Mikä auttaisi aneemiseen ja väsähtäneeseen ulkonäköön?
Ongelma on se, että näytän aivan kamalta. Olen aneemisen ja väsyneen näköinen. Silmäpussit ovat kamalat (ei mitään pientä vaan oikeasti järkyttävä turvotus) ja silmänaluset tummat, vaikka nukun 7-8 tuntia yössä. Ihoni näyttää huonolta ja väsähtäneeltä, vaikka mitään näppylöitä ei juurikaan ole. Hiuksia irtoilee paljon ja olen varmaan tulossa kaljuksi. Hiukseni ovat ohuet ja lättänät. Olen kalpea ja aneemisen näköinen.
Näytän siltä kuin olisin valvonut ja ryypännyt monta viikkoa putkeen.
Käyn päivittäin ulkoilemassa ja olen laiha. Siitä huolimatta olo on turvonnut. Syön paljon kasviksia ja marjoja ja ruokavalioni on suht' terveellinen, mutta ei varmaan mikään täydellinen. Karkkia ja suklaata syön kyllä liikaa. En tupakoi enkä juo alkoholia.
Minkä takia olen tämän näköinen? Hävettää liikkua ihmisten ilmoilla. Rautakuuri on syöty anemiaan kesällä, mutta olemukseeni se ei ole vaikuttanut. Miten saisin hehkua ja elinvoimaa ulkonäkööni? Olokin on yhtä väsynyt. Nyt kaivattaisiin apuja.
Aivan kuin olisi mun näppikseltä.
Ulkonäkö on muuttunut radikaalisti, naama turvoksissa, silmäpussit valtavat, unen laatu surkea. Ferritiini alle 10. Sehän jo aiheuttaa monen muun oireen ohella huonoa nukkumista, joka sitten puolestaan vaikuttaa kaikkeen muuhun. Kuntosali on mun juttu, mutta sielläkin meinaa nykyään taju lähteä. Portaiden ylösnousu kotona hengästyttää jo yksinään.
Ferritiinin nostamiseen tarvitaan vähintään puolen vuoden rautakuuri ja ihan kunnon annoksilla, oma työ on nyt vasta alussa mutta onneksi on lääkäri joka ottaa asian vakavasti. Oireet mulla ihan jäätävät, jatkuva aivosumu, en tunnu ymmärtävän mistään mitään, väsymys on niin totaalista etten oo koskaan tällaista kokenut. Suosittelen siis sitä ferritiiniä seuraamaan.