Jos joutuisit vankilaan, mikä olisi se asia mitä jäisit kaipaamaan eniten? (vapaus ei nyt käy vastaukseksi)
Koska kaikki vastaisivat automaattisesti vapaus, niin jätetään se nyt tästä pois.
Olisiko se kenties puolisosi, harrastuksesi, työsi vai jotain muuta?
Kommentit (29)
Rakas vanha koirani, joka ihmettelisi että olen hylännyt hänet ja vielä viimeisillä hetkillään. Elinaikaa luvattu maksimissaan kolme kuukautta.
Ei varmaan mikään. Itse asiassa elämäni varmaan muuttuisi rikkaammaksi vankilassa
Saako siellä käyttää pinsettejä tai sheiveriä? Jos ei saa poistaa leukakarvoja eikä nyppiä kulmia, niin se olisi varmaan pahinta. T. Karvanaama
Mahdollisuutta tavata läheisiäni kun haluan ja kun he haluavat, mahdollisuutta lähteä luontoon, esteettisesti miellyttävää, kodikasta, turvallista ympäristöä. Mahdollisuutta suunnitella aikatauluni itse (tämä mahdollista nytkin enimmäkseen vain vapaapäivinä). Oletteko muuten vierailleet vankiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mikään. Itse asiassa elämäni varmaan muuttuisi rikkaammaksi vankilassa
Voitko perustella tätä?
Oma ihana elämä: lemmikit, ystävät ja omaiset, vehreä ja hyvältä tuoksuva luonto, kirjallisuus, taiteet ja liikunta. Puhtaus ja siisteys. Hiljaisuus. Turvallinen ympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Itelle tulee joskus sama mieleen kun kattelen Orange is the new blackia:D että mäkin voisin mennä vankilaan jos siellä on tollasta. Laaja lojaali ystäväpiiri ja ruoka pöydässä kellonlyömälleen ym. Mutta joo tuskin vankila oikeasti rikastuttaa kenenkään elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itelle tulee joskus sama mieleen kun kattelen Orange is the new blackia:D että mäkin voisin mennä vankilaan jos siellä on tollasta. Laaja lojaali ystäväpiiri ja ruoka pöydässä kellonlyömälleen ym. Mutta joo tuskin vankila oikeasti rikastuttaa kenenkään elämää.
Lojaalista ystäväpiiristä tulee ekana mieleen, että varmasti aika monella vankilaan päätyneellä on raskaita painolasteja menneisyydessä, persoonallisuus- ja mielenterveyshäiriöitä sekä päihderiippuvuutta. Nämä aiheuttavat haasteita ihmissuhteisiin. Niin, tv-sarjat eivät kerro totuutta. Hyvä sarja silti.
Sanoisin lapseni, mutta ainoa syy miksi joutuisin vankilaan olisi lapseni murhaajan tappo, niin en kai kaipaisi sen jälkeen enää mitään.
Mahdollisuutta ostaa suklaata omilla rahoilla ja muutenkin käyttää omaa rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuutta ostaa suklaata omilla rahoilla ja muutenkin käyttää omaa rahaa
Vankilassa voi käyttää omaa rahaa juurikin esim. suklaan/muiden herkkujen ostamiseen. Myös esim. tonnikalaa tai jugurttia on mahdollisuus ostaa itselle.
Puoliso, kaverit, päihteiden käyttö, nettipelit. Tässä järjestyksessä.