Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAMASUJEN aurinkoinen SUNNUNTAI**

07.05.2006 |

Päivää Päivää Ystäväiset:)

Mitenkäs on aamu alkanut teillä??

Täällä ollaan reilu puol tuntii oltu hereillä syystä, että töihin on raahauduttava...ja mikäs sen ihanampaa tällasella helteellä, kun mennä sisätöihin :D Onneks on hyvät ilmastointivehkeet!

Synttäreillä viihdyttiin puolilleöin ja pidempäänkin oltaisiin varmasti viihdytty ellei mulla olisi tänään työpäivä. Syötiin ensin grilliherkkuja ja sitten mansikkakakkua*slurpsis* Jaa että oliko hyvää :P

Masuun ei mitään ihmeellistä, siellä aina välillä ilmoitellaa olemassaolostaan kutittamalla tai muksimalla :)

Äääh, ei mulla oo oikeen mitään tähteellistä kerrottavaa....olen aika tylsä nyt heti aamulla,höh:/

Kiitos muuten Jääsydämelle, kun kommentoit sitä kaukaloa. Hyvä tietää, ettei nyt sen takia kannata hylätä ajatusta siitä autobabysta. Ja onhan se totta, että kai ne sillain on suunniteltu, ettei vauvan asento oo huono:) Pisti vaan silmään heti tuollanen seikka, kun sitä kaukaloa kattelin.

Niistä vaunuista vielä niin on syötävän ihania värejä Emmaljungalla. Mä olen ihastunut siihen soft limeen ja soft pinkkiin. Ensimmäinen käy pojalle ja tytölle, jälkimmäinen vain toiselle...Sitten mietin, että kun se on se ratasmalli mihin sitten saa vauvalle kantokopan niin jotenkin se pehmeä näyttää paremmalta eikä se ihan järkyttävän ahdaskaan mielestäni ollut.

Brion vaunut pitää heti unohtaa, eivät mahdu autoon kasattuna. Ovat liian korkeat:/

Että sellasta...Oikein ihanaa sunnuntaipäivää. Ulkoilkaa paljon ja nauttikaa tästä suomen " suvesta" :)

Halauksin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" [b][size=2][color=red]18+0[/b][/size][/color]

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan oltu hereillä jo monta tuntia..

Kakkua syömään päästään mekin ;o) Kummitytön 2-vuotis synttärit ja mulla pikku pulma.

Alkaa olemaan hankala piilotella mahaa, ellei halua säkkiin pukeutua. Ja näillä keleillähän se olis varmaan oikein mahtavaa ;) Muutenkin tykkään aina pukeutua ihan istuviin vaatteisiin niin saattaishan se jotain ajatuksia aihuttaa jos yht´äkkiä päällä oliskin joku teltta =D

Miehen hiukset leikkasin just koneella ja nyt pitäis alkaa etsimään jotain parempaa päälle...

Taitaapi olla taas lämmin päivä tulossa, eilen sainkin kesän ekat rusketusraidat iholle..

No, mutta eipä mullakaan tässä kummempia ole,

kunhan jorisen joutavia =o)

On muuten hienon värisiä ne Emmaljungan vaunut kun katukuvassa niitä näkynyt. Sellaiset minäkin ottaisin jos tarve ei olisi kuin tälle yhdelle masukille ja kuomarit ei olisi varastossa odottamassa...=) Pääosin kun nuo vaunut on niin älyttömän tummia, mä tykkään kirkkaista väreistä.

No mutta nyt pukemaan.

Aurinkoista sunnuntaita!

Camelot 16+3

Vierailija
2/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa :) Eilen vietettiin koko päivä pihalla ku oli talkoot :D ja myöhemmin esikoinen lähti isin kanssa mökille ja me kuopuksen kans jäätiin kotiin.

Mulla ku tuo selkä reistailee ni ei innosta lähteä sinne mökille juoksemaan muksujen perään ku järvi ihan vieres.

Tilasin itselleni nyt sit kuitenkin dopplerin.. vaikka liikkeetkin tunnen erittäin hyvin.

Voihan sen sit aina myydä eteenpäin jos ei ole käyttöä :)

Keskiviikkona on vihdoin rakenne ultra :D

Mutta nyt neidin kanssa ulos.

T:Hexu ja onni-ilona rv 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA ilma! voi että, oltiin koko porukka jo tunti pihalla ja nyt toinen tyttö tuli päikkäreille sisälle ja toinen syömään. Poika onki mummolassa.. Jos tuota pihaa saatas tänään laitettua :)

(.) Ei mitään uutta.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Mianni 16+1 (jolla ei tod. ollut mitään asiaa, mutta tavan vuoksi piti kirjautua :)

Vierailija
4/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nautitaan IHANASTA auringon paisteesta!!! :) Vähän on hälvennyt pienen pieni huolikin, joka on ollut tuolla takaraivossa. Siis noista liikkeistä: Kun jo kerkes muutamana päivänä tuntumaan ihan tosi teräviä potkuja niin nyt sitten kun ei muutamaan päivään tuntunutkaan mitään sellasta mistä vois aivan 100% varmuudella sanoa että oli vauveli niin tietty sitä heti rupee kuvitteleen kaikkea.. :P Mutta nyt mun mielestä taas tuntuu sitä pientä liikettä mitä alukskin. Ja kun tietäis kuin paljon niitä nyt pitäis tuntea?! Kun siis kai vasta joskus 30. viikon paikkeilla vissiin pitäis alkaa oikein seuraamaan, vai? Auttakkee ensikertalaista? :)

No, onneks ultra on ens pe!!!! Kyllä sitä onkin jo odotettu! :) Päästään näkemään masuasukki ihan ekaa kertaa!

Eilen oltiin iskän (siis omani, heh!) kans mökillä käymässä, katsomassa vaan mikä tilanne siellä nyt on. Ja voi sitä ihanaa rauhaa ja hyvää oloa mikä siellä valtas mielen... :) Olisin ollu ihan valmis jäämään sinne. Ja oikein huvitti kun asutaan kuitenki miehen kans maalla (on kyl naapureita ihan vieressä, mutta silti..) niin silti se rauha oli siellä ihan toisenlainen! No, ehkä kun miehen polvileikkaus on ens lauantaina (!) niin sitten kun se ei kuitenkaan voi taloremppaa tehä niin lähetään muutamaks päiväks mökille. :)

Juu, minäkin kohta tästä lähen kummitytön 2-vee synttäreille! :) Eipä muuta kun ihanaista päivänjatkoa, ja olis kyl kiva jos joku osais tohon liikkumiseen jotain vastata... :)

Pupu ja masu 18+2

Vierailija
5/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kummiasiasta:

Me pyydettiin miehen veljeä kummiksi, eikä tyttöystävää ollenkaan. Ovat olleet alle vuoden yhdessä, eikä me oikein tunneta tätä naista. Ei hän vaikuttanut onneksi loukkaantuvan, mutta eihän sitä voi tietää.

Minusta taas tuntuu sille, että jos joku haluaa minun miehen kummiksi, niin kysyy vaan reippaasti, en loukkaannu. Enemmän ehkä loukkaisi se jos minua pyydettäisi " velvollisuudesta" ? Haluaisin olla sellainen kummi, joka oikeasti halutaan kyseiselle lapselle, eikä mikään velvollisuuskummi...

Minulla ei ole vielä yhtään kummilasta, odotan innolla jos jonakin päivänä pääsen. Minulle kummius on hyvin tärkeää, eikä mikään muodollisuus. Haluaisin todella antaa aikaani ja olla lapsen kanssa, eikä pelkkiä lahjoja ja hätäisiä soittoja mitä kummius nykyään taitaa olla.

Mianni oli oksentanut vielä?

Minulle kävi niin myös toissapäivänä! Sitä ennen oksensin vain kerran silloin aika alussa. Ehkä tämä helle tekee pahan olon?

Joku sanoi perjantaina viettävänsä hääpäivää tänään, joten ONNEA, ONNEA :) Ja anteeksi kun unohdin nimimerkkisi jo!

Aina sitä on jotakin asiaa, mutta unohtuu!

-lupicaia ja " Sylvi" 19+0 tasan :)

Vierailija
6/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoisia terkkuja täältä Länsi-Helsingistäkin :-) )

Täällä ei uutta auringon alla eli tasaista tahtia mennään ja raskausviikot ne vaan lisääntyy pikkuhiljaa. Masu se ei vain halua vieläkään kasvaa. No, näin oli ekassakin raskaudessa. TÖiden jälkeen olen kyllä usein aika poikki, mutta toisaalta tämä VALOISUUS auttaa jaksamaan.

EIlen pelästyin kovasti, kun oltiin Egotripin keikalla nosturissa. En ollut koskaan ollut k.o. paikassa ja en tiennyt, että siellä ei ole savuttomia paikkoja, joissa oleskella ja kuunnella musaa. Niinpä 35 min keikan jälkeen tuli yhtäkkiä älyttömän huono olo ja meinasin pyörtyä... Ei muuta kuin äkkiä miehen kanssa raittiiseen ulkoilmaan ja selvisin säikähdyksellä.

Tänään olin pikkuneititaaperomme kanssa puistossa aamulla ja siellä tutustuin äitiin, jolla oli la 1.10. Harmi, kun en muistanut kysyä, kirjoitteleeko täällä. no ehkä tunnistaa minut, jos lukee tätä tekstiä ja on myös Lauttasaaresta :-)

Nyt menen maistelemaan karpalokinuksijädeä , nam.

Jolla 15+4

Vierailija
7/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pupu.. :lle liikkeistä: Ei niitä näin alussa tarvitse mitenkään laskea. On ihan normaalia, että välillä tuntuu paljon ja välillä vähemmän, se niin riippuu siitäkin, että missä asennossa vauva on.

Muutoinki vauvat on tosi yksilöllisiä siellä masussa jo. Esim. meillä kaikki 3 olleet aivan erilaisia liikkujia. Poika potki paljon. Siis ne oli selkeitä, napakoita potkuja. Vanhempi tyttö oli raivostuttavan hiljainen mahassa. Meni monta kertaa jopa 2-3vrk etten tunetnut YHTÄÄN liikettä. Arvatkaa olinko aivan hermoraunio pitkin raskautta. Lisäksi liikkeet oli sellaista rauhallista möngertämistä. No, vilkas ja terve tyttö sieltä kuitenki syntyi!

Kuopus taas liikkui tosi paljon, mutta ei niinkään potkinut, vaan pyllyllä ja päällä tuuppi minua ja muutenki maha seilaisi puolelta toiselle, kun neiti siellä kuperkeikkoja teki!

Nyt en oo vielä mitään varmasti liikkeiksi luettavaa tuntenut. Iltaisin on jotain hipinää mahassa, mutta voi olla mitä vaan. Luulen, että viikon tai viimestään parin päästä alkas tulla oikeita liiketuntemuksia.

Kummiudesta vielä: Minulla on 2 kummilasta ja valitettavasti aika vähän tulee yhteyttä pidettyä varsinkin toiseen, koska hän asuu 700km päässä. Synttäreillä ja jouluna muistan paketilla ja sitten aina kun käyvät täällä / me siellä niin sitten jutellaan ja vaihdetaan kuulumisia (on ala-asteikäinen poika). Toinen on 7-v tyttö ja hän asuu tuossa n. 30km päässä, joten häntä nään useemmin ja käy myös meillä aika-ajoin hoidossa yms.

Meidän lapsilla on kummeja monenlaisia. Osa on aivan mahtavia, paljon mukana lapsen elämässä ja sitten on valitettavasti yks, jota ei oo koko kummius kiinnostanu ristiäisten jälkeen pätkääkään. Ja myös kaikkea siltä väliltä löytyy :) Tulokkalle on 3 kummia valittu ja ne varmaankin riittävät.

Odotellaan tässä, että tyttö heräis päikkäreiltä niin päästäs kauppaan..

Vierailija
8/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kyllähän se " maalaisjärki" tai mikä lienee jo vähän semmosta sanoikin, ettei nyt tarvis välttämättä huolehtia, mutta kun se toinen puoli on sitten heti huolestumassa. Varsinkin toi kun laitoit, Mianni, että oli yksi lapsista ollu " hiljaa" useempia päiviä huojennutti. Kun tosiaan tossa meni pari päivää, ettei juuri mitään tuntunu. Tänää nyt vähä enemmän tuntunu. Kun vaan tosiaan eka on tulossa niin ei tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei. :) Ens kerralla sit viisaampana?!

Kummijutuista: me ei olla juuri mitään puhuttu asiasta. Joskus ennen raskautta puhuttiin, että " kenet haluisit jos..." mut nyt ei juuri mitään. Oon miettiny asiaa kyl mut se tuntuu jotenki vaikeelta, heh! Tai et on tietyt ketkä haluis mut eri asia tahtooko mies niitä ja tahonko mä ne ketkä mies.. ;) No, enpä usko et se ketään sellasta ehdottaa ketä en todella haluis. Mut samaa mieltä oon siitä, et ketää ei pidä " velvollisuudesta" pyytää SAMOIN ku et kummiks ei pidä ryhtyä " ku ei kehtaa kieltäytyy" . Itsellä on kolme kummityttöä: 8v. 3v. ja 2v. Ihania tyttösiä kaikki, mutta keskimmäisen kanssa tulee valitettavasti seurusteltua harvoin kun asuvat Itävallassa...

Semmosia turinoita nytten. Taidanpa lähteä kotiin ja ryhtyä istuttelemaan kesäkukkia! :)

Pupu

Vierailija
9/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä vietettiin viikonloppuna (vihdoin) esikoisen synttäreitä, ikää jo 1v2kk mutta kestityksiä oli vasta nyt. Kovasti on ollut aktiviteettia, kun leivottiin ja puunattiin ja verhoiltiin sohvakin uudelleen :)

Ja pihalla on tämä 1v2kk halunnut olla joka päivä monta tuntia. Itsellekin alkaa jo vähän aurinkoa tarttua! Oon ihan riemuissani odottanut tätä kesää, kun en ole sellasta auringossa loikoilevaa tyyppiä enkä yleensä siis pääse ruskettumaan kun ulkonaolo tapahtuu lähinnä varjoisilla metsälenkeillä iltaisin. Nyt tulee väkisinkin oltua pihalla koko kesä, jännä nähdä että ruskettuuko sitä yhtään...

Parista asiasta:

KUMMEISTA: Meillä on dilemmaa sen kanssa, kun on neljä eri ihmistä, jotka haluttaisiin kummeiksi. Esikoisella on vain kaksi kummia enkä haluaisi toiselle useampia (voipi tulla paha kateusdilemma parin vuoden päästä muuten :). Kaksi näistä neljästä pitäisi siis jotenkin valkata - ja ongelmaa tuottaa vielä se, että veljeni, jonka automaattisesti pitäisi tulla kummiksi ja jonka haluaisinkin, ei kuulu kirkkoon. Ja kun kirkolle pitää ilmoittaa niitä kummeja kaksi niin periaatteessa pitäisi sitten joko jättää veli pois tai sitten ottaa kaksi muuta kummia ja veli ns. sydänkummiksi :/

Esikoisella on kaksi kummitätiä, miehen sisko sekä minun vanha ystävä. Miehen sisko oli ristiäisten aikaan ollut pari kuukautta poikaystävänsä kanssa ja pelkäsin kovasti, että häntäkin vaadittaisiin kummiksi. Mieskin tosin sanoi, ettei halua mitään tuoretta miesystävää kummin papereihin. Olen ajatellut, että jos pysyvät yhdessä niin kaipa hänestä tulee kummisetä sitten itsestään, ihan sama se on lukeeko kirkonkirjoissa vai ei!

LIIKKEISTÄ: Nyt veikkaan että on mulla alkanut tuntua liikkeitä parina päivänä, iltaisin makuulle mennessä tuntuu selvästi toispuolisena ja kohdun kohdalla jotakin pientä. Mulla kohtu on selvästi enemmän vasemmalla jostain syystä. Olen yllättynyt että näinkin aikaisin tuntuisi, esikoisesta vasta 3 vko myöhemmin.

TURVOTUSTA: Neuvolassa kyseltiin torstaina että onko turvotusta, vastasin huoletta etten ainakaan ole huomannut. No voi kääk, sen jälkeen onkin sitten tuntunut siltä että kroppa turpoaa käsistä! Joka paikkaa kuumottaa ja kivistää. Painokin oli tosiaan noussut muka 3kg, yllätyin, mutta taisi olla siinä nestettä jo mukana. Toivottavasti tämä laskee, inhottava tunne!

Nyt huutelee mies hakemaan muksua kylvystä. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

Coe rv 16+0 (... kai?! Miten nämä viikot voi unohtaa kun ei niitä joka päivä kirjaa??)

Vierailija
10/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mökiltä kotiuduttu..ja aivan ihana lomaviikonloppu olikin, oikein kesäiset ilmta ja jo vihersikin maisemat! ..poika kävi jopa varpaitaan uittamassa ja läiskyttelemässä vettä järvessä, vedenlämpötilakin oli noussut pinnasta jo 17 asteeseen!!!

nuista kummeista: meillä esikolla on kome kummia ja kaikki eriparia;) siis ei pyydetty puolisoita kummeiksi vaikka kahden parit tunnetaankin hyvin, kummeina siis minun sisko, ja meidän molempien parhaat ystävät..

nyt on ajateltu pyytää veljeä ja vaimoa.

itsellä minulla on kaksi kummilasta toisen kummina (epävirallisesti) olen ollut kaksitoistavuotiaasta asti, eli on jo aikas iso, mutta aina ollaan oltu paljon yhdessä ja toinen kummilapsi asuu itävallassa (..jollain muullakin oli kummilapsi myös itävallasta:)) joten nähdään noin kerran vuodessa..

lupicaiallako oli tänään hääpäivä (anteeksi jos olen ihan väärässä?)... paljon onnea!

meillä tulee kesällä kaksi vuotishääpäivä, ensimmäistä ei paljoa ehditty viettää, kun esikoinen syntyi yksivuotishääpäivänämme :) maailman ihanin hääpäivälahja!! ..ja voipi myös olla että jatkossakin jää omien juhlien vietto kyseisenä päivänä pikkusankarin juhlien varjoon, mutta aivan varmasti kyllä kahdestaankin aiotaan viettää tuota rakkaudenjuhlan vuosipäivää:)

..mutta nyt täytyy lähteä tuon kullan kainaloon ettei jää silitykset (oon ihan hirmuinen silittelyn kipeä) väliin , jos ukko ehtii nukahtaa ennenkuin ehdin sänkyyn..

hyvää yötä.

fiikuna ja mytty 17+4

Vierailija
11/11 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se tämä kuumuus joka sen aiheuttaa, mutta kurjaa on kun ei meinaa sormukset mahtua sormiin ja kengät puristaa jaloissa. Vähän huolestuttaa, kun esikoisesta oli loppuviikkoina TODELLA kova turvotus ja siihen päälle kohonnut verenpaine ja vaikka virtsassa ei kertaakaan ollut valkuaista, kärsin silti ilmeistesti lievästä raskausmyrkytyksestä. Tätä mieltä oli ainakin yksi lääkäri ja sanoi esikoisen pienen painon (2,5kg) tod.näk. johtuneen siitä. Juon vettä kuin hullu -ja juoksen vessassa kuin hullu=) Pitäisi varmaan alkaa myös tarkkailemaan suolan syöntiä ja luopua taas hetkeksi esim. lakuista ja salmiakista. Mitäs muita turvotuksen karkoittamuskonsteja osaisitte neuvoa?

ALISAlle " yllätys/vahinkovauvasta" : multa on pari ihmistä kysynyt, että onko tämä kakkonen ihan suunniteltu lapsi, ilmeisesti ovat pitäneet ikäeroa " liian pienenä" (esikoinen on 1v11kk kun vauva syntyy). Tosin täällä kun lukee muiden juttuja, niin meidän tyttöhän on jo tosi iso tullessaan isosiskoksi;) Mä en ole moisista kysymyksistä loukkaantunut, naurahtanut vain että ei kun ihan me ollaan tää lapsi haluttu, saatiin vain alulle nopeammin kuin uskallettiin odottaakaan=)

Toivotaan että nämä mahtavan ilmat jatkuvat vielä piiitkään!!!

Lillis17+3