Lihava kroppa, laihan ihmisen identiteetti
Mulla on kaksi ystävää, jotka ovat eronneet tänä vuonna ja ovat nyt palaamassa "markkinoille" eli nettideittiprofiilia on tehty ja toinen oli ladannut Tinderinkin yms. Kummallakin vakaa aikomus saada uusi hyvä parisuhde toivottavasti viimeistään ennen ens kesää, mitään yhdenyönhyppelyä eivät tarvitse.
Molemmat mielettömän ihania ihmisiä. Hauska, itseironisia, fiksuja, myötätuntoisia, jotkut onnekkaat miehet saavat heistä vielä supersuper-kierrätysvaimot.
Eilen istuimme pitkää iltaa ja juteltiin nettideittailusta, odotuksista, toiveista, miestyypeistä yms. Ja selvisi jotenkin kiusallisesti, että molemmat ystäväni ovat palanneet henkisesti minäkuvaltaan tuonne jonnekin vuosituhannen taitteen tienoille, aikaan ennen avioliittoaan. Aikaan ennen 20-25 kilon lisäystä elopainossa.
Kumpikaan ei ole mikään ongelmalihava ähisijä, mutta ovat kuitenkin sellaisia reippaita pulskia tyttöjä, joilla on reittä, persusta ja jenkkakahvaa. Ja kumpikin hakee sporttista miestä, jonka pitää hyväksyä heidät sellaisena kuin he ovat. Onks tää nyt reilu yhtälö ja saako tällaisesta sanoa?
Kommentit (43)
Tota en tajuu kyl et jos on pullea niin et ei missään nimes sais olla myös kumppaniki pullea. :D
Mut saahan sitä ettiä, kyl mä tiiän parei mis nainen on pyöree tai lihava ja mies ei. ja toisinpäin tiedän myös. :D
tollaset ulkonäkökriteerit on muutenki mun mielestä säälittäviä.
------
Ne ongelmat muodostuvat lähinnä pulskan naisen pään sisällä, sillä hän kokee huonoa omaatuntoa siitä, että syö itse miten syö eikä juuri liiku. Ja kun naisella on paha olo itsensä suhteen, hän purkaa sen kumppaniinsa. Tämä on pääsyy sille, miksen enää treffailisi lihavia naisia, vaikka ulkoisesti heistä viehätynkin. Yhden yön juttuihin ovat toki erittäin sopivia, kun heiltä vieläpä heruu hoikkia naisia helpommin.
-mä alotin joskus seurustelun urheilullisen miehen kanssa ja olin ite aika paljonki ylipainonen. Ja yhdessä tehtiin ruokaa ja se tykkäs siitä et tykkäsin laittaa ruokaa. Se opetti mut urheilemaanki ja kannusti siihen. Ei ollu noin negatiivista asennetta tai pikkutarkkaa mihkää painoihin ja toisen ulkomuotoon kylläkään..
------
Yli kaiken mä inhoan laihoja ihmisiä joil on pakkomielle muiden painoista :D Jostai syystä tollasii on, enkä tuu KOSKAAN ymmärtämään että miks. asenne-ongelmii ja omii ongelmii niil ainaki on, suuri osa ei todellakaa oo mitää terveysfriikkei tai mitenkää henkisestikkää terveitä ihmisiä päin vastoin, turhastaki valittajia ja ankeita pellejä..........
Harvempi esim kauniskaan ihminen jatkuvalla syötöllä valittaa miten muut on rumia, tai muodokas että miks muut on niin muodottomia, tai lihaksikas että miks kaikilla muilla ei oo näin paljoa lihasta..
mut jotkut luonnostaan ylihoikat ihmiset ne vaan jaksaa. Varmaan vituttaa olla voimaton ja sitä pitää sit purkaa ja on keksiny hyvän keinon vittuilla muille vetämällä mukaan lihavat (NAISET!) ihmiset. :D Ja huom , naiset... sehän on ihan sama oks mies 030303030303 prosenttisesti terveellisesti elävä vai ei, mut naisen sen dijaan täytys todellaki olla jnej ne jne.
ja sillon ku olin lihava ja seurustelin urheilullisen miehen kanssa, se ei todellakaan ollu kiinnostunu siitä että oonko mä tasan yhtä aktiivinen jokaisella elämän osa-alueella, samanlailla ku se. :D Se ehkä tykkäs musta just siks etten ollu mikää bilettäjä. harvempi täydellisen terveellisesti elävä ihminenkaan on mitenkään super super super aktiivinen joka halutaan myös vetää aina mukaan tähän juttuun.........
------
Sä oot kateellinen kavereidesi vapaudesta.
Ovatko molemmat kaverisi olleet hoikkia kun löysivät ex-miehensä?
Veikkaisin että ex-ukot eivät ole piitanneet tai uskaltaneet mainita kertyvistä kiloista ja naiset ovat siinä uskossa että näyttävät samoilta kuin seurustelun alussa. Nyt on vaikea kohdata todellisuus ja hyväksyä että ulkomuoto ei ole enää sama kuin aiemmin.
Sinuna en mainitsisi asiasta, kyllä se todellisuus tulee suht nopeasti selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai onko "laihan ihmisen identiteetti" sitä, että haluaa urheilullisen miehen? :-D
Laihan ihmisen identiteetti on semmosella, joka on joskus kauan sitten ollut hoikka ja suosittu, ja kymmeniä vuosia myöhemmin roikkuvaihoisena valaana vaatii edelleen että maailma näkee hänet hoikkana ja syyttää muita ihmisiä siitä, ettei ole enää suosittu.
"Laihan ihmisen identiteetti", - koskeeko tämä nyt sitten molempia sukupuolia? Ja jos ei, miksi?
Aika hauska, miehen tekemä provo. Huomasin heti, kaikki lankesi tähän :)
Provo Porvoosta.
Ihmiset eivät ole samasta puusta veistettyjä.
Pelkkään ulkonäköön liittyvien pohdintojen sekaan voisi liittää muuta. Yhteiset kiinnostuksen kohteet yhdistävät monia ihmisiä. Ne vaikuttavat siihen viihtyykö toisen kanssa.
Ihmisten pitää antaa tehdä omat virheensä
Yleensä se mistä ei nauti ei kestä arkea. Jos halua liikkua lähtee vain halusta saada joku toinen niin se ei kestä useinkaan.
Toisen arvoa ihmisenä se ei mittaa.
Arki on usein hankalaa jos toinen haluaa satsata liikuntaan ja toinen johonkin muuhun.
Henkilökohtaista tämäkin, mutta joku yhteinen tekijä pariskunnilla jotka eivät eroa on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitää antaa tehdä omat virheensä
Ihminen tekee joka tapauksessa omat virheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai onko "laihan ihmisen identiteetti" sitä, että haluaa urheilullisen miehen? :-D
Laihan ihmisen identiteetti on semmosella, joka on joskus kauan sitten ollut hoikka ja suosittu, ja kymmeniä vuosia myöhemmin roikkuvaihoisena valaana vaatii edelleen että maailma näkee hänet hoikkana ja syyttää muita ihmisiä siitä, ettei ole enää suosittu.
"Laihan ihmisen identiteetti", - koskeeko tämä nyt sitten molempia sukupuolia? Ja jos ei, miksi?
Miehillä vastaava on "nuoren ihmisen identiteetti".
Vierailija kirjoitti:
Luulen ja toivon, että moni muukin tajusi heti "tasoteoriauskovaisen" misogynistisen miehen aloittamaksi. Moni vaan toivottavasti jättää kommentoimatta näihin iänikuisiin keski-ikäisten ja/tai ylipainoisten naisten mollaamis-ketjuihin.
Ja ei, ei mennyt "tunteisiin". Olen hoikka ja naimisissa.
Mä kyllä tiedän hirveesti pareja, jossa mies on sporttinen ja nainen tukevampi. Nythän chubbyt ovat vielä muodissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ja toivon, että moni muukin tajusi heti "tasoteoriauskovaisen" misogynistisen miehen aloittamaksi. Moni vaan toivottavasti jättää kommentoimatta näihin iänikuisiin keski-ikäisten ja/tai ylipainoisten naisten mollaamis-ketjuihin.
Ja ei, ei mennyt "tunteisiin". Olen hoikka ja naimisissa.
Kierrärysvaimon luulisi paljastavan hitaammillekin.
Tai sitten ap on surkea kaveri joka näkee ystävänsä tavaroina.
Saahan sitä toivoa kumppaniltaan ihan mitä parhaaksi katsoo. Jokainen järkevä ihminen toki varmasti tajuaa, että pitkä lista vaatimuksia, joista monet yleisesti suosittuja tai tavoiteltavia ominaisuuksia puolisoehdokkaassa, varmastikin tekee kumppanin löytämisen vaikeammaksi ja usein jopa epätodennäköiseksi.
Kun itse aikoinaan kävin nettitreffeillä, oma "vaatimuslistani" oli myös pitkä. Koska olen nätti ja hoikka nainen, jotenkin ajattelin että totta kai voin netistä lähteä etsimään sitä ihannekumppaniani.
No, elämä päätti toisin. Tapasin työn kautta maailman mukavimman, fiksuimman, hauskimman ja kyllä, myös seksikkäimmän miehen: Pitkän ja urheilullisen atleetin sijaan lyhyt, silmälasipäinen ja pikkuisen "nörtti". Mutta minulle maailman paras ja sopivin! :)
Vierailija kirjoitti:
Onkko se nyt sitten kauhian harvinaista ja mahdotonta että hoikka sporttimies tuntee kiihoketta pulskia naisia kohtaan?
Veikkaisin, että joku yksi tuhannesta sporttisesta miehestä edes vilkaisee pulskaa naista. Miksi tyytyä pulskaan kun maailma on täynnä ihania sporttisia naisia? Sama juttu molemmin päin. Ei hoikka ja sporttinen nainenkaan lähde kaljamahaisen sohvaperunan perässä juoksemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkko se nyt sitten kauhian harvinaista ja mahdotonta että hoikka sporttimies tuntee kiihoketta pulskia naisia kohtaan?
Veikkaisin, että joku yksi tuhannesta sporttisesta miehestä edes vilkaisee pulskaa naista. Miksi tyytyä pulskaan kun maailma on täynnä ihania sporttisia naisia? Sama juttu molemmin päin. Ei hoikka ja sporttinen nainenkaan lähde kaljamahaisen sohvaperunan perässä juoksemaan.
Aika monta sporttista miestä musta on kiinnostunut elämäni varrella, vaikken koskaan ole ollut hoikka ja sporttinen. Kai mä sit oon jotenkin extraihana.
Sama se on miehilläkin, haluavat sen hoikan, sporttisen, trendikkään ja ties minkä naisen, ai niin nuoremman vielä tietty, mutta itse ovat jotain aivan muuta kuin saman ”tasoisia”. Tämän olen havainnut 45-55 vuotiaissa miehissä, mutta toki ilokseni olen kohdannut myös niitä, jotka tykkäävät muhkeammasta pepusta ja pehmeistä reisistä😊