Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmivuorotyö - miten vuorot ja vapaat menee?

Vierailija
13.10.2018 |

En ole koskaan ollut, nyt harkitsen hakevani paikkaan jossa 3-vuorotyö.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jakso työ,kolmen viikon lista,minkä sisällä tunnit tasoittuu.esim.yhtenä viikkona saattaa olla 1 vp ja seuraavana 3.

Vierailija
2/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko aina yhtä vuoroja ja sitten vaihtuu. Viikonloput vapaata. Aamu 6-14, ilta 14-22, yö 22-6, riippuu työpaikasta onko yövuoro 5 yötä vai lyhennetäänkö sitä työajanlyhennysvapailla eli pekkasilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monta vaihtoehtoa, riippuu myös siitä, onko jatkuva vai keskeytyvä.

Vierailija
4/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällå viikolla yksi vapaa, ens viikolla 5 ja seuraavalla 1+ tuplapäivä töitä

Vierailija
5/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergonomiaa noudattavissa pääsääntösesti: aamut, illat ja yö/yöt sitte vapaat.

Fiksut työryhmät tosin keskustelee, mitä kukin haluaisi enimmäkseen tehdä ja sieltä löytyy usein kaikkia tyydyttävä keskitie. Esimies isossa roolissa. On hyviä ja huonoja, joustavia ja sitten pomottavia tampioita.

Sitten on työryhmät, joissa väki vaihtuu ja pakka on tasaisesti päin helvettiä.

Joku noista kolmesta.

Vierailija
6/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Voi olla säännöllistä, jossa tehdään samaa vuoroa ma-pe ja viikonloppu vapaa. Sitten voi olla epäsäännöllistä kuten minulla. Kolmen viikon listassa on 116h15 min töitä ja kuusi vapaata, jotka voi olla miten sattuu. Tes meillä määrää vain tietyt lepoajat.

Vierailija
7/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iltavuoro, aamuvuoro ja seuraava yö ja sitten kaksi vapaata. Tosi rankkaa, en suosittele. Jos olisi viikon ajan aina samaa vuoroa, niin oo olisi ehkä helpompaa.

Vierailija
8/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ärsyttävää, kun hakiessa ei voi tietää ollenkaan näinkin tärkeää asiaa.

Kaiken huippu oli, kun vuokratyöfirman värväri tarjoili minulle kaksivuorotyötä. Kyselin että miten se toimii ja onko viikonloppuisinkin töitä ja miten vapaat menevät siinä tapauksessa. Hän sanoi "no siellä työssähän sen sitten näkee".

Vierailija
9/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä. Voi olla säännöllistä, jossa tehdään samaa vuoroa ma-pe ja viikonloppu vapaa. Sitten voi olla epäsäännöllistä kuten minulla. Kolmen viikon listassa on 116h15 min töitä ja kuusi vapaata, jotka voi olla miten sattuu. Tes meillä määrää vain tietyt lepoajat.

Seitsemän vapaata, jos tekee väh. 3 yötä listaan ja satunnaisesti 10h vuoron sinne tänne.

Itse olen ainakin vaatinut nuo yöt jotta saan sen seiskavapaan. Sitä paitsi yöhönmanopäivä on kuin vapaa ja vimpan yön jälkeinen se vasta 4-5h unilla vapaalta tuntuukin. Etenkin jos työssä pystyy yöllä käytännössä aina torkkumaan 3-6h...

Vierailija
10/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä iltavuoro, aamuvuoro ja seuraava yö ja sitten kaksi vapaata. Tosi rankkaa, en suosittele. Jos olisi viikon ajan aina samaa vuoroa, niin oo olisi ehkä helpompaa.

Missä on vielä niin paska duuni, että mennään iltavuorosta seuraavaan aamuun?

Kivikautista.

Vierailija
11/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän vapaata, jos tekee väh. 3 yötä listaan ja satunnaisesti 10h vuoron sinne tänne.

Itse olen ainakin vaatinut nuo yöt jotta saan sen seiskavapaan. Sitä paitsi yöhönmanopäivä on kuin vapaa ja vimpan yön jälkeinen se vasta 4-5h unilla vapaalta tuntuukin. Etenkin jos työssä pystyy yöllä käytännössä aina torkkumaan 3-6h...

Joo olisi vähän eri asia tehdä yövuoroa jos siellä saisi nukkua 6h. :D

Mutta meillä yössä tehdään töitä, ja kun yöhön vielä mennään aina pätkäaamun jälkeen niin ei tunnu vapaalta sekään päivä.

Vierailija
12/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olisi vähän eri asia tehdä yövuoroa jos siellä saisi nukkua 6h. :D

Mutta meillä yössä tehdään töitä, ja kun yöhön vielä mennään aina pätkäaamun jälkeen niin ei tunnu vapaalta sekään päivä.

Aika pepusta.

No.

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
13/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikautista.

Todella yleistä mm. hoitotyössä ja yleistä on ettei työaika ergonomiasta ole tietoakaan. Sillä kun pystyttäisiin parantamaan työntekijöiden jaksamista, mutta haluja harvoin on. Varsinkaan kun mennään minimi miehityksillä koko ajan.

Vierailija
14/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikautista.

silloin kun olin ravintolassa töissä, oli hyvin tavallista, että illan jälkeen oli aamu. Tosin siihen aikaan työvuoro loppui klo 1 ja aamuvuoro alkoi klo 10. Vuorojen välissä piti olla 9h lepoaikaa ja sehän tulee tuossa. Mitä nyt tietysti työmatkoihin menee aikaa, eikä aamuvuoroon voi ponkaista suoraan sängystä eli käytännössä välissä ehti nukkumaan 6-7 tuntia työmatkan pituudesta riippuen.

Vierailija
15/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja olin ja tosi huonosti meni vapaat, kerran kuukauden aikana oli la-su vapaita. Muuten oli yksittäisiä vapaita ja esim, illasta jäi vapaalle. Vaihdoin sitten alaa.

Vierailija
16/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työpaikasta ja Tes:sta.

Vierailija
17/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teollisuudessa yleensä menee?

Vierailija
18/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yövuoroja vain satunnaisesti ja jos on, niin vain viikonloppuna. Minulla on esim. ensi viikonloppuna yövuoro ja sitä edeltävät vuorot menevät näin: su-ke aamu, torstai vapaa ja perjantaista alkaa yövuoro, eli olen pe/la ja la/su yössä. Maanantaina jatkuu taas iltavuorolla.

Edellisen kerran oli ensin aamua, sitten iltaa ja sitten yötä niin ettei oikeaa vapaapäivää ollut 11 päivään vaan se vapaa tuli ripotellen siinä kun vuoro siirtyi eteenpäin. En laske vapaapäiväksi sellaista, että pääsen aamulla kuudelta töistä ja nukun pitkälle iltapäivään. 

Meillä ei ole koskaan niin, että illan perään tulisi aamu, vaan siinä välissä on sitten vähintään yksi vapaapäivä. Nämä on minusta ärsyttäviä vapaapäiviä, kun pitää herätä kuudelta, että jaksaa seuraavana aamuna herätä neljältä. Menee vapaapäivän idea, kun ei saa nukkua myöhään. Yövuoron ehdoton plussa taas on, että saa nukkua niin pitkään kuin sielu sietää!

Itse olen yrittänyt pitää rytmissä jotain tolkkua niin, että iltavuorossakin herään kahdeksalta, että on helpompi siirtyä sitten aamuvuoroon. 

Meillä ei enää lapsi asu kotona ja miehen työajat on joustavat, niin tämä on sopinut elämäntilanteeseen ihan hyvin. Minulla oli nyt eilinen vapaata ja tämä päivä myös, niin tultiin eilen jo aamupäivällä mökille, mies teki jonkin verran etätöitä ja näyttää jatkavan niitä tänään. Sauna lämmitetään tänään aikaisin ja mennään sitten jo alkuillasta kotiin, että ehdin ajoissa nukkumaan. Aamuvuorossa en miestä välttämättä paljon näe, hän ei aina tule kotiin ennen kuin menen nukkumaan. Iltavuorossa näen miestä aamulla ja illalla kun tulen töistä kotiin, hän jo siellä odottelee ruuan kanssa. Mutta jos kuviossa on pieniä lapsia ja mies, jonka työajat eivät jousta, niin hankalaksihan se vuorotyön tekeminen menee.

Vierailija
19/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko aina yhtä vuoroja ja sitten vaihtuu. Viikonloput vapaata. Aamu 6-14, ilta 14-22, yö 22-6, riippuu työpaikasta onko yövuoro 5 yötä vai lyhennetäänkö sitä työajanlyhennysvapailla eli pekkasilla.

Meillä menee ainakin ihan sekasin! Saattaa olla esim. 2-3 yötä ja koko loppuviikko vapaata, tai sitten voi olla illasta aamuun ja usein onkin, ne vuorot on raskaita. Tykkään kyllä 3-vuorotyöstä ja varsinkin tuplavuoroista, saatan olla viikossa vain 2-3 päivää töissä ja kaikki muut päivät vapaalla.Käyn välillä lomailemassakin keskellä "arkea" :D

Vierailija
20/30 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikautista.

Meillä ainakin mennään, mutta itseäni ei haittaa. En tykkää iltavuoroista, kun se aamu menee aina ihan "hukkaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi