Teini saa 300 euroa kuukausirahaa
Erään tuttavaperheen teini saa 300 euroa kuussa, mutta muut perheen teinit eivät saa edes viikkorahaa. Vähän outo käytäntö kun ottaa huomioon, että 300 euroa kuussa saava teini on lapsista se kaikista laiskin ja hankalin tapaus (ei harrasta mitään eikä suostu käyttämään rahaa yhteisiin menoihin). Miksei sitä rahaa jaeta tasapuolisesti niin, että muutkin lapset voisivat siitä nauttia?
Kommentit (17)
Miksi vaivaat päätäsi tuttavaperheen asioilla?
Minun teinini tienaa tuon saman, käymällä töissä. Kotoa saa kyllä täyden ylöspidon, vaatteet mukaanlukien. Koulunkäynti, ajokortit yms. perusasiat toki myös kustannetaan.
No on kyllä kumma, lienee vanhemmilla joku syy tähän?
Muksuna meillä oli viikkoraha 10 markkaa. Yläasteelle siirryttäessä saatiin 5 euroa josta vielä säästettiin. Onko tämmöset summat nykyteineillä ihan normaalia? 😯
Olisko sellainen teini, josta sitten aikuisena tulee se äidinhakkaaja aikamiespoika, joka asuu peräkammarissa? Teini osaa jo kiristää, puristaa ja olla väkivaltainen muuta perhettä kohtaan. Muuten kyllä olen samaa mieltä että ei kuulu sulle.
No maksaako ne perheen muiden lasten harrastukset jotain? Ehkä tuo on se sama summa, mikä muilla menee harrastamiseen. Eli tasapuolisuuden vuoksi laiskimus saa rahana sen, mikä muille maksetaan epäsuorasti?
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen ja poikien välinen tasa-arvo on ollu kuuma puheenaihe viimeaikoina ja on outoa, että perheen ainoa poikalapsi saa noin paljon ja tytöt eivät saa mitään (vaikka tytöt osallistuvat kotitöihin ja poika ei).
Jos muut sisarukset harrastavat ja tämä ei, voihan tuo olla jonkinlainen korvaus siitä, että tälle teinille ei tarvitse maksaa harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä kumma, lienee vanhemmilla joku syy tähän?
Muksuna meillä oli viikkoraha 10 markkaa. Yläasteelle siirryttäessä saatiin 5 euroa josta vielä säästettiin. Onko tämmöset summat nykyteineillä ihan normaalia? 😯
Meillä teineillä molemmilla 150 euroa kuussa, Maksavat ja hoitavat siitä itse leffat, parturit, (lelu-) ja pelihankinnat muutama kymppi kuussa pitää jäädä säästöön tulevaisuuden varalle jotain isompaa hankintaa (esim. pyörä, uusi kännykkä, peliohjain) varten. Joskus jos lähtevät esim. kavereiden perheiden kanssa reissuun niin laitetaan korttitilille ruokarahat ym. Ruuan, asumisen, vaatteet, harrastusvälineet saavat pääasiassa kotoa jollei ole yhteisestä maksamisesta sovittu. Opetetaan rahankäyttöä ja säästämistä.
en ymmärrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen ja poikien välinen tasa-arvo on ollu kuuma puheenaihe viimeaikoina ja on outoa, että perheen ainoa poikalapsi saa noin paljon ja tytöt eivät saa mitään (vaikka tytöt osallistuvat kotitöihin ja poika ei).
Ei kannata murehtia muiden asioita.
mua ainakin ketuttaisi jos yks sisarus sais kunnon pesämunan tulevaisuutta varten ja muut ei...
Onko kyseessä uusperhe? Jos teini saa rahaa myös etävanhemmaltaan?
Aika vähän joutuu vielä sosiaaliseen tyhjiöön
en ymmärrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tästä feministiasian kun ap ei puhunut sukupuolesta mitään?
Onko kysymys siitä, että teini maksaa myös kaikki kulunsa vaatteista, kännykästä ja bussilipuista alkaen tuolla rahalla? Jos kysymys on siitä, että näistä hankinnoista on ollut riitaa ja on sitten yhdessä päädytty ratkaisuun, jossa teini saa kuukaudessa könttäsumman ja hoitaa kaikki ostoksensa itse? Muille sitten maksetaan nämä.
eipä tuossa mitään, minä saan vaan sellaiset 280 euroa vähemmän
Tuskinpa tiedät koko tilannetta.