Yläasteen köksätunnit. Mitä kommelluksia muistatte ja mitä söhlättyä piloille?
Oma ryhmä onnistui hyvin mutta vastapäisen ryhmä onnistui tekemään sämpylöistä kivikovia. Ruokailun aikana heittivät ikkunasta pihalle "ei näitä voi syödä" :D
Kommentit (71)
Yksi ei millään saanut munia ja sokeria vaahtoutumaan, syy: sokeri oli unohtunut!
3/4 desiä -> 3-4 desiä. En muista oliko kyse jauhoista vai riisistä, mutta lopputulos oli joka tapauksessa tuhoon tuomittu.
Laitoin mikroon metallisen kulhon. Olihan se kiva valo show, mutta enpä ole sen jälkeen laittanut :)
Me ei koskaan saatu ottaa mitään tekeleitä mukaan, koska niillä oli joskus pommitettu ikkunoita ja sämpylöitä oli jäänyt korkealle nakeliin.
Meillä oli pojat käyneet vähän suolaamassa toisten kokkailuja. Ope ei tykännyt..
Itse poltin kattilan karrelle, kun en joutanut vahtimaan, kun piti poikien kanssa säätää. Kaadoin hirveesti jauhoja päälleni sähköisessä, ja menin ulos ravistelemaan niitä vaatteista, niin ihastukseni olikin siellä ulkona. Öööhh. Silloin nolotti, teini kun olin.
Opettaja raivosi minulle aina, koska en älynnyt mitään. :( Myöhemmin sain avustajan tunneille ja mieleeni jäi vain yksi kerta, kun kuraattori ttili katsomaan kun yritin paistaa lettuja. Epäonnistuin siinäkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pojat käyneet vähän suolaamassa toisten kokkailuja. Ope ei tykännyt..
Itse poltin kattilan karrelle, kun en joutanut vahtimaan, kun piti poikien kanssa säätää. Kaadoin hirveesti jauhoja päälleni säätäessä ja menin ulos ravistelemaan niitä vaatteista, niin ihastukseni olikin siellä ulkona. Öööhh. Silloin nolotti, teini kun olin.
Köksä oli vielä mun lempiaine, vaikka mä onnistuin mokailemaan siellä aika paljon. En onneksi muista mitä kaikkea siellä tapahtui. Mut muistaakseni, se kattila meni niin pilalle, että piti ostaa uusi (siis koulun, Mun ei).
Se oli vielä jokin käytännön koe, jossa piti tehdä mm. kastike. Ohjeessa luki 2 dl lihalientä. Lihaliemi piti tehdä jauheesta. Minä en tajunnut, että valmista lientä piti olla 2 dl ja kippasin sitä jauhetta 2 dl. Lopputulos puuroa.
Toisen kerran minun piti tehdä salaatti, johon tuli mm. purjoa. Toiset ihmettelivät, että kumma ettei maistu sipulille vaikka on purjoa. Minä olin jättänyt purjon pois, kun en tykännyt siitä.
Todettiin, että neilikka ei oikein sovi spagetti bologneseen... ainakaan ruokalusikallinen.
Kahden luokkalaiseni tytön vastuulla ollut suklaakiisseli mastui ihan viinalta, opekaan ei keksinyt mikä meni vikaan. Siis oikeasti semmoinen kossun maku, hyi helkatti.
Ja kerran uunissa olleen pellin leivinpaperi syttyi tuleen, pullat pilalla.
Kakkuun piti vaahdottaa kermaa, otin vahingossa ruokakermaa. Pitkään sain "vaahdotella" ennen kuin huomasin asian.
Runebergin torttujen taikina ei maistunut miltään, joten lisättiin kaverin kanssa reippaasi karvasmantelia. Kyllä se valmiissa sitten maistui ja kunnolla.
-heiteltiin veistä jauhopussiin luokan toiselta puolelta
-viskottiin pullataikinaa pitkin kattoa ja seiniä
-lähes jokainen ruoka maustettu syömäkelvottomaksi
-jätettiin elintarvikkeita mätänemään vaikeisiin paikkoihin
-minä tein kerran kiljua
-muiden ruokia sabotoitiin ja raaka-aineet, joista oli pulaa ryövättiin
Tämän lisäksi muuta kohellusta, jota en enää muista. Opettaja nauroi tälle kaikelle. Joulun jälkeen ryhmät uudelleen järjesteltiin niin, että minä ja häiriköt jouduimme keskitetysti toisen tiukemman opettajan ryhmään. Kotitalouden numero jäi huonoksi. Tämä ärsyttää vieläkin, sillä en koskaan "mokannut" missään, vaikka osallistuinkin örvellykseen. (En tosin enää joulun jälkeen.)
Kermavaahtoon meni sokerin sijasta suolaa. Ei tullut hyvää ei.
En muista sähläyksiä tai pilalle menneitä juttuja. Enemmän olen kotona extempore-testailuissa saanut aikaan miltei syötäväksi kelpaamattomia annoksia. Yleensä nauru maittaa sellaisten jälkeen.
Yksi tyttö luokallani ei tajunnut, miten munavoita tehdään. Sekoitti voita ja raakaa munaa...
🇺🇦🇮🇱
Perus tiskikoneeseen käsitiskiainetta.
En oikein tiedä, että mikä tekemässäni kastikkeessa meni vikaan, mutta ilmeisesti juuri sen kastikkeen takia koko luokka sairastui ripuliin ja oli monta päivää sairaslomalla. Oma ripulini loppui vasta joskus viikon päästä, kun löysin lääkekaapista hiilitabletteja ja otin niitä jotain 50 kerralla.
Joku oli täyttänyt sokeriastian suolalla. Ihanaa kuivakakkua. 😁