Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suistuisitko? Bussissa viereesi istuva nuorimies pyytää sinua herättämään hänet kun olette xxx-risteyksen kohdalla?

Vierailija
12.10.2018 |

Pyytää siis sinua herättämään hänet, kun olette tietyn risteyksen kohdalla. Risteys on bussimatkan varrella ja sinä istut sen risteyksen jälkeen vielä jonkin aikaa bussissa ennen kuin jäät pois. Suostutko? Poika aikoo ottaa tirsat.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Voisin sanoa jos kyse olisi ihmisestä joka ei tunne reittiä, mutta en tuollaisesta syystä. Minullakin on oikeus keskittyä matkan aikana omiin asioihini kyttäämättä muita kuin omaa pysäkkiäni eikä velvollisuuteni ole valvoa että joku, joka on kykenevä itse huolehtimaan matkastaan, jää oikealla pysäkillä pois. Jos haluaa nukkua niin kaikin mokomin, mutta hyväksyy sen että voi ajaa pysäkkinsä ohi.

Minä, minä, minulla on oikeus...plaa, plaa, plaa...vattu mitä kummajaisi maa päällään kantaa. Minä ja minun oikeudet, viis inhimillisyydestä, ystävällisyydestä, avuliaisuudesta, kohteliaisuudesta..jne. Kunhan minun oikeudet toteutuu ja saan rauhassa ru***ata ihanaa puhelintani.

Sinähän se olet minä minä -ihminen, kun kuvittelet, että sinun asiasi kuuluvat rasitteiksi toisille, haloo. Eivät kuulu. Vai mitä annat vastineeksi? Vai kuppaatko vain etuja itsellesi, kunhan vaan saat muut rasittumaan takiasi?

Vierailija
22/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai!

Olen jopa itse sanonut joskus lähellä istuvalle että viitsitkö herättää siinä ja siinä jos nukahdan.

Onko inhimillisyys kadonnut jonnekin?

Sinulla ei ole käytöstapoja. Sinun elämäsi tarkkailu ei kuulu kenellekään. Toki olen periaatteessa sitä mieltä, että mitä tahansa voi ehdottaa, ja on muiden vastuulla sanoa sinulle ei, mutta kysymyksesi on silti tahditon ja tökerö, koska sillä palvellaan vain sinua, etkä pysty antamaan sitä hyvää edes sille toiselle, vaikka hän ei voi olla täysin omissa ajatuksissaan sinun takiasi, mikäli suostuu. Jos se ei ole jollekulle tärkeää, nii toisille on, ja on aika tosiaan huonokäytöksistä olettaa ventovieraiden sitten edelleen pitävän puoliaan, koska sinä satuit viereen, jos eivät halua antaa sinun häiritä itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai suostuisin, kun toinen pyytää auttamaan. Eihän mulla siinä istuessa mitään tärkeämpääkään tekemistä olisi. Tai vaikka olisikin jotain omia juttuja, niin yrittäisin silti parhaani.

Totta kai? Koet siis toisen elämästä vastuun ottamisen asiaksesi? Vai onko se jopa velvollisuutesi? Entäpä, jos sinulla olisikin tärkeämpääkin tekemistä siinä? Vai eikö ole? Ovatko ventovieraatkin sinua tärkeämpiä sinulle?

Vierailija
24/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin.

Vierailija
25/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Voisin sanoa jos kyse olisi ihmisestä joka ei tunne reittiä, mutta en tuollaisesta syystä. Minullakin on oikeus keskittyä matkan aikana omiin asioihini kyttäämättä muita kuin omaa pysäkkiäni eikä velvollisuuteni ole valvoa että joku, joka on kykenevä itse huolehtimaan matkastaan, jää oikealla pysäkillä pois. Jos haluaa nukkua niin kaikin mokomin, mutta hyväksyy sen että voi ajaa pysäkkinsä ohi.

Nimenomaan. Näin toimii itsenäinen ihminen, joka ei myöskään vaivaa ja sälytä omia asioitaan muiden huolehdittaviksi. En tajua ihmistä, jolla ei ole muka bussissa tärkeämpää tekemistä, kuin vahtia jonkun nukkuvan poisjäämistä oikealla pysäkillä. No, huvinsa kullakin.

Vierailija
26/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin reitin niin hyvin, että tietäisin, mistä risteyksestä hän puhuu. Todennäköisesti jos tietäisin risteyksen nimen, osaisin myös reitin niin hyvin, että voisin torkkua kadottamatta tajua siitä missä bussi menee. Tuntemattomalla reitillä käytän reittiopasta ja voin laskea pysäkit

Vierailija
27/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntisin reitin niin hyvin, että tietäisin, mistä risteyksestä hän puhuu. Todennäköisesti jos tietäisin risteyksen nimen, osaisin myös reitin niin hyvin, että voisin torkkua kadottamatta tajua siitä missä bussi menee. Tuntemattomalla reitillä käytän reittiopasta ja voin laskea pysäkit

Siis tuskinpa olisi suurta vaivaa. Puolitutulla reitillä sanoisin kyllä että en tunne hyvin. Ja pitkänlinjan bussien reiteillä en todellakaan tiedä risteysten nimiä

Vierailija
28/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti suostun, jos matkaa on alle tunti, jolloin en itse takuulla nuku bussissa. Niin, ja tiedän täsmälleen, missä risteys on, ettei tule sitten haukkuja, jos menee ohi.

