Mies viettää aikaa exänsä kanssa
Kuinka yleistä on, että eronnut lasten isä viettää aikaa lastensa mieliksi näiden äitin kanssa. Ja että näille tapaamisille pitäisi olla aikaa edes kerran vuoteen. Kävisivät yhdessä Särkänniemessä, lintsillä tai jossakin lapsille mieluisassa paikassa. Kummallakin on omat puolisot.
Itse en koe tarvetta järjestää vapaa-aikaa exäni kanssa. Toki hoidamme yhteiset lapset, mutta siihen se jää. En halua hänen kanssaan mitään vapaa-ajan aktiviteettia.
Mieheni ex on aika vaativa henkilö. Haukkui minutkin pystyyn ennen kuin tavattiin. Tämä vaatimus yhteisestä vapaa-ajasta hämmentää. Hän kun kuitenkin löysi uuden puolison melkein pari vuotta ennen kuin mieheni. Ennen tätä oli kyllä yrittänyt lämmitellä suhdetta mieheeni. Suhde kaatui naisen uskottomuuteen ja muihin toilailuihin. Mieheni exälla ja hänen uudella puolisolla ei ole yhteisiä lapsia.
Onko teidän muiden mielestä hyvä, jos kumppaninne viettää exänsä ja heidän lasten kanssa vapaa-aikaa yhdessä, eikä nykyiset kumppanit ole tervetulleita tapaamisiin, tai kutsua ei ole kuulunut.
Mieheni haukkui minut oudoksi kyseenalaistaessani tämän kuvion, josta sovittiin minulle mitään kertomatta.
Mä olen "uudessa" suhteessa, eli vuosikaudet ollut mieheni kanssa ja meillä on myös yhteisiä lapsia. Miehelläni on edellisestä liitosta exänsä kanssa yksi lapsi. Vanhimman lapseni isä, eli exäni on myös uudessa suhteessa ja heillä on myös yksi yhteinen lapsi.
Lähtökohtaisesti tahdon viettää aikaa mun perheeni kanssa, todellakin ilman exää. Meillä on silti hyvät välit kaikinpuolin ja en näe sinällään ongelmaa että lähtisin exän ja muksun kanssa vaikka Särkänniemeen päiväksi, mutta en kyllä tajua että ketä se palvelisi.
Samalla tavalla vois mun mieheni mun puolesta lähteä exänsä ja lapsen kanssa reissuun päiväksi mut en edelleenkään käsitä että kuka siitä hyötyisi. Mun mielestäni lapsille annetaan väärää signaalia jos kerta yhteenpalua ei ole tapahtumassa.
Jos välttämättä tahtoo tehdä näitä "entinen ydinperhe" päiviä niin mun mielestä niitä voi tehdä vaikka synttäreitä viettäessä, mikä sekin olis mun mielestä aavistuksen kummallista.
Ja pointtina se että näen koko vaihtoehdon vain sitä kautta jos lapsi sitä pyytäisi, lapselle vaan pitäisi tehdä selväksi se että isi ja äiti on hyviä ystäviä eivätkä palaa yhteen vaikka missä mentäis.
Jos ex nainen asiaa pyytää ja tahtoo eikä lapsi niin eihän tossa ole mitään järkeä, olis korkea aika lopettaa tunkemasta nenää toisten elämään. Ja en katselisi miestä mikä hyppii exänsä pillin tahdissa päivääkään. Jommalla kummalla on ketun häntä kainalossa loppupeleissä aina jos exässä pitää roikkua.