Normaalia, että kohdunkaula on kuukautisten aikaan todella arka ja kipeä?
Mikään normaali paneminen ei todellakaan tulisi kysymykseen tällä hetkellä. Sormella koskien tuntuu kipeältä ihan tavalliselle kosketukselle, ja varsinkin jos "heiluttaa" vähän kohtua. Vuoto ei kumminkaan haise mitenkään tulehdukselle.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pystyt koskemaan sormillasi kohdunkaulaa? Kuinka alhaalla napukkasi oikein roikkuu...?
Taitaa tykätä fistaamisesta
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pystyt koskemaan sormillasi kohdunkaulaa? Kuinka alhaalla napukkasi oikein roikkuu...?
Sormilla vaan, ei siitä lujaa saa kiinni, mutta sormenpäillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
? Kyllä Mä pystyn ainakin. Se on useamman sentin pitkä, ehkä n 3cm. Vähän kuin 1/3 tai jopa puolikas nakki. Tamponia laittaessa laitan ”taakse”, koska muuten tökkää siihen ja vähän kipeetä tekee.
En ole synnyttänyt, jos se jotenkin tähän liittyy?
Mitä hemmettiä? Tuo ei oo kyllä normaalia. Miten ois lääkärillä käynti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Kyllä Mä pystyn ainakin. Se on useamman sentin pitkä, ehkä n 3cm. Vähän kuin 1/3 tai jopa puolikas nakki. Tamponia laittaessa laitan ”taakse”, koska muuten tökkää siihen ja vähän kipeetä tekee.
Liittyy henkilökohtaiseen anatomiaan, olen itse synnyttänyt mutta muistaakseni tuntui myös aiemmin. Ap
Mun mielestä se jotenkin ärtyy kuukautisista, johtuuko siitä että mulla on ”se nakki”, eli iso? Kyllähän sen täytyy jonkin verran aueta että veri pääsee ulos. Ei mulla ainakaan mitään tulehdusta ole, ja tamponia laittaminen tekee joskus kipeää. Ajattelisin, että anatominen variantti. Jos kerran jonkun mielestä on outoa tuntea se napukka sormilla...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se jotenkin ärtyy kuukautisista, johtuuko siitä että mulla on ”se nakki”, eli iso? Kyllähän sen täytyy jonkin verran aueta että veri pääsee ulos. Ei mulla ainakaan mitään tulehdusta ole, ja tamponia laittaminen tekee joskus kipeää. Ajattelisin, että anatominen variantti. Jos kerran jonkun mielestä on outoa tuntea se napukka sormilla...
Niin, ja kyllähän kohtu kouristelee saadakseen sitä kudosta ulos ja kohdunkaula on kohdun alimmainen osa kohtua eikä erillinen. Ja tosiaan kohdunkaulan täytyy avautua hieman, että kaikki pääsee ulos. Jos kohdunkaula on pitkä, niin voihan olla, että on vähän kivuliaampaa saada kaikki ulos ahtaasta mutta pidemmästä kanavasta. Spekulointia :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kans ihmettelen tätä samaa. Tosin oonkin kai jotenkin kummallinen nainen, kun en edes tunne oviksiani eikä mulla ole koskaan ollut mitään pms-oireitakaan. Kohdunkaula on niin syvällä, että ei puhettakaan että jollain tamponilla siihen osuisin tai edes mieheni 17 cm pituisella vehkeellä. G-pisteen kyllä löydän, tosi alhaalla on, melkein siinä emättimen suuaukolla. :)
Vierailija kirjoitti:
Spekulointia :D Ap
Mielenkiintoinen sanavalinta kohdunkauloista puhuttaessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormilla vaan, ei siitä lujaa saa kiinni, mutta sormenpäillä. Ap
Siis mitäh, työnnätkö koko kätesi rannetta myöten pimppiin tuota tehdessäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole synnyttänyt, mutta en silti ole koskaan yltänyt kohdunkaulaan asti.
Taitaa johtua ihan synnynnäisistä rakenne-eroista. Toisilla napukka "roikkuu" alempana kuin toisilla. Onhan jokainen vagina eri kokoinen ja muotoinen, joillakin lyhyt ja leveä kun toisilla vaikka pitkä ja kapea.
Eikö kohdunkaula avaudu hieman kuukautisten aikaan? Ainakin joskus käsitin, että siksi kierukka suositellaan laitettavaksi kuukautisten loppuvaiheessa/heti loputtua kun aukko on isompi. Joten en pitäisi ihmeellisenä, että se aiheuttaisi myös särkyä kys. alueella.
On ihan normaalia että kohdunkaula kipuilee kuukautisten aikana. Sekin laajenee jotta veri pääsee ulos, ja hormonaaliset muutokset varmasti myös aiheuttavat hellyyden tunnetta.
Ap, miksi edes haluat harrastaa menkkaseksiä? Yäk.