Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Doctor Who

Vierailija
13.10.2018 |

FeministiLGBT sitten näköjään tämänkin sarjan pilasi. Tohtori muuttui naiseksi ja johan on ärsyttävä mukahauska pälättäjä. Ja täytyihän sen vielä sateenkaari-paitakin pukea päälleen.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viissiin oo ikinä ennen kattonu Doctor Who:ta? Eihän siellä ennen oo mitään feministejä tai LBGT-jengiä näkyny eihän?

Vierailija
2/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskaan aikaisemmin Tohtori ei oo ollut mukahauska höpöttäjä? Onhan toi erilainen, mutta viimeksi varmaan ärsytti kun se oli taas vanha..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut samanlaisen vähemmistöjen tunkemisen sarjaan. Siis väkisin tunkemisen.

Mutta naistohtorista tykkäsin ensikatsomalta. Oli jotenkin luonnollisen oloinen ja sopiva rooliin. Onkohan käsikirjoittajissa ollut vaihtumista koska aloitusjakson kuolemat olivat raaempia ja "todellisempia" kuin yleensä.

Vierailija
4/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenes Tohtori oli kanssa "ärsyttävä mukahauska pälättäjä". Lisäksi myös paras Tohtori, joka rebootissa on ollut.

Mä olin aika vakuuttunut tästä Tohtorista. Yleensä menee ainakin ekan kauden puoleen väliin, ennen kuin alan lämpeämään uudelle näyttelijälle, kun olen edelleen vanhassa liian kiinni. Nyt oli joitakin kankeita hetkiä, mut sit myös sellaisia hetkiä, joista näki, et tässä ois potentiaalia.

Ne kuteet on aika kammottavat, tosin. 

Vierailija
5/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen "vähemmistöjen väkisin tunkemisen"?

Nuo vähemmistöt ovat olemassa kaiken aikaa yhteiskunnassamme, se, että heitä ei päästetä tv-viihteessä pahemmin näkyville, ei muuta sitä tosiasiaa.

Doctor Who tekee asioita näkyväksi etenkin nuoremmalle sukupolvelle ja se on pelkästään hyvä asia, normaalien asioiden normalisoimista myös valkopestyssä, seksuaalisiin suuntautumisiin ahdasmielisesti suhtautuvassa valtavirtaviihteessä.

Olen iloinen, että omat lapseni tykkäävät sarjasta niin paljon, herää hyviä keskusteluja, ja toisaalta kulmat ei kohoile kaikelle muka poikkeavalle.

Vierailija
6/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut samanlaisen vähemmistöjen tunkemisen sarjaan. Siis väkisin tunkemisen.

Mutta naistohtorista tykkäsin ensikatsomalta. Oli jotenkin luonnollisen oloinen ja sopiva rooliin. Onkohan käsikirjoittajissa ollut vaihtumista koska aloitusjakson kuolemat olivat raaempia ja "todellisempia" kuin yleensä.

Käsittääkseni showrunner on vaihtunut ainakin, en muista kuka tuli, mut ei ole Moffat enää.

Vierailija
7/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen uuden tohtorin olisi pitänyt olla musta lesbo, kun kerran tälle tielle lähdetään.

Vierailija
8/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen uuden tohtorin olisi pitänyt olla musta lesbo, kun kerran tälle tielle lähdetään.

Mille tielle, tarkentaisitko?

Vierailija
9/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenes Tohtori oli kanssa "ärsyttävä mukahauska pälättäjä". Lisäksi myös paras Tohtori, joka rebootissa on ollut.

Mä olin aika vakuuttunut tästä Tohtorista. Yleensä menee ainakin ekan kauden puoleen väliin, ennen kuin alan lämpeämään uudelle näyttelijälle, kun olen edelleen vanhassa liian kiinni. Nyt oli joitakin kankeita hetkiä, mut sit myös sellaisia hetkiä, joista näki, et tässä ois potentiaalia.

Ne kuteet on aika kammottavat, tosin. 

Täysin sama juttu. Yleensä riittää sitä "you have redecorated, I don't like it" -fiilistä lähes puoleenväliin ja sitten kun on tykästynyt onkin jo vaihtuminen tulossa. Mutta tää oli tosiaan erilainen.

Vierailija
10/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vetänyt vertoja Matt Smithin aloitusjaksolle, joka oli aivan huikea.

Tosiaan taitanut kirjoittajatiimissä tulla muutoksia.

"Only idiots carry knives?"

Jodie Wittaker oli kuitenkin oikein hyvä.

Vierailija
11/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Jodie Whittaker oli heti ihan täysi Tohtori siinä kuin edeltäjänsäkin, ei mitenkään korostetusti nais-Tohtori. Sukupuoli sivuutettiin yhdellä toteavalla lauseella ja se oli siinä.

