankin.

Vierailija
17/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei kaikilla ole paikanus päällä kälypuhelimessa... ?

Joo mulla ei tosiaan ainakaan ole koskaan se päällä, ains kiellän sen, jos jossain sovelluksessa tai nettisivulla sitä pyydetään. Ap

Vierailija
18/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on ihmeitä täynnä.

Vierailija
19/19 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se Facebook voi tietää, milloin olet tavannut miehen ensimmäisen kerran tai montako vuotta sitten olet tavannut tätisi viimeksi.

Ehkä kannattaa vähentää kyseisen palvelun käyttöä, jos se aiheuttaa vainoharhaisen olon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän