Paras paistinpannu?
Kommentit (50)
Absoluuttisesti paras (mihin käyttöön?) vai paras normikäyttöön kohtuuhintaan? Jälkimmäiseen mulla on Tefaleita, hyvä hinta-laatusuhde.
Mulla käytössä noin 50€ Opa ja Tefal.
Kaks Hackmanin kovanaamaa ollut, susipasskoja molemmat.
Tyytyväisin olen ollut viimeisimpään hankintaan eli Bialetin ”kivipaistinpannuun”.
Erinomainen paistojälki ja kypsyys ainakin noissa peruspaistojutuissa. Ei irtoa myrkkyjä ja toimii meidän kaasuliedellä. Pysyy kunnossa, kun muistaa välillä öljytä (käytössä kookos- ja oliiviöljy) ja käyttää puulastoja.
En tosin ole mikään brandiasiantuntija, ihan tavallinen kotikokki vain.
Valurautapannu. Yhden kun ostaa, se riittää koko elämän ajaksi ja jää vielä uutta parempana seuraavalle sukupolvelle.
Kaikki paitsi valurauta ja hiiliteräs on kertakäyttökulttuurin tukemista.
Ruostumaton Fissler Crispy Steelux Comfort - sellaisella vohvelikuvioisella Novogrill-pinnalla (ei pinnoite). Sitä kun oppii käyttämään, niin sillä paistuu myös kalat ja kananmunatkin. Paras pannu mitä minulla on ollut.
Mahdollisimman halpa tietysti, muija tekee meitsille ruuan.
M22
Jaa-a, tällä hetkellä on kirpparilta, kympin maksanut teräksinen paistokasari (myyjä laittanut lappuu, että polttaa ruoat pohjaan). Ei pinnoitteita ja paistaa tosi hyvin ja on kestänyt jo nelisen vuotta.. eikä se mitään polta pohjaan, kun osaa vain käyttää. :D
Tefalin kasarista alkoi lähteä pinnoite jo alle vuodessa, vaikka käsittelin oikein, yms
Itselläni De Buyer hiiliteräspannu. On toiminut hyvin, aikaisempia Teflon-ihmeitä paremmin, ja vaikuttaa kestävältä. Katsotaan tilanne uudelleen parin vuosikymmenen jälkeen, jos mainosmiehiä on uskominen.
Jos ranteesta puuttuu vääntö, niin pannu saattaa tuntua liian painavalta. Iäkkäämpi sukulaisrouva oli siirtämässä pannua ja meni kaksin käsin veivaamiseksi, joten kannattaa kokeilla ennen ostopäätöstä.
Paras paistinpannu on ruokaa täynnä oleva pannu.
Valurauta tai hiiliteräs. Oikealla käytöllä kestävät koko loppuikäsi ja vielä sen jälkeenkin. Itse kokkailen mummoni vanhalla n. 60 vuotta vanhalla valurautapannulla ja hyvin toimii.
Pinnoittamaton alumiinipannu paistaa kuin unelma. Paksuseinäinen ja induktiopohjainen. Toin sen tuliaisina Italianreissulta.
Viimeksi ostin Saksan Amazonilta AMT:n 20-senttisen pinnoitetun pikkupaistinpannun. Tosi hyvin paistaa, kun painaakin melkein kilon. Muina on sitten valurautapannu ja Tefalin Jamie Oliver -paistokasari, molemmat kelpo välineitä.
Miten tuollaisen valurautapannun kanssa kuuluu toimia?
Akka lähti nostelemaan ja joudun itse tekemään ruuat.
Ikean painavasta pannusta ainakin lähtee ruuat hyvin irti, mutta kuinka kauan?
Swiss Diamond
valurauta rikkoo lieden lasin
Isomummon peruja oleva valurautapannu. Olisikohan Porin Valun tekeleitä?
Kunhan on Swiss Diamond. Nää tefalit yms teflonpaskat voit jättää saman tien kauppaan. Valurauta hyvä lihalle, muuten ei.
Swiss Diamond rosteripannu. Vaatii tosin harjoittelua. Induktioliedellä ei saa paistaa täysillä. Pitää kuumentaa täysin ennen öljyn lisäämistä. Ei tiskikoneeseen.
Hyödyt: ei ruostu, ei irtoavaa pintaa, pitää muotonsa, pitkä takuuaika, lika irtoaa helposti karhunkielellä, näyttävä pannu jolla ilo kokata.