Haukkuja? Kuvittelet vielä, että tuollaisella lokill olisi oikeus haukkua sinua, kun itse nukkui pysäkkinsä ohi? Se miehiltä suihinottaminen on sinussakin vahvana... koska sulla ei ole tärkeämpääkään tekemistä.

Vierailija
29/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko alkuun sanoa näille jotka kritisoivat minä-keskeisyydestä niitä, jotka eivät haluaisi alkaa vahtia tuntemattoman ihmisen bussista jäämistä... minusta tuossa tilanteessa se ensimmäinen minäminä-ihminen on se joka pyytää toista huolehtimaan omasta bussista jäämisestään että saa itse nukkua. Itse en ikinä kehtaisi rasittaa ketään vierasta tuollaisella.

Ja vastauksena itse kysymykseen. Oletan, että kyseessä on pitkän matkan bussi, kun kerran unille ollaan käymässä. Kovin mielelläni en suostuisi, koska kokisin että jos tuollaista lupaan niin se olisi sitten velvollisuus huolehtia siitä että varmasti muistan ja huomaan sen pysäkin, ja olisi varmasti syyllinen olo jos unohtaisinkin ja toinen nukkuisi ohi. Itse yritän käyttää pitkät matkat hyväkseni esimerkiksi lukemalla (kurssikirjallisuutta) tai valmistelemalla työjuttuja sen verran kuin mahdollista, ja saatanpa itsekin välillä torkahtaa jos on univajetta (mitä usein on koska työssäkäynti+opiskelu vaatii veronsa). Riittää että omasta pysäkistä huolehdin, en mielellään ottaisi rasitteeksi sitä että tarvii pitää mielessä ja seurata myös toisen pysäkkiä ja pysyä itse hereillä sen takia. Todennäköisesti vastaisin, että saatan tässä itsekin torkahtaa joten kannattaa laittaa kello herättämään niin varmasti huomaat pysäkkisi, tms. Jos taas viereeni istuisi joku lapsi tai vaikka muuten vain vähän hukassa oleva henkilö joka oikeasti olisi huolissaan ettei osaa jäädä oikealla pysäkillä, niin toki sellaisessa tilanteessa jo auttaisi ja huolehtisi ihan mielellään.

Vierailija
30/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika röyhkeän vaativa pyyntö kun tarkemmin ajattelee, mutta suostuisin. Käyttäisin apuna kännykkäsovellusta "proximity alert", joka hälyttää kun bussi saapuu kartalle merkitylle reittipisteelle.

Vierailija
31/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin.

Olet tyhmä. Varmaan sellainen, joka otat miehiltäkin suihin vain heitä miellyttääksesi, kun normaali ninen ei laittaisi kekenkäön k*rpää maksustakaan suuhunsa. Mutta sinullahan ei olekaan tärkeämpääkään tekemistä.

Hei, kaikella ystävällisyydellä: viesteistäsi huomaa, ettet ole nyt ihan kunnossa. Voisitko harkita juttelevasi jollekin läheiselle tai hakeutuvasi avun piiriin? Et varmasti itsekään voi aidosti todeta, että sinulla olisi nyt hyvä olla.

Vierailija
32/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi ventovieraasta miehestä huolehtimisvastuuta itselleni. Jos kyseessä olisi nainen, nuori tai vanha, niin sitten kyllä parhaani mukaan. En tosin tunne bussireittejä, koska en niillä kulje.

Vierailija
33/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Miksei?

Vierailija
34/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suistuisin raiteiltani.

Vierailija
35/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos tietäisin paikan. En, jos paikka on tuntematon. Stressaisin älyttömästi sitä, että en huomaisi oikeaa pysäkkiä.

Vierailija
36/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi ventovieraasta miehestä huolehtimisvastuuta itselleni. Jos kyseessä olisi nainen, nuori tai vanha, niin sitten kyllä parhaani mukaan. En tosin tunne bussireittejä, koska en niillä kulje.

Mitä väliä sukupuolella on?

Vierailija
37/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. 

Vierailija
38/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy hyvin nykyajan itsekkyys, kukin vastatkoon itsestään, mitä sitä toisia auttamaan

Vierailija
39/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suistuisi

Vierailija
40/60 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ketjun jankkaajan ajatusta siitä, että toisen auttamisesta tarvitsisi hyötyä jotain.

Minä autan pyyteettä kun voin, toivon kyllä mielessäni että avunsaaja muistaa sen, kun näkee jonkun toisen tarvitsevan apua.

Ja kyllä, olen montakin kertaa herättänyt tuntemattoman oikeassa kohdassa. Eihän siitä edes minulle ole vaivaa juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi