Suistuisitko? Bussissa viereesi istuva nuorimies pyytää sinua herättämään hänet kun olette xxx-risteyksen kohdalla?
Pyytää siis sinua herättämään hänet, kun olette tietyn risteyksen kohdalla. Risteys on bussimatkan varrella ja sinä istut sen risteyksen jälkeen vielä jonkin aikaa bussissa ennen kuin jäät pois. Suostutko? Poika aikoo ottaa tirsat.
Kommentit (60)
Paikkurissa tekisin palveluksen, mutta pitkän linjan reissulla en lupaisi mitään varmaa. Mulla on olis omat hömpät menossa ja mitään maisemia joutais vahtimaan.
En välttämättä. Olen sitä mieltä, että nukkumiset bussissa ja heräämiset ajoissa ovat lähtökohtaisesti jokaisen omalla vastuulla. Lisäksi ei ole poissuljettua, ettenkö voisi matkan aikana vaihtaa bussissa paikkaa, jos jostain vapautuu minulle sopivampi paikka, jolloin en enää olisi hänen vieressään.
Miksen. Ei siitä isoa vaivaa ole tökätä toista kylkeen,
Ehdottaisin käyttämään herätyskelloa.
Joo? Oon mä joskus noin tehnykin. Toki ajattelisin että onpa outo hyypiö, mutta sellasia täällä Helsingissä nyt vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Tää on huono, koska vaikea tietää mihin aikaan bussi tarkalleen on sillä kohdalla.
Mä suostuisin, koska oon kiltti ja avulias.
Tottakai!
Olen jopa itse sanonut joskus lähellä istuvalle että viitsitkö herättää siinä ja siinä jos nukahdan.
Onko inhimillisyys kadonnut jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Puhelimen herätyskello soimaan. Käytännössä kaikilla on puhelin, ja herätyskello löytyy jopa ennen älypuhelimien aikakautta valmistetuista puhelimista.
En. Voisin sanoa jos kyse olisi ihmisestä joka ei tunne reittiä, mutta en tuollaisesta syystä. Minullakin on oikeus keskittyä matkan aikana omiin asioihini kyttäämättä muita kuin omaa pysäkkiäni eikä velvollisuuteni ole valvoa että joku, joka on kykenevä itse huolehtimaan matkastaan, jää oikealla pysäkillä pois. Jos haluaa nukkua niin kaikin mokomin, mutta hyväksyy sen että voi ajaa pysäkkinsä ohi.
Tottakai suostuisin, kun toinen pyytää auttamaan. Eihän mulla siinä istuessa mitään tärkeämpääkään tekemistä olisi. Tai vaikka olisikin jotain omia juttuja, niin yrittäisin silti parhaani.
Helposti suostun, jos matkaa on alle tunti, jolloin en itse takuulla nuku bussissa. Niin, ja tiedän täsmälleen, missä risteys on, ettei tule sitten haukkuja, jos menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on huono, koska vaikea tietää mihin aikaan bussi tarkalleen on sillä kohdalla.
Sen voi tarkistaa yleensä netistä matkahuollon tai reittioppaan sivuilta, eikä se nyt niin kamalaa varmaan ole jos herää reilusti muutaman minuutin ennen. Bussit harvemmin kuitenkaan ovat etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva osaa kyllä laittaa herätyskellon herätysaikaan sen verran marginaalia, että on hereillä oikeaan aikaan. Bussi saattaa joskus olla jonkin verran myöhässä, mutta ei juuri koskaan ole tolkuttomia aikoja etuajassa. Aikataulusta myöhästyminen ei aiheuta risteyksestä ohiajamista, etuajassa oleminen voisi sen aiheuttaa, jos herätysajassa ei ole "riittävää marginaalia".
Vierailija kirjoitti:
En. Voisin sanoa jos kyse olisi ihmisestä joka ei tunne reittiä, mutta en tuollaisesta syystä. Minullakin on oikeus keskittyä matkan aikana omiin asioihini kyttäämättä muita kuin omaa pysäkkiäni eikä velvollisuuteni ole valvoa että joku, joka on kykenevä itse huolehtimaan matkastaan, jää oikealla pysäkillä pois. Jos haluaa nukkua niin kaikin mokomin, mutta hyväksyy sen että voi ajaa pysäkkinsä ohi.
Minä, minä, minulla on oikeus...plaa, plaa, plaa...vattu mitä kummajaisi maa päällään kantaa. Minä ja minun oikeudet, viis inhimillisyydestä, ystävällisyydestä, avuliaisuudesta, kohteliaisuudesta..jne. Kunhan minun oikeudet toteutuu ja saan rauhassa ru***ata ihanaa puhelintani.
Olen joskus herättänyt ihan kysymättäkin kun olen sattunut kuulemaan mihin matkalla.
Naurahtaisin, ja sanoisin, että enpä taida. Omat asiat hoidetaan itse ja niistä ollaan itse vastuussa. Ellen mä sit sais siitä jotain vaivannnäöstä miettiä hänen elämäänsä, siis. Vaikka enpä tiedä mitä se olisi, ventovieraat ei merkkaa mulle mitään avunantolaitoksia. Ja rahaa en huolisi. Mitä hän voisi tehdä mulle? Ei mitään. Miksi siis auttaisin, kunkyse on vain hänen mukavuudenhalustaan? Hoidan itse omat asiani, hän ei.
En. Sanoisin että jään aiemmin pois.