Voiko raskaustestiin tulla haalea viiva, vaikka ei olisi raskaana?
Tämä on varmaan joku ikuisuuskysymys, mutta kun omalle kohdallekin nyt sattui, niin mietin onko mitään muita syitä haalealle viivalle, kuin raskaus? Minulle on tehty sterilisaatio pari vuotta sitten...
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos on pantu kakkoseen
Heh heh
Vierailija kirjoitti:
Näytti minusta positiiviselta, siis ihan älyttömän haalea, ei varmaan kaikkien laitteilla näy. Juuri tuollaisella samanlaisella testillä tein itse ensimmäisen raskaustestini ja näkyi noin pirun haalea, että alkoi päätä särkeä sitä katsoessa. Aamuvirtsasta varmaan saat vahvemman. Uskomaton (huono) tuuri kyllä, jos viiva vielä vahvistuu niin heti lääkäriin josko on kohdun ulkopuolinen.
Ei se ole positiivinen, koska viivasta puuttuu se haalea punainen väri. Eli jos ei ole punaista yhtään niin ei ole raskaana.
On haaleassa viivassa punertava väri, haaleampi vain.
Kuinkahan moni tulkitsee raskaustestin väärin?
Vaikka se toinen viiva näkyy testissä niin siitä puuttuu punainen väri. Jos ei ole yhtään punaista niin ei ole raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni tulkitsee raskaustestin väärin?
Vaikka se toinen viiva näkyy testissä niin siitä puuttuu punainen väri. Jos ei ole yhtään punaista niin ei ole raskaana.
Olen tehnyt varmaan jopa sata raskaustestiä, myös eri merkeiltä. Ikinä ei ole tullut haaleaa viivaa ilman raskautta. tulkintavirhe johtunee siitä, että moni katselee niitä vielä tulkinta-ajan jälkeen, jopa seuraavana päivänä, jolloin niihin tulee niitä "viivanpaikkoja".
Ihan selvä + Mulla tuhisee samanlainen sängyssä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Hanki parempi näyttö. Viivassa ei ole punertava sävyä.
Minä olen kaksi kertaa saanut tuommoisen haalea viivan testiin, nyt minulla on kaksi lasta. Se viivanpaikka on paljon haaleampi ja näkyy vasta pidemmän ajan kuluttua... Mutta tekemällä uuden testin päivän-parin päästä se selviää alkaako viiva vahvistua.
Negatiivinen. Toivottavasti kukaan ei usko tuon testin perusteella olevan raskaana koska keskemeno kuukausina on varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki parempi näyttö. Viivassa ei ole punertava sävyä.
Oli siinä, eli joko sinun näyttösi on huono tai minun kamerani... punaisuus oli kuitenkin tosi haaleaa kuten viivakin.
ap
Positiiviselta näyttää. Selkeästi vaaleanpunainen, joskin hailakka toi toinen viiva.
Ostin herkemmän testin ja tuolla se nyt odottaa - aika kuumottavaa, mutta varmaan kannattaa aamuun asti malttaa nyt...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytti minusta positiiviselta, siis ihan älyttömän haalea, ei varmaan kaikkien laitteilla näy. Juuri tuollaisella samanlaisella testillä tein itse ensimmäisen raskaustestini ja näkyi noin pirun haalea, että alkoi päätä särkeä sitä katsoessa. Aamuvirtsasta varmaan saat vahvemman. Uskomaton (huono) tuuri kyllä, jos viiva vielä vahvistuu niin heti lääkäriin josko on kohdun ulkopuolinen.
Ei se ole positiivinen, koska viivasta puuttuu se haalea punainen väri. Eli jos ei ole punaista yhtään niin ei ole raskaana.
Olen tehnyt juuri tuolla samalla testillä negatiivisiakin testejä ja tuossa kyseissä ei ole mitään ns. tarkistusviivaa eli se on ihan vitivalkoinen jos on negatiivinen. Tuossa näkyi haama eli plussaa veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt juuri tuolla samalla testillä negatiivisiakin testejä ja tuossa kyseissä ei ole mitään ns. tarkistusviivaa eli se on ihan vitivalkoinen jos on negatiivinen. Tuossa näkyi haama eli plussaa veikkaan.
Voi ei, toivottavasti en mennyt ostamaan nyt mitään ”viivanpaikkatestiä”, vaikka ehkä aamulla tehty herkemmällä testillä pitäis olla jo vähemmän tulkinnanvarainen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, toivottavasti en mennyt ostamaan nyt mitään ”viivanpaikkatestiä”, vaikka ehkä aamulla tehty herkemmällä testillä pitäis olla jo vähemmän tulkinnanvarainen :D
Tämä siis ap:lta, unohtui laittaa...
ap
Jos viiva on haalea, voi kyseessä olla keskenmeno. Eli raskaushormonia on, mutta vähän. Missään tapauksessa ei pidä välittää viivoista, jotka ilmestyvät lukuajan jälkeen.
Odota muutama päivä ja tee testi uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko maailmanloppu?
En ole ehtinyt oikein miettiä, tavallaan olisi ja tavallaan ei...
Ap
Kyllähän toi superselkee plussa oli. Toivonmukaan et ole raskaana kuitenkaan (mikäli aborttiin päättyisitte)
Kyllä. Jos on pantu kakkoseen