Pitkät aukot CV:ssä ja todistus työttömyydestä
Voisiko olla pätevä strategia liittää työhakemukseen työkkärin todistus työttömyydestä, josta käy ilmi että hakija on ollut työttömänä työnhakijana työkkärissä?
Tämä siksi, ettei mahdollinen työnantaja voisi epäillä hakijan olleen CV:n aukkojen aikaan lataamossa tai vankilassa, koska ne tuntuvat olevan harvinaisen pahoja juttuja. Työkkärissähän ei voi käytännössä olla työttömänä työnhakijana samaan aikaan jos on lataamossa/vankilassa.
Voi kuulostaa vitsiltä, mutta itselläni on takana pitkä työttömyysputki, ja kuitenkin koko sen ajan olen hakenut aktiivisesti töitä sekä ollut haastatteluissa. Olen myös jatkuvasti kehittänyt itseäni ja osaamistani. Oman alani työkokemusta löytyy myöskin vuosikausia, mutta valitettavasti pitkittynyt työttömyys alkaa jo pikku hiljaa ilmeisesti "mitätöimään" sitäkin...
Mielipiteitä? Ei kuitenkaan mitään "kouluttaudu uudelleen" koska se ei nyt auta.
Kommentit (6)
Tuohan on hyvä juttu vain jos ei halua työllistyä. Kun soittaa työkkörin osoittanaan paikkaan vihjaikee rivien välistä lataamosta ;)
En kyllä usko että tänä päivänä kun niin suuri osa on ainakin jossain vaiheessa ollut työttömänä aukkoa epäillään vankilassa oloksi, pakkohoidoksi tms.
No en kyllä merkkaisi mitenkään. Enkä oo merkannut. Aktiivisuuteni työttömyysjaksoilla näkyy kohdassa koulutus ja vapaaehtoistyö. Eli tavallaan aukkoa ei ookaan . Myöskään työkokeiluita en oo merkannut, mielestäni niiden näkymisestä on vain haittaa. Ja onnekseni tylttömyysjaksoni ovat olleet about sen mittaisia kuin äitiysloma+ vanhempainvapaa ovat. Olen lapseton vähän alle 40vee ja ollut kaksi sen mittaista pätkää työttömänä 34- ja 37-vuotiaana.
Mistä tiedät ettei työnantaja pidä työttömyyttä vielä epäilyttävämpänä kuin lataamoa tai vankilaa? En tiedä onko tosi mutta en malta olla kertomatta: joku selitti aukon cv:ssä valehtelemalla että veti silloin viinaa, mutta raitistui myöhemmin. Tällä selityksellä irtosi työpaikka.
Itselläkin pitkä aukko työttömänä. Sitä pahempi oli seuraus kuntouttava. Sen kun kertoi vuokratyö firmaan niin ei ikinä saa mitään sen kautta. Jos siis haluaa töihin niin valehtele ennemmin olevasi työtön kuin kuntouttavassa orjuutuksessa.
Älä ole hölmö.