Onko lihan kulutuksen kasvu jonkinlainen vastareaktio veganismin tuputtamiselle?
Syyllistäminen on saanutkin aikaan juuri päinvastaisen reaktion kuin on toivottu?
Kommentit (41)
Missä teille on veganismia tuputettu? En ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Missä teille on veganismia tuputettu? En ole huomannut.
Heh heh
Luultavasti. Ainakaan mua ei kiinnosta kuulla enää mistään kasvissyöntiin liittyvästä eikä etsiä tietoa. Ja teininä mä halusin alkaa vegaaniksi, mutta vanhemmat kielsi. Nyt sana veganismi alkaa nostaa mulla karvat pystyyn, kun sitä tuputetaan ihan jatkuvasti.
Ei ole, vaan vuosikymmeniä jatkunut trendi, joka näkyy jo sairauksien kasvuna pian eliniän laskuna.
Jos olisi, voisi sitä kutsua darwinismiksi, eli ihminen typeryydellään eliminoi itsensä geenipoolista.
Vierailija kirjoitti:
On.Olen niin kypsä veganismin tuputtamiseen etten aio vähentää lihan kulutusta grammaakaan.
Hyviä makkaroita sitten vaan syöpää odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti. Ainakaan mua ei kiinnosta kuulla enää mistään kasvissyöntiin liittyvästä eikä etsiä tietoa. Ja teininä mä halusin alkaa vegaaniksi, mutta vanhemmat kielsi. Nyt sana veganismi alkaa nostaa mulla karvat pystyyn, kun sitä tuputetaan ihan jatkuvasti.
Kai myös käytät huumeita, koska valistusta tuputetaan joka suunnasta?
Nykyajan nuorehkot aikuiset ovat eläneet ensimmäisinä lapsina sellaista aikaa kun kaikenlaista lihaa oli aina saatavilla ja sitä oli ruokapöydässä joka aterialla. Useimmat eivät kyseenalaista vanhoja tottumuksia.
Minun kohdallani ainakin. Ruokavalio on ihmisen yksityisasia.
No ei kai nyt sentään?
Itselläkin on kyllä lihan kulutus kasvanut, kun olen nyt sitä syönyt jo varmaan 2 kertaa tässä parin kuukauden sisään, yleensä en raski ostaa, mitä nyt jotain makkaraa.
Ostin kyllä myös härkäpapurouhetta ja soijaa, vaikka veganismi on ajatuksena ihan vieras ja sitä noudattavat paasaajat ärsyttäviä.
Tällaista vastareaktiota ainakin on hyvin paljon havaittavissa ihmisten ajattelussa, tällä palstallakin. Varmasti vaikuttanut lihan kulutuksen kasvuun.
En usko, länsimaissa ylipaino (syöminen) on muutenkin kasvussa, joten uskon, että ylipäänsä kaiken p*skan syöminen on kasvussa, etenkin sokerin. (En siis tarkoita p*skalla lihaa vaan epäterveellistä ruokaa.) Täysvegaaniruokavalion tuputus taas mustavalkoisesti kaikille on ärsyttävää ja haitallista. Terveellistä ja kasvispainotteista syömistä vastaan minulla ei ole mitään.
Minä syön lähinnä naudan kaikkia osia mahdollisimman monella eri tavalla valmistettuna. Toinen suurherkku ovat katkaravut ja jättikatkaravut. Lisukkeina syön kasviksia ja juureksia paljon. Olenko murhaaja?
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani ainakin. Ruokavalio on ihmisen yksityisasia.
Eli et syö niin kuin haluat, vaan annat muiden (vieläpä halveksumiesi) vaikuttaa syömiseesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön lähinnä naudan kaikkia osia mahdollisimman monella eri tavalla valmistettuna. Toinen suurherkku ovat katkaravut ja jättikatkaravut. Lisukkeina syön kasviksia ja juureksia paljon. Olenko murhaaja?
Ketjussa kysyttiin, oletko niin jääräpäinen että syöt lihaa enemmän kuin haluaisit, vegaanitrendin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa kysyttiin, oletko niin jääräpäinen että syöt lihaa enemmän kuin haluaisit, vegaanitrendin vuoksi.
No kyllä minä syön sitä lihaa tai mereneläviä enemmän kuin niitä heiniä.
Vierailija kirjoitti:
Sua ei kiinnosta ympäristöasiat eikä etiikka, koska joku on joskus sanonut jotain? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä syön sitä lihaa tai mereneläviä enemmän kuin niitä heiniä.
Missä on heinää tarjolla?
En ole vegaani tai edes kasvissyöjä, lokeroituna olen kai fleksaaja. Itse sanoisin että syön maalaisjärjen mukaisesti kasvispainotteisesti. Ajatus, että joku söisi lihaa uhitellakseen, tuntuu naurettavalta. Toivottavasti kukaan ei niin tee.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista vastareaktiota ainakin on hyvin paljon havaittavissa ihmisten ajattelussa, tällä palstallakin. Varmasti vaikuttanut lihan kulutuksen kasvuun.
Täällä kyllä eniten näkyy tätä liha-aktivistien öyhkäämistä.
On.Olen niin kypsä veganismin tuputtamiseen etten aio vähentää lihan kulutusta grammaakaan.