Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 13v yrittää laihduttaa, isäpuoli kantaa herkkuja kotiin ja piruilee tytön ulkonäöstä

Vierailija
14.10.2018 |

Mies kantaa pyynnöstä huolimatta kotiin sipsejä, keksejä, popcornia ja suklaata kaappeihin.
Pahasti ylipainoinen tyttöni 155cm/85kg yrittää laihduttaa mutta sortuu aina herkkuihin. Mies myös piruilee tytön painosta jatkuvasti. Lounaalla lyö kysymättä ylimääräisen kauhallisen ruokaa hänen lautaselleen ja naljailee "ota nyt siitä ettei vaan pääse nälkä iskemään" tai iltapalalla saattaa laittaa voipaketin iltapalapöytään ja sanoa "kyllä nyt kannattaa vielä voileipä tai pari tehdä, tai syö vaikka koko paketti"

Minä yritän laittaa terveellistä ruokaa ja kannustaa lasta liikkumaan, mutta vaikeaa se on kun toisesta päästä terrorisoidaan tuolla tavalla. Tyttö itkee usein että haluaa laihtua muttei pysty kun tekee mieli kaikkea hyvää. Pyytää että niitä ei ostettaisi kotiin. Mies sanoo tähän vaan, että itseään vartenhan hän ne on ostanut eikä niitä tarvitse syödä. Silti oikein huomaan omahyväisen ilmeen miehen naamalla kun näkee tytön sortuneen johonkin herkkuun.

Miten tuollaisen päähän voi takoa järkeä, vai voiko?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuommoista ukkoa pitää isäpuolena?

Vierailija
2/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällainen mies kannattaa pitää koska...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä oot tuommoisen sadistisen miehen kanssa? Mä en antaisi kenenkään kohdella mun lasta noin, olisipa sitten isä tai isäpuoli tai vieras.

Toisekseen tyttösi pitäisi syödä kunnolla ja laadukkaasti ja usein, niin ei myöskään herkkuja tee mieli niin paljon. Jos yrittää laihduttamisen vuoksi syödä liian vähän, niin herkkuja syödään jo ihan nälkään...

Vierailija
4/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeä tarttee tosiaan takoa, nimittäin sinun päähän ap. Olet ottanut perheeseen miehen, joka on ilkeä piru. Tiedät mitä tehdä, eroa jo tänään.

Vierailija
5/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kantaa pyynnöstä huolimatta kotiin sipsejä, keksejä, popcornia ja suklaata kaappeihin.

Pahasti ylipainoinen tyttöni 155cm/85kg yrittää laihduttaa mutta sortuu aina herkkuihin. Mies myös piruilee tytön painosta jatkuvasti. Lounaalla lyö kysymättä ylimääräisen kauhallisen ruokaa hänen lautaselleen ja naljailee "ota nyt siitä ettei vaan pääse nälkä iskemään" tai iltapalalla saattaa laittaa voipaketin iltapalapöytään ja sanoa "kyllä nyt kannattaa vielä voileipä tai pari tehdä, tai syö vaikka koko paketti"

Minä yritän laittaa terveellistä ruokaa ja kannustaa lasta liikkumaan, mutta vaikeaa se on kun toisesta päästä terrorisoidaan tuolla tavalla. Tyttö itkee usein että haluaa laihtua muttei pysty kun tekee mieli kaikkea hyvää. Pyytää että niitä ei ostettaisi kotiin. Mies sanoo tähän vaan, että itseään vartenhan hän ne on ostanut eikä niitä tarvitse syödä. Silti oikein huomaan omahyväisen ilmeen miehen naamalla kun näkee tytön sortuneen johonkin herkkuun.

Miten tuollaisen päähän voi takoa järkeä, vai voiko?

Aika no brainer. a) jätä se. b) lopeta trollaaminen. ;)

Vierailija
6/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin perheenne, tekisin lasun. Potkaise ukko kuitenkin mieluummin ensin pihalle, niin ongelma ratkennee sillä.

Vierailija
7/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies nyt samantien! Minun äitini teki vastaavaa, minulla oli aika paha akne nuorena, niin osti rasvaisia ruokia (muita ei edes ostanut) ja suklaata ym. Itse mätti niitä naamaansa ja oli todella ylipainoinen. Minulla ei paino-ongelmia ollut, mutta se jatkuva pilkkaaminen niiden finnien takia! Kerrankin osti satsin suklaata ja kun vähän maistoin, niin alkoi laulu siitä miten tuon kuurin jälkeen naama kyllä kukkii. Kun sain virpomispalkaksi suklaata alkoi sama laulu suklaan antajan edessä miten nyt kyllä taas alkaa naama kukkia, älä syö noita ollenkaan. Ja itse äiti oli mut teininä pakottanut virpomaan. Että kyllä jätti sieluun arvet tollanen!

Vierailija
8/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet tuollaisen miehen kanssa??

Vierailija
9/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että tämä on trolli, mutta jos ei ole, niin jätä tuo kurja ukko ja heti! Ja lapsellasi on jo varmasti täysin vääristynyt suhde syömiseen ja herkkuihin. Syöminen pitäisi saada normalisoitua ihan ensimmäiseksi, mutta ei se onnistu tilanteessa missä joku aikuinen käyttää jatkuvasti lapseen henkistä väkivaltaa. Mieti nyt hyvä ihminen lapsesi mielenterveyttä. 

Vierailija
10/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan jo varmaan vääntäny sille rautalangasta että projektissa ei oo kyse luonteen kasvattamisesta, vaan tarkoitus on nimenomaan pudottaa painoa? Oon meinaan törmänny niihinkin urpoihin jotka kuvittelee että ylipaino=heikko luonne.

Eli selvennä miehelle että sitä luonnetta kannattaa karaista vasta kun on saavutettu likalle terveellinen paino.

Vierailija
11/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet miehesi valinnut. 

Vierailija
12/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on kusipääukko? Senkö takia, että joku ukko pitää vaan olla?

Vierailija
13/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin selkeä provoilijatrolli että oikein rutisee.

Vierailija
14/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tytön henkistä pahoinpitelyä isäpuolelta. Haluatko sinä, että isäpuoli tuhoaa tyttösi itsetuntoa systemaattisesti? Pistät miehellesi kovan kovaa vastaan tai heität sen pihalle.

Vierailija
15/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoleni oli tuollainen. Alkoi leipomaan ja tekemään herkkuruokia kun aloin laihduttamaan. Kantoi kaupasta älyttömiä määriä juuri niitä herkkuja, joista pidin. Oli kateellinen nuoruudestani. Halusi, että olen läski. Isäni ymmärsi tilantaan. Pisti akan pihalle. Laihduin 18 kg.

Vierailija
16/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan nainen ole noin typerä, että pistää miehen lapsensa edelle. En usko hetkeäkään tämän olevan totta. Jos kuitenkin näin on niin kuten sanottu eroa.

Vierailija
17/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan vaihtarina Amerikassa ja vaihtariperheessäni oli todella ylipainoiset kaksostytöt, tuolloin 9-vuotiaat. Ihmettelin, miten tytöt näyttivät siltä kun perheessä laitettiin kuitenkin terveellistä pääosin kasvis- ja kalaruokaa (yllätyin!) Selvisipä syy. Äidin poissaollessa perheen isäpuoli kuskasi näitä mcdonaldsiin, donitsille, pizzalle yms. Sillä ehdolla, että "tästä ei sitten äidille kerrota"

Ukko ei oikein tykännyt kun minä kerroin perheen äidille mitä hänen selkänsä takana touhuttiin. Heille tuli ero aika pian ja tytötkin hoikistuivat silminnähden sen vaihtarivuoden aikana. Karmii ajatus miten olisi käynyt jos tuo ukko ei olisi jäänyt perseilystään kiinni.

Vierailija
18/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan nainen ole noin typerä, että pistää miehen lapsensa edelle. En usko hetkeäkään tämän olevan totta. Jos kuitenkin näin on niin kuten sanottu eroa.

Kuulehan, nyt olet keskustelufoorumilla, jossa suurin osa naisista on tällaisia.

Vierailija
19/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär etusijalle ja mies ulkoruokintaan pyyvästi.

En jaksa tajuta että seuraat vain sivusta tyttären kiusaamista.

Vierailija
20/21 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syöttänyt tyttäresi siaksi! kauhea ylipaino!

Niin kauan kuin laihdutuskuurin epäonnistumisesta syytetään muita, ei laihis tule koskaan onnistumaan.

Se on aivan sama mitä pöytään tuodaan jos päättää olla syömättä ja laihtua.

Sinä ole syyllinen numero yksi kun olet epäonnistunut kasvatuksessa, tytär kakkonen ja vähiten syytä on avokissa