Vierailija
12/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et viissiin oo ikinä ennen kattonu Doctor Who:ta? Eihän siellä ennen oo mitään feministejä tai LBGT-jengiä näkyny eihän?

Alusta asti olen katsonut ja ilmeisesti se LGBT-touhu oli sitten senverran hyvin toteutettu ettei häirinnyt tai kiinnittänyt erityisemmin huomiota. Tämä uusi naistohtorikin olisi menetellyt, mutta oikeesti, sateenkaaripaita ja tämäkö nyt on sen asu kauden ajan? Liika vaan on liikaa ja nyt alkoi pännimään tää mauton naamalle hierominen.

Vierailija
13/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusta asti olen katsonut ja ilmeisesti se LGBT-touhu oli sitten senverran hyvin toteutettu ettei häirinnyt tai kiinnittänyt erityisemmin huomiota. Tämä uusi naistohtorikin olisi menetellyt, mutta oikeesti, sateenkaaripaita ja tämäkö nyt on sen asu kauden ajan? Liika vaan on liikaa ja nyt alkoi pännimään tää mauton naamalle hierominen.

Se paita on ihan pirun ruma ja se pitää polttaa, mutta LGBT-porukan syyttäminen siitä hirvityksestä menee vähän turhan pitkälle. Kaikessa ei tarvitse nähdä symbolismia. Joskus ruma paita on vain ruma paita.

4

Vierailija
14/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen "vähemmistöjen väkisin tunkemisen"?

Nuo vähemmistöt ovat olemassa kaiken aikaa yhteiskunnassamme, se, että heitä ei päästetä tv-viihteessä pahemmin näkyville, ei muuta sitä tosiasiaa.

Doctor Who tekee asioita näkyväksi etenkin nuoremmalle sukupolvelle ja se on pelkästään hyvä asia, normaalien asioiden normalisoimista myös valkopestyssä, seksuaalisiin suuntautumisiin ahdasmielisesti suhtautuvassa valtavirtaviihteessä.

Olen iloinen, että omat lapseni tykkäävät sarjasta niin paljon, herää hyviä keskusteluja, ja toisaalta kulmat ei kohoile kaikelle muka poikkeavalle.

Me olemme lasten kanssa seuranneet sarjaa, mutta nyt käytän sitä kyllä myös opetuksellisena esimerkkinä idologisesta hivuttamisesta ja epänormaalin tavoitteellisesta normaalistamisesta.

Vierailija
15/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt yhdestä, varsin hillitystä sateenkaaresta säikähtämään? Onhan Tohtoreilla ollut värikkäitä vaatteita ennenkin. Tom Bakerilla oli ylimittainen kaulahuivinsa, kuudennen Tohtorin riemunkirjavasta takista puhumattakaan.

Vierailija
16/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se paita on ihan pirun ruma ja se pitää polttaa, mutta LGBT-porukan syyttäminen siitä hirvityksestä menee vähän turhan pitkälle. Kaikessa ei tarvitse nähdä symbolismia. Joskus ruma paita on vain ruma paita.

4

Vaikea olla näkemättä symbolismia, kun se sellaiseksi on tarkoitettu.

Vierailija
17/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille tielle, tarkentaisitko?

Kyllä sinä tiedät mitä tuossa tarkoitettiin, älä leiki inttäjää.

Vierailija
18/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt yhdestä, varsin hillitystä sateenkaaresta säikähtämään? Onhan Tohtoreilla ollut värikkäitä vaatteita ennenkin. Tom Bakerilla oli ylimittainen kaulahuivinsa, kuudennen Tohtorin riemunkirjavasta takista puhumattakaan.

Olistko samaa mieltä, jos symbolina olisi sirppi ja vasara tai hakaristi? Sinulle nyt vaan sattuu kelpaamaan tuo symboli, muille ei. Se selittää äimistelysi.

Vierailija
19/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4

Vaikea olla näkemättä symbolismia, kun se sellaiseksi on tarkoitettu.

Voitko linkata haastattelun, jossa näin sanotaan? Minusta ne nyt vain valitsivat tuollaisen mahdollisimman värikkään vaatekerran, ja sateenkaaren värit sopii sellaiseen. Teet aika ison numeron yhdestä (kammottavasta) paidasta, kun kyse on kuitekin show'sta, jossa on alusta asti ollut LGBT-hahmoja isoissakin rooleissa.

Vierailija
20/75 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olistko samaa mieltä, jos symbolina olisi sirppi ja vasara tai hakaristi? Sinulle nyt vaan sattuu kelpaamaan tuo symboli, muille ei. Se selittää äimistelysi.

Jos kaikki symbolit ovat sinulle sirppiin ja vasaraan tai hakaristiin verrattavia, niin kai hakkasit päätäsi raivosta seinään myös Rose Tylerin Union Jack -paidan takia? Paljon pahaa on brittilipunkin alla tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän