Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa se lattian polkaisu, joka tapahtuu hääkakun leikkauksen yhteydessä?

Naimaton vaan ei naimaton :)
14.10.2018 |

Lähinnä milloin on tarkoitus polkaista? Olen nähnyt kerran pari tämän näytelmän tuttujen häissä, mutta asia on jäänyt itseltäni aina selvittämättä. En löytänyt guugelistakaan selvää vastausta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapin paikan määräämisen valtaa sille, joka polkaisee - mutta poletaanko lattiaa vai toisen varpaille.

Vierailija
2/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun kakkua leikataan, kumpi polkaisee lattiaa ensin, määrää kotona kaapin paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun kakkua leikataan, kumpi polkaisee lattiaa ensin, määrää kotona kaapin paikan.

Ja siis samaalla polkaistaan, kun kakku leikkaantuu.

Vierailija
4/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun se kakkulapio osuu alustan pohjaan, niin sen jälkeen joka polkaisee ensin lattiaan määrää kaapin paikan. Kukaan ei siis polje mitään vielä siinä vaiheessa, kun lapio uppoaa siitä kakusta läpi.

Vierailija
5/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun se kakkulapio osuu alustan pohjaan, niin sen jälkeen joka polkaisee ensin lattiaan määrää kaapin paikan. Kukaan ei siis polje mitään vielä siinä vaiheessa, kun lapio uppoaa siitä kakusta läpi.

Kiitos vastauksesta! Oletko muuten itse "joutunut" polkemaan?

Vierailija
6/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä aikoinaan kerrottiin, että kaapin paikan määrää se, jonka käsi on lapiossa päällimmäisenä, mutta polkaisulla voi kumota tämän ja valta vaihtuu. Liekö sitten perinteet muuttuneet.

Vierailija
7/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimaton vaan ei naimaton :) kirjoitti:

Lähinnä milloin on tarkoitus polkaista? Olen nähnyt kerran pari tämän näytelmän tuttujen häissä, mutta asia on jäänyt itseltäni aina selvittämättä. En löytänyt guugelistakaan selvää vastausta.

Minkälainen tampio olet, kun itse ainakin löysin vaikka kuinka paljon asiaan liittyvää infoa?

Vierailija
8/10 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimaton vaan ei naimaton :) kirjoitti:

Minkälainen tampio olet, kun itse ainakin löysin vaikka kuinka paljon asiaan liittyvää infoa?

Olen ihan täystampio. Miksi kysyt, eikö lajitoveri toista tunnista?

Vierailija
9/10 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten todella junttia

Vierailija
10/10 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perkele, mä onnistuin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi