Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait lopetettua ahmimisen? Toivoisin vinkkejä.

Vierailija
14.10.2018 |

Minulla on aiemmin ollut bulimia. En enää oksentele, mutta toisinaan sorrun stressaantuneena yhä ahmimaan. Mikä voisi auttaa minua lopettaa satunnaisen ahmimisen? Hävettää, ettei suhde ruokaan ole vieläkään niin hyvä kuin toivoisin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se,ettei kiella iteltaan mitaam xD

Vierailija
22/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä syödä säännöllisesti viisi ateriaa päivässä: hyvä ravitseva aamupala (jossa on myös proteiinia), lounas, välipala, illallinen ja iltapala. Yritä pitää annoksset kohtuullisina, mutta riittävä ateriointi pitää ahmimishalut aisoissa. 

Syö elääksesi, älä elä syödäksesi!

Tämä auttaa jos ahmiminen johtuu nälästä/verensokerista mutta ei (pelkästään) jos syy on ahmiminen ahdistuksen "hoitona".

Jos ahmiminen johtuu ahdistuksesta, niin kannattaa hakeutua mielenterveyden hoidon piiriin ja paneutua niihin syihin siellä.

Olen ollut jo vuosia.

Sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan yks keino tuAhmirrukeinoturrunegatiivisia ja vaikeita tunteita,hvahan niibkj:joillain alkoholi

Vierailija
24/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgsrhvvjjhvdd kirjoitti:

on varmaan yks keino tuAhmirrukeinoturrunegatiivisia ja vaikeita tunteita,hvahan niibkj:joillain alkoholi

Ei toimi minulla. Alkaa tulla äkkiä itsetuhoisia ajatuksia.

Vierailija
25/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tässä kirjassa https://www.adlibris.com/fi/kirja/pysayta-tunnesyominen-9789524518635 avataan paljon ahmimista aiheuttavia tekijöitä ja siinä on harjoitteita, joiden avulla pystyy työstämään suhdettaan ruokaan ja itseensä. Avain ahmimisesta parantumiseen ei ole itsensä ruoskiminen ja itseinho, vaan hyväksyntä ja mm. ongelman tarkastelu ulkopuolisen silmin ja itsetuntemus. Laitoin tämän linkin, koska hyvin harva pääsee varsinaisen hoidon piiriin ja mielestäni nämä kirjat ovat todella hyviä itsehoitovälineitä. Parantua voi myös itsenäisesti vaikka tie onkin vaikea. Tsemppiä!   

Vierailija
26/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä syödä säännöllisesti viisi ateriaa päivässä: hyvä ravitseva aamupala (jossa on myös proteiinia), lounas, välipala, illallinen ja iltapala. Yritä pitää annoksset kohtuullisina, mutta riittävä ateriointi pitää ahmimishalut aisoissa. 

Syö elääksesi, älä elä syödäksesi!

Tämä auttaa jos ahmiminen johtuu nälästä/verensokerista mutta ei (pelkästään) jos syy on ahmiminen ahdistuksen "hoitona".

Vaan kun monesti se verensokeri ja nälkä ovat siellä taustalla myös. Ei ahmiminen anna yhtä suurta (hetkellistä) mielihyvää ja helpotusta, jos ahmijalla ole valmiiksi syömisen rajoittamisesta tai epäsäännöllisyydestä johtuvaa ns. nälkävelkaa pohjalla. Toki se ahdistus täytyy sitten opetella kohtamaan ja käsittelemään muilla keinoilla, jos saa ahmimisen loppumaan.

Vierailija
27/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ahmimishalu iskee, syö iso kourallinen pähkinöitä tsi msnteleita oikeen hartaasti pureskellen, juo päälle iso lasillinen vettä ja lähde kävelylle. Kävele mukavaa tahtia, ei tarvitse revitellä. Sen jälkeen pitäisi olla hyvä ja tyytyväinen olo. Kokeile 😘

Kun haluttaa ahmia juot pari lasillista vettä. Vatsa täyttyy ja sen jälkeen ei voi syödä mitään. Kokeile.

Vierailija
28/28 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkka,juotava:D kyl ahmiminen tuo hyvan olon vaikka ois syonykki,ainaki mulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän