Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhoja vaatteita sinulla on?

Vierailija
12.10.2018 |

Kuinka vanhoja vaatteita sinulla on kaapissa, mitkä olleet aktiivikäytössä? Hankkiudutko vaatteista eroon kuinka usein? Minkä takia (ei miellytä enää, reikiintynyt, venähtänyt....)? Kuinka usein ostat uusia vaatteita?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vaatteista on opiskeluajoilta, mutta tarkkaa ikää en tiedä kun ostettu käytettynä. Luultavasti sellaiset 15-20 v. Eilen esim oli päällä tuollainen mekko, viime vuonna uutena ostetut kengät ja viime vuonna käytettynä ostettu takki. Ostan vaatteita pari kertaa vuodessa ja olen 40. Vaatteet käytän yleensä loppuun (=rikkinäisiksi), mutta joskus huomaan ettei joku vanha vaate enää miellytä tai sovi, silloin laitan kierrätykseen jos hyvässä kunnossa enkä pysty muokkaamaan mieleiseksi.

Vierailija
42/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat vaatteet lienevät jostain 90-luvulta eli jälleen muodissa. Vanhimmat asusteet/korut 60-70-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakki vuodelta 1994, ihan käytössä vielä...

Vierailija
44/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti osti mulle hupparin, kun oli kasilla tai ysillä. Olen nyt 36v ja hupparissa on vähemmän ajan aiheuttamia vaurioita kuin minussa.

Vierailija
45/50 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1997 ostetut flanellipaita ja nahkaliivi. Olin silloin teini.

Vierailija
46/50 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kesäpuseroita,nyt jo arkikäytössä,vanhimmat yli 20 vuotta sitten ostettuja,siis yksikin hihaton kesäpusero täysin kulumaton.Joka syksy meinan heittää sen roskiin,mutta aina vaan pakkaan kesävaatteisiin,ja keväällä taas käyttöön.

Parempiakin puseroita ja hameita on samaa ikäluokkaa.Mitä muodissa olemiseen tulee,niin ne kun on klassisia kynähameita,niin mhin ne muuttuu,ja puserot sopivat niihin.

Jos ei varkaat olisi rellestäneet kellarissani,niin minulla olisi juhlaleninki 80-luvulta ja toinen 90-luvulta.

Olinsuunnitellut pitäväni sitä 80--luvun punakultakuvioista ensi kesänä kuuskymppisilläni,mutta varkaat päätti toisin.

Niin,ja onhan mulla viittamainen välikausitakki 90-luvulta(käytössä)ja puoliturkki samoilta ajoilta(ei uskalla oikein käyttää kun saa vihreät silmilleen).No jaa,ei se ole ainoa syy.Onhan se jo kulunutkin,kiinnittimet kaipais korjausta(kaniturkki).

Kengät ei kestä oikein kauaa.En omista niitä kuin sen mitä tarvitsen.No on mulla beiget korkkarit,yhtävanhat kuin vanhin lapsenlapseni,16 v.

Vierailija
47/50 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit villasukat ovat ala-asteen ajalta ja olen nyt 43-vuotias. Jalkani kun ei edelleenkään ole kovin suuri, niin nuo mahtuvat jalkaan edelleen. Muutama vaate on 10-vuoden takaa. Suurin osa uusittavista vaatteistani ovat lähinnä alusvaatteita. Harvoin on rahaa uusia vaatteita. Harrastan retkeilyä, joten sateenpitävän takin ja housujen tulee olla ehjät ja niitä on uusittava viimeistään 5 käyttövuoden jälkeen. 

Yleensä mulla on muutamat lempparivaatekerrat joita tulee pidettyä tiheään muutaman vuoden sisään kunnes on pakko jättää sivuun.

Vierailija
48/50 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yli 10v. vanhojakin

Vierailija
49/50 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v

Vierailija
50/50 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on talvitakki vuodelta 1999. Aika ohueksi kulunut mutta kangas näyttää hyvältä.

Olen menossa juhliin ja laitan värikkään jakun alle pikkumustan. Molemmat 18 vuotta vanhoja. Käytetty vain muutamen kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi