Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toimeentulotukea saava saa perinnöksi asunnon

Vierailija
14.10.2018 |

Mitä jos ei ole varaa maksaa perintöveroa asunnosta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en maksanut perintöveroa ollenkaan asunnostani.

Vierailija
2/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöstä on oikeus kieltäytyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä sen jälkeen elää kun ei saa enää tukia? -ap

Vierailija
4/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintöveroa varten ei saa lainaakaan, asunto täytyy laittaa myyntiin. Perinnöstä voi myös kieltäytyä, mutta jos on alaikäisiä lapsia, perintö menee tällöin lapsille. Lasten puolesta joutuu sitten maksamaan perintöveron.

Vierailija
5/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt sen asunnon.

Vierailija
6/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveron maksuun voi saada lykkäystä. - Tietysti voi kannattaa harkita sitä, että voitteko itse ottaa tuon asunnon omaan käyttöönne. - Yhtä kaikki se on varallisuutta (riippumatta siitä pidittekö asunnon tai myyttekö sen), joka otetaan huomioon jollain aika välillä huomioon, kun päätetään voidaanko teille jatkossa myöntää toimeentulotukea vai ei.

Vierailija
7/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ottaisin mieluummin asunnon ja menisin vaikka siivoojaksi.

Vierailija
8/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti asuntoa vastaan saa lainaa perintöveroon. Jos asuu siinä sitten itse, niin Kela ei vaadi laittamaan sitä rahoiksi. Ja toimeentulotuki jatkuu.

Vierailija
9/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei ole varaa maksaa perintöveroa asunnosta?

Jos asunto on velaton sitä vastaan saa helposti lainaa siten että perintövero tulee maksetuksi. Sen jälkeen joko voi itse muuttaa siihen tai sitten vuokrata sen. Toimeentulotuki toki loppuu tämän jälkeen mutta tulot eivät laske.

Vierailija
10/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Yhtä kaikki se on varallisuutta (riippumatta siitä pidittekö asunnon tai myyttekö sen), joka otetaan huomioon jollain aika välillä huomioon, kun päätetään voidaanko teille jatkossa myöntää toimeentulotukea vai ei.

Ihan oikeesti. Jos ette tiedä asioista, älkää kommentoiko. Jos omistusasunnossa asuu itse, asuntoa ei tarvitse myydä. Eikä mitään varallisuussanktioita tehdä toimeentulotuessa. Kai nyt jokainen tajuaa, että on yhteiskunnankin edun mukaista, jos kaikki köyhät eivät asu kalliissa vuokrakämpissä, joihin tarvitaan lisää raha-apuja, kun asumistuki ei riitä.

Vierailija
11/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti asuntoa vastaan saa lainaa perintöveroon. Jos asuu siinä sitten itse, niin Kela ei vaadi laittamaan sitä rahoiksi. Ja toimeentulotuki jatkuu.

Mikään pankki ei anna toimeentulotuella elävälle lainaa jos sitä asuntoa ei laita lihoiksi ja maksa lainaa pois suunnitellusti. Ei toimeentulotuella mitään lainoja lyhennellä.

Vierailija
12/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään pankki ei anna toimeentulotuella elävälle lainaa jos sitä asuntoa ei laita lihoiksi ja maksa lainaa pois suunnitellusti. Ei toimeentulotuella mitään lainoja lyhennellä.

Asuntoonhan voi ottaa vuokralaisen

Vierailija
13/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on hyvä olla säästössä 30000 euroa perintöveroa varten. Pah. 

Vierailija
14/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millä sen jälkeen elää kun ei saa enää tukia? -ap

Siis mitä? Miten niin ”millä sen jälkeen elää kun ei saa tukia?”Tukea saa silloin, kun se on tarpeen. Jos perii asunnon eikä sitä käytä omaan asumiseen, se on tietenkin myytävä tai laitettava vuokralle, jolloin ei tietenkään ole tukiin oikeutettu, koska siitä perintönä saadusta asunnosta saa tuloja.

Ja ei, toimeentulotukea ei saa perintöveron maksamista varten.

Perintövero määräytyy perittävän omaisuuden mukaan, ei sen mukaan, mitkä ovat perinnön saajan tulot.

Vierailija
15/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten saa vuokratuloa, se vähennetään toimeentulotuesta ja ei jää rahaa lainan lyhennykseen.

Vierailija
16/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä lainanlyhennystä ei sitten oteta menona huomioon perustoimeentulotukilaskelmassa. Myös asunnon väistämätön remontoinnin tarve, jos ei aivan uudesta asunnosta ole kysymys, voi tulla ongelmaksi, koska rahoitusvastikettakaan ei huomioida menoksi. 

Vierailija
17/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin asunnosta saa vuokratuloa, jolloin ei tietenkään enää ole oikeutettu toimeentulotukeen.

Vierailija
18/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutenahan ei huomioida sellaista asuntoa, jossa itse asuu. Oikeus ja kohtuus, että vuokrattavana oleva asunto huomioitaisiin omaisuudeksi, joka vaaditaan realisoimaan! Eiköhän näin ainakin nykyään olekin, Kela pitää kovaa linjaa. 

Vierailija
19/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuutenahan ei huomioida sellaista asuntoa, jossa itse asuu. Oikeus ja kohtuus, että vuokrattavana oleva asunto huomioitaisiin omaisuudeksi, joka vaaditaan realisoimaan! Eiköhän näin ainakin nykyään olekin, Kela pitää kovaa linjaa. 

Totta kai se noin on. On ollut aina, riippumatta siitä, onko toimeentulotuken maksaja ollut kunta tai Kela.

Vierailija
20/40 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä lainanlyhennystä ei sitten oteta menona huomioon perustoimeentulotukilaskelmassa. Myös asunnon väistämätön remontoinnin tarve, jos ei aivan uudesta asunnosta ole kysymys, voi tulla ongelmaksi, koska rahoitusvastikettakaan ei huomioida menoksi. 

Kannattaa ottaa huomioon sellainen asia että aika harvalla toimeentulotuki on ainoa tulonlähde. Useimmiten "perustulona" sen saajilla on työmarkkinatuki jota täydennetään noin sadalla eurolla toimeentulotukea jotta minimisumma saadaan täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän