Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lukiolaisten matematiikan taidot todella näin huonolla tolalla

Vierailija
12.10.2018 |

Ensimmäistä luokkaa käyvä poikani kertoi, että ensimmäisen matematiikan kurssin kokeista sai heidän ryhmässä yli puolet hylätyn. Poikani on ollut peruskoulussa sellainen seiska tason oppilas matematiikassa ja sai tästä kokeesta 7 1/2 eli koe ei ole ollut edes vaikea.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä kaikenkattavien asiantuntijoiden palstalta tuskin kannattaa kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama taisi olla meillä kymmenen vuotta sitten. Vaihtoivat sitten lyhyeen.

Vierailija
4/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ammattikoulussa ei ole tuota ongelmaa. Siellä opetellaan tässä vaiheessa vuotta yhteenlaskuja kymmenluvuilla.

Vierailija
5/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi ei taida olla ressusykkinorssissa

Vierailija
6/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ammattikoulussa ei ole tuota ongelmaa. Siellä opetellaan tässä vaiheessa vuotta yhteenlaskuja kymmenluvuilla.

Ja sitten yhteenlaskukurssin arvosana tulee olemaan yhteishaussa verrannollinen yo-todistuksen arvosanoihin. Näin ainakaan suunnitellaan

Vierailija
7/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa LUKIOLAISTEN? Vastahan täällä oli tänään aloitus, jossa joku aikuinen nainen kyseli, miten lasketaan 50 prosenttia 50:stä.

Vierailija
8/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin laajan matikan jotain 30 vuotta sitten ja juuri katsoin lukioikäisen poikani matikankoetta. Ihan kamalan hankalia laskuja oli, ja kaikki oikein. Itse en olisi osannut laskea tuon kokeen tehtävistä yhtään.

Vierailija
9/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opetustyyli ja kokeet on aika erilaisia kun yläkouluissa. Tyttäreni on aina ollu enkussa 9-10 oppilas, eka enkun koe lukiossa oli joku 7+ tms. Kun oppi erilaisen opiskelu ja oppimistyylin, niin palattiin taas ”omalle tasolle”. Oisko mattilassa sama juttu?

Vierailija
10/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukion ekaa käyvä tytär just eilen valitti, että matikan tunneilla on tylsää - liian helppoa. Että porukka ei ymmärrä asioita ja edetään tajuttoman hitaasti. No, ainakin tyttäreni pärjää sitten opiskelupaikkoja hakiessaan.

Vierailija
11/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin 1987 pitkän matikan ja nipin napin L:n.

Muistan että ekan lukiovuoden eka matikankoe oli mulle ihan järkytys. Meni varmaan huonoiten kaikista matikankokeista koko lukioaikana.

No myöhemmät matikkajärkytykset tulikin sitten korkeakoulussa.

Vierailija
12/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ammattikoulussa nykyän vielä opetusta?

Vierailija
13/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei voi ehkä verrata, mutta ollessani aikuislukiossa aina ne nuorimmat oppilaat tuijottivat kännyköitä ja läppäreitä ja pelasivat niillä (varsinkin pojat) ja nämä yleisemmin myös eivät pääseet kurssisa läpi. 

Vierailija
14/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ammattikoulussa nykyän vielä opetusta?

Joten yhteenlasku kymmenluvuillakaan ei sitten ehkä ole hallussa.....

Vierailija
15/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lukion ekaa käyvä tytär just eilen valitti, että matikan tunneilla on tylsää - liian helppoa. Että porukka ei ymmärrä asioita ja edetään tajuttoman hitaasti. No, ainakin tyttäreni pärjää sitten opiskelupaikkoja hakiessaan.

Ja sitten vielä täällä ihmetellään sitä, että jotkut haluavat huippulukioihin.

Vierailija
16/16 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion opetustyyli ja kokeet on aika erilaisia kun yläkouluissa. Tyttäreni on aina ollu enkussa 9-10 oppilas, eka enkun koe lukiossa oli joku 7+ tms. Kun oppi erilaisen opiskelu ja oppimistyylin, niin palattiin taas ”omalle tasolle”. Oisko mattilassa sama juttu?

Varsinkin nyt uuden opsin myötä siirryttiin koneiden kanssa laskemaan. Ei lasketa enää paperille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi