Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokoulu ja paniikkihäiriö. Mahdoton yhdistelmä?

Vierailija
14.10.2018 |

Otsikossa ilmenee kysymys. Onko ihan mahdoton yhtälö? Olen jo 33 v. ja autokoulun suorittaminen on jäänyt tästä syystä. Olen joutunut jopa sairaalaan kohtauksen takia ja ahdistaa ajatuskin autokoulusta ihan hirveästi. En mitenkään usko selviäväni siitä. Paniikkihäiriön takia on kaikki muutkin koulut jääneet.

Ajokortittomuus hankaloittaa elämää täällä pikkupaikkakunnalla, missä ei ole toimivaa julkista liikennettä.

Taidan taas lykätä autokouluun menoa. Ei tästä tule mitään. Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vetäisit autokoulun tuurilla läpi, niin älä nyt hyvä ihminen liikenteeseen lähde. Siellä ei ajella rauhottavat päällä, eikä ilmankaan ole fiksua painella ison moottorivehkeen ratissa sivullisten ympäröimänä. Maalaisjärkeä saa ja pitää käyttää.

Vierailija
22/23 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttava käyttää rauhoittavaa ja muita lääkkeitä päivittäin. Ihmettelin asiaa, mutta psykiatri kuulemma määrännyt. Ajelee siis ihan lääkkeissä.

Psyykenlääkkeet eivät yleensä ole este ajamiselle. Kolmiolääkkeiden pakkausselosteissa sanotaan että haittavaikutukset voivat vaikuttaa ajokykyyn tai koneiden käyttämiseen (hoidon alussa). Tämä ei tarkoita että kaikilla menisi niistä pää sekaisin. Moniin muihinkin sairauksiin käytetään pitkäaikaisia lääkityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten vielä jään miettimään koko autokoulua. Ehkä paniikkiani kyllä helpottaisi, jos saisin jo ennen autokoulun aloittamista jutella opettajan kanssa ja hän tietäisi tilanteeni. Ei ainakaan tarvisi yrittää salailla. Haluaisin edetä rauhalliseen tahtiin ja varmasti tarvisin enemmän ajotunteja kuin normaalit ihmiset. 

Alkaa kyllästyttää tämä ajokortittomuus, kun pitää olla aina muiden kuskaamisen varassa eikä voi itse halutessaan lähteä mihinkään kauemmas. Olen koko kesän miettinyt, että haluaisin yhteen retkeilypaikkaan katsomaan, mutta en ole päässyt, koska kukaan muu ei ole kiinnostunut. Sinne ei mene busseja ja taksilla tulisi vähän turhan kalliiksi. 

ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi