Pitäisi viettää tapailemani miehen kanssa yhteinen viikonloppu ensimmäistä kertaa....mies ei vain tiedä kuinka ruma olenkaan OIKEASTI, mitä teen...
Kyllä, on taas muiden korviin varmaan "isokin" ongelma mutta minulle on.
Olen siis tapaillut erästä ja kaikki menee ihan kivasti. Mies kylläkin ihastui minussa täysin ulkonäköön ja ylistää kuinka kaunis olen. Totta, olen meikillä oikeastikin keskivertoa kauniimpi. Mutta se on TÄYTTÄ valhetta, osaan vain meikata itsestäni kauniin. Ilman meikkiä olen kamala...huono iho, eriparisilmät, kapeat huulet, näppyläinen, harottavat ohuet kulmat. Pahimmat ehdottomasti silmät ja iho.
Miten voisin luoda itsestäni edes vähän kauniimman ilman meikkiä...tuntuu kuin olisin huijannut tätä miestä ja hän pitää vain valhekuvaa kauniina. Minä EN ole kaunis ilman meikkiä. Onnea niille jotka ovat mutta minä en ole.
Ahdistaa kamalasti...miten tehdä itsestä ilman meikkiä edes aavistuksen siedettävämpi. Tasoero on kuin Sara Siepistä kuorittaisi esiin Angela Merkel (anteeksi Angela jos olet av-mamma!)
Onko täällä muita jotka ovat meikillä 10 ja ilman meikkiä 5-...miten toimitte vastaavissa tilanteissa?
Kommentit (59)
Jos ongelma on iho ja silmät niin käy solariumissa ja/tai käy ruiskurusketuksessa.
Ota kestoväri ripsiin ja kulmiin.
Voit nukkua meikit päällä ja laittaa aamulla uudet meikit. Himmeä valaistus pelastaa myös paljon.
En kyllä usko, että olet ruma ilman meikkiä. Ei rumasta saa kaunista meikillä. Tavallisesta saa upeammamman ja keskiverrosta huomiota herättävän, mutta ei rumasta kaunista.
Ala nyt vähentämään meikkiä pikku hiljaa, että mies ja sinä itse totutte meikittömämpään tyyliin.
Naisen ei koskaan pidä olla henkisesti paljas miehen edessä.
Itse aina toivoin että olisi mahdollisimman pimeää kun mennään nukkumaan ja kipitän sieltä meikinpesusta peiton alle, niin että mies ei ehtisi nähdä meikitöntä naamaani kunnolla. Aamulla kun kävin vessassa, otin samalla meikkipussini mukaan ja sutaisin heti pakkelia naamaan. No, tarpeeksi pitkään kun oltiin tapailtu tämä kävi liian työlääksi ja lakkasin välittämästä. Ja mies onneksi kehuu minua kauniiksi, olen sitten meikillä tai ilman.
Minulla sama, sinkku olen ja varmaan sinkuksi jään koska asiasta tullut valtava kynnys.
Klassikko ja klisee on, että miehet eivät huomaa edes naisen muuttunutta kampausta, joten miten luulet, että se huomaa sun jotkut hiukan eripariset silmät?
Otat tuon homman tietenkin sillä asenteella, että nyt nähdään, mikä mies on miehiään. Kaikki me näytetään erilaisilta meikattuina ja meikittä, niin ne miehetkin näyttäisivät, jos meidän kulttuurissa olisi niitä tapana meikata. Oletkin siis vähintään miehen itsensä veroinen meikittä, se on vain se kontrasti, kun tulee sen meikatun ja meikittömän oman naaman välille (koska on totuttu katsomaan ensimmäistä).
Jos mies on fiksu, niin kyllä tajuaa tämän ihan itsekin. Ja jos pelästyy sua meikittä, mitä sä sellaisella miehellä edes teet? Joka olisi sitten pelkän sun ulkonäön perässä? Tuskin sä sitä haluat?
Olet ihan varmasti itse itsesi pahin kriitikko. Meikit pois vaan ja miehen eteen, pitää sua luultavasti tosi söpönä suihkunraikkaana! 😊 Niin mun miehet on ainakin aina kommentoineet, vaikka omasta mielestäni näytän ihan olmilta, kun pesen ripsivärin pois.
Vierailija kirjoitti:
Klassikko ja klisee on, että miehet eivät huomaa edes naisen muuttunutta kampausta, joten miten luulet, että se huomaa sun jotkut hiukan eripariset silmät?
...
Meikit pois vaan ja miehen eteen, pitää sua luultavasti tosi söpönä suihkunraikkaana! 😊 Niin mun miehet on ainakin aina kommentoineet, vaikka omasta mielestäni näytän ihan olmilta, kun pesen ripsivärin pois.
Tuo on niin totta! Ei miehet huomaa muuttunutta ulkonäköä :-D
Ja suihkunraikkaus, pörröinen tukka ja kulahtanut paituli = seksistä ...
Näin jonkun verran mieseläimiä tarkkailtuani voisin todeta vastauksen kysymykseesi olevan aika helppo: Vaadi mieheltäsi enemmän ja itseltäsi vähemmän.
Liian helposti naiset lankeavat paapomaan emotionaalisesti kyvyttömiä ja naisia esineellistävässä virtuaalipaskassa vellovia miesvauvoja, sekä syyttämään miehen puutteista itseään.
Miehen kanssa oleminen tulisi olla helppoa kuin hengittäminen. Miehen täytyy pyrkiä miellyttämään sinua yhtä paljon kuin mitä sinä häntä, ja molemminpuolisen huomioimisen täytyy kestää läpi parisuhteen, ei vain alkuihastuksen ajan. Tämän tulisi olla itsestäänselvä vähimmäistaso, ei lottovoitto.
Älä siis ole huolissasi siitä, oletko riittävän kaunis miehellesi. Keskity olemaan huolissasi siitä, täyttääkö mies kelvollisen ihmissuhteen minimistandardit.
Miten pystyy elämään, jos joka hetki pitää olla tällättynä?
AP:lle neuvoksi, että ryhdyt vähitellen vähentämään päivittäistä meikin määrää ja totuttelet ITSE olemaan ilman. Ihosta kannattaa pitää huolta, isoimmat virheet voi kevyellä peitevoiteella peittää, vähän puuteria, kulma- ja ripsiväriä - ei normaali nainen sen enempää tarvitse. Itsetuntoa kyllä kannattaa kehittää siihen suuntaan, että voi olla ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Tänä kesänä oli ihanaa, kun ei ole meikkaamiseen mitään tarvetta, sai pyyhkiä hikeä ja pestä kasvoja ihan missä ja milloin huvitti.
Tässä vähän helpotusta kaikille: https://www.thisisinsider.com/celebrities-without-makeup-2017-2
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitorutiinit kannattaisi laittaa ainakin kondikseen, jos näppyjä ym on, terve iho jo luo oikeim huolitellum vaikutelman. Sitten esim kulmakarvojen kestovärjäys ja ripsien kestotaivutus tekee myös ihmeitä, jos nyt todellakaan et halua miehem edessä naturellina esiintyä. Mutta mä luulen kans, että olet vaan itse omasta naamastasi paljon kriittisempi kuin muut ihmiset ja oikeasti näytät ihan normaalilta ilman meikkiä.
Just näin. Ja nimenomaan kestovärjäys ja ripsien kestotaivutus ja -värjäys niin saunapuhtaanakin näyttää edes vähän siltä että on silmät päässä :D T: blondi
Vierailija kirjoitti:
Näin jonkun verran mieseläimiä tarkkailtuani voisin todeta vastauksen kysymykseesi olevan aika helppo: Vaadi mieheltäsi enemmän ja itseltäsi vähemmän.
Liian helposti naiset lankeavat paapomaan emotionaalisesti kyvyttömiä ja naisia esineellistävässä virtuaalipaskassa vellovia miesvauvoja, sekä syyttämään miehen puutteista itseään.
Miehen kanssa oleminen tulisi olla helppoa kuin hengittäminen. Miehen täytyy pyrkiä miellyttämään sinua yhtä paljon kuin mitä sinä häntä, ja molemminpuolisen huomioimisen täytyy kestää läpi parisuhteen, ei vain alkuihastuksen ajan. Tämän tulisi olla itsestäänselvä vähimmäistaso, ei lottovoitto.
Älä siis ole huolissasi siitä, oletko riittävän kaunis miehellesi. Keskity olemaan huolissasi siitä, täyttääkö mies kelvollisen ihmissuhteen minimistandardit.
Tämä oli täydellinen vastaus, kiitos siitä. Toivottavasti sinulla on lapsia tai olet opettaja, olisi hauska tietää että asenteesi siirtyy seuraavillekin sukupolville.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät. Tuli ihan mieleen jotkut höpsöt jenkkinaiset, joita miehet eivät ole koskaan nähneet ilman meikkiä. Heräävät joka aamu ennen miestään meikkaamaan ja laittamaan hiukset kuntoon, että ovat miehilleen heti aamusta edustuskunnossa. Tuossa kuviossa on jotain niin väärää ja omituista, että ihan puistattaa.
Voin kuitenkin sympatiseerata ap:ta, koska suhde on ihan alkuvaiheessa, ja kun ilmeisesti ikääkin on vielä aika vähän, ja sitä kautta myös itseluottamusta puuttuu. Tuskin ap on niin kamalan näköinen meikittä, kuin kuvittelee olevansa. Jos ihan kamalasti hirvittää, kannattaa varmaan hommata kestovärjäys kulmiin ja ripsiin. Pimenevät illat ovat lempeitä, tuskin siellä joka paikassa mitään loisteputkivalaistusta on. Tunnelmoitte romanttisessa kynttilävalaistuksessa.
Mutta jos miehelle ainoa tärkeä asia, tai tärkein, on kumppanin ulkonäkö, niin eihän tuollaisesta mitään kunnon suhdetta voi ikinä edes syntyä. Jos homma kariutuu siihen, miltä näytät ilman meikkiä, niin sitten sietää äijän mennäkin, hieman kasvamaan ja kehittymään ihmisenä.
Saisiko hieman faktaa tästä höpsöt jenkkinaiset väitteestä?
Yksi tuttu mies löysi juuri uuden tyttöystävän. Kertoi innoissaan, miten tämän uuden tytön mielestä paras tapa viettää lauantaita on syödä aamupala ja lähteä koiran kanssa pitkälle lenkille. Miehen eksä kuulemma "maalasi ensin naamaansa pari tuntia, kävi kahvilla, maalasi lisää ja lähti baariin". Mihin suhde sitten kariutuikin.
Parisuhdekelpoiset miehet ei yleensä hirveästi tykkää siitä että nainen haaskaa aikaansa naamansa maalaamiseen. Joku viiden minuutin pikameikki on ok, mutta jos nainen on miehelle muutakin kuin näyttelyesine, ei se tahdo odottaa sitä että naama on maalattu. Se tahdoo tehdä kanssasi mielekkäitä juttuja.
En ymmärrä miten huonoitsetuntoisia te naiset olette. Minä olin seurustellut mieheni kanssa puoli vuotta ennen kuin se näki minut meikattuna.
Ap, ymmärrän sinua paremmin kuin hyvin. Itsekin tykkään meikata paljon, ja näytän eri ihmiseltä ilman meikkiä ja meikin kanssa. Olen myös taitava meikkaamaan. En kuitenkaan meikkaa miehiä varten, vaan minulle meikki on suojakeino. Näin kukaan ei näe miltä naamani oikeasti näyttää, eikä tavallaan näe "minua" ainakaan omana itsenäni. Se on vapauttavaa. Siksi olikin suuri kynnys olla meikittä ensimmäistä kertaa mieheni edessä.
Joku antoikin hyvän vinkin, että valmistele miestä kertomalla, että sinua jännittää, ja näytät eriltä ilman meikkiä. Jos mies jättää sinut ulkonäön takia, niin joutaa mennäkin. Pidemmän päälle se ei toimisi kuitenkaan, ulkonäkö kun tuppaa rupsahtamaan vanhetessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan saa itsestään kaunotarta meikillä jos on oikeasti hirviö, joten kuvittelet vain. Olet varmasti meikittäkin vähintään pikkusievä ja se riittää kyllä.
Kyllä, ruma on ruma meikillä ja ilman.
Ap, sun ainut ongelma taitaa olla huono itsetunto.
Ota ripsienpidennykset. Osta sävyttää rasva siis kosteusvoide missä pigmenttiä. Esim. La roche posay effaclar duo.
Vähennä meikkiä pikkuhiljaa. Torstaina jos näette, menet ohuemmalla meikkivoiteella, jätät contouringit pois (ne on sitäpaitsi jo vähän passé), etkä mällää puuteria kiloa päälle. Perjantaina jätät myös luomivärikirjon pois ja laitat max kahta eikä kovin tummaa. Lauantaina piirrät vain kulmat (kevyesti) ja laitat vain ripsiväriä ja mineraalipuuteria. Sunnuntaina sama.
Ehkä seuraavana yhteisenä viikonloppuna voit jo olla ilman meikkiä. Toivottavasti voit myös jatkossa vähentää meikkejä. Tiesitkö, että kunnon arsenaalin ylläpitoon menee vuodessa ulkomaanmatkan verran rahaa?
Tsemppiä. Näppylöihin saa lääkäristä kunnon lääkettä.
Hyvin se menee, tuo kaikki kuuluu siihen odotukseen että mahdollinen parisuhde on kehittymässä. Silloinhan ihminen joutuu olemaan paljas myös henkisesti. Peittely ei ole parisuhteelle perusta. Mene meikissä asteittain paljaammaksi, ihan niin kuin muutenkin tutustuttaessa.
Nykyisin jopa miehet ovat nähneet naisista meikittömiä kuvia. Katso vaikka Gwyneth Paltrowta. Hymy hänet tekee kauniiksi ja sen synnyttää asenne, se että jotakin sanottavaakin on. Kun pääsette tutustumaan toisiinne ja teette jotain luontevaa yhdessä, unohdat vähitellen "rumuutesi". Jos mies tykkää instatällätyistä töröhuulista sänkynsä täytteenä, et menetä yhtikäs mitään.