Liika itsekkyys pois!
Rakentava tapa suhtautua partnerin pyyntöihin olisi kehittää itseään ja opetella muutenkin paremmaksi seksissä (=tyydyttämään partnerinsa paremmin). Parisuhteen ongelmat johtuvat melkein aina siitä, että ihmiset ovat liian itsekeskeisiä.
Kommentit (33)
Naisilla seksin kiima tulee korvien välistä. Tunteilla, elämyksillä ja mielleyhtymillä on olennainen osa kiihottumisessa.
Miehillä kiima tulee enemmän fyysisyydestä. Tunteilla ja henkisillä olotiloilla on vähemmän merkitystä.
Miehen kiima ei kärsi niin helposti, koska on " ulkosyntyistä" . Esileikki ei tuhoa miehen kiimaa, koska se on fyysistä toimintaa ja näin ollen sopii miehen seksuaalisuudelle vaikkei se niin huippua olisikaan.
Naiselle taas on vaikeampaa tehdä epämiellyttäviä asioita, sillä niistä syntyy tunnejälki, paha mieli. Ja se paha mieli toimii kiimaa vähentävänä asiana.
Sorry mutta näin se useimmiten kuitenkin on. Naiselta katoaa kyky nauttia ja saada orgasmeja, jos seksistä jää paha mieli. Kyse ei ole itsekkyydestä vaan halusta pitää yllä se liekki, joka pitää parisuhdetta kasassa ja antaa molemmille nautintoa.
eli kyse ei ole itsekyydestä vaan kyvyttömyydestä.
Miehelle " palveleminen seksissä" on kuin kukkien tuomista. Itse kiskalla käynti ja kukkien maksaminen ei ole varsinainen nautinto mutta vastaanottajan reaktio on. Vastaanottaja taas ilostuu kukkia enemmän siitä että juuri hänelle ja häntä ajatellen on tuotu kukkia.
Mut, sorry vaan, miehelle tää " vain yhteistä kivaa-seksi" on myös kuin joulu jolloin jaetaan vain perheen yhteisiä lahjoja. Jokainen normaalilla tunne-elämällä varustettu valitsee sen mieluummin kuin joulun jolloin lahjoja saa vain itse ja muut katselee vieressä. Mut silti vuosien varrella voi jonain jouluna mielessä kaihertaa et olispa ollu kiva saada myös se juuri mun toivoma oma paketti.
Miten kenelläkään voi olla negatiivista sanottavaa ajatuksesta, jossa korostetaan partnerin nautintoa! Voiko hyvän tuottaminen omalle rakkaalleen olla näin vaikeaa?!
Jotenkin jää se maku, että tärkeämpi on olla " AINA OIKEASSA" kuin antaa joskus periksi, ja myöntää " ETTÄ HEI, TÄSSÄHÄN VOI OLLA ITSELLÄKIN JOTAIN OPITTAVAA" .
Tässä on tullut jo todella hyviä pointteja miehen ja naisen seksuaalisuuden eroista, ottakaa opiksenne.
Meillä kotona mies on paljon estyneempi kuin minä, ja seksielämä vähän laimeeta...mutta ehkä se tästä vielä ajan kanssa...
Se muuten on selkeä ero miehessä ja naisessa, että miehet voi ihan pokkana vaatia naisia esim .ottamaan suihin, vaikka tietävät, että nainen ei suutä tykkää, ja sen päälle vielä nauttivat siitä. Itse en pysty nauttimaan miehen antamasta suuseksistä, koska tiedän, ettei hän tykkää sitä mulle antaa.
...Jos en haluaisi ja osaisi antaa naiselleni suuseksiä, opettelisin äkkiä. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, nuorena murkkuna naisen pimpin nuoleminen tuntui musta ällöltä, mutta opin äkkiä siitä pois, kun tajuisin kuinka tärkeä osa seksiä suuseksi on.
Se, että ei ota suihin koska yököttää, on murrosikäisten juttuja. Ei uskoisi, että joku aikuinen vakavissaan inttää tällaista.
Miehet eivät ymmärrä, että vastentahtoinen seksi vie naisilta halut.
Naiset eivät voi ymmärtää, miksi miesten on se niin vaikea tajuta.
Mutta muistakaa, suu- yms. muuta seksiä vaativat miehet, että kaikella on hintansa.
Se kiltti, teitä miellyttävä vaimonne alkaa pikkuhiljaa menettämään aitoa kiimaansa teidän halujanne miellyttääksenne ja lopulta kaikki kärsivät. Toivottavasti se on sitten sen arvoista? Vai siinäkö vaiheessa ryhdytään syyttämään vaimoa haluttomaksi ja pihtariksi ja vaihdetaan nuorempaan?
Vierailija:
Miehet eivät ymmärrä, että vastentahtoinen seksi vie naisilta halut.Naiset eivät voi ymmärtää, miksi miesten on se niin vaikea tajuta.
Mutta muistakaa, suu- yms. muuta seksiä vaativat miehet, että kaikella on hintansa.
Naiset eivät ymmärrä, että vastentahtoinen seksi vie miehiltä halut.
Ja sopii muistaa, suu- yms. muuta seksiä vaativat naiset, että kaikella on hintansa.
Vierailija:
Se muuten on selkeä ero miehessä ja naisessa, että miehet voi ihan pokkana vaatia naisia esim .ottamaan suihin, vaikka tietävät, että nainen ei suutä tykkää, ja sen päälle vielä nauttivat siitä. Itse en pysty nauttimaan miehen antamasta suuseksistä, koska tiedän, ettei hän tykkää sitä mulle antaa.
Vaan tätä eroa ei muuten tosiasiassa ole. Jos esim. lukee tämän palstan kirjoituksia vähänkin kauemmin niin huomaa että täällä on jatkuvasti myös naisten kirjoituksia siitä kuinka mies ei nuole pimppiä, harrasta tarpeeksi pitkiä esileikkejä, ole tarpeeksi huomaavainen seksissä, pane kakkoseen, yms. Sävy on aivan yhtä syyllistävä kuin miestenkin vastaavissa kirjoituksissa.
Että ei sitä ymmärtämystä siihen että jos mies haluaa/ei halua jotain aina löydy naisiltakaan. Hyvin tuntuisi monelle naiselle kelpaavan myös muunlainen käsittely kuin mitä mies " solidaarisesti yhteisen kivan merkeissä" nyt tarjoaa.
Ja muistakaa suuseksiä ja muita toisen puolison toiveita kaihtavat että silläkin on hintansa...
täällä keskusteva nainen keksii kaikki keinot selittääkseen itselleen " MIKSI HÄNEN EI SITTEN VARMASTI TARVITSE MUUTTUA. HÄNELLÄ ON OIKEUS OLLA JUURI SELLAINEN KUIN ON, JOTEN EI TARVITSE VAHINGOSSAKAAN OTTAA HUOMOON PARTNERINSA TARPEITA. EIKÄ VARSINKAAN TARVITSE KEHITTYÄ POIS INFANTIILISTA LIMAKAMMOSTAAN....." Varmaan valehtelet itsellesi muissakin asioissa.
Mäkin voisin miehen kalua pussailla ja nuolla, mutta keta kaikkiaan tulee vaan yökkörefleksi kun kalu tökki kurkunpohjaa. Eikä pimpasa orkun hetkellä lennä mitään venyvää limaa...
Vierailija:
...Jos en haluaisi ja osaisi antaa naiselleni suuseksiä, opettelisin äkkiä. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, nuorena murkkuna naisen pimpin nuoleminen tuntui musta ällöltä, mutta opin äkkiä siitä pois, kun tajuisin kuinka tärkeä osa seksiä suuseksi on.Se, että ei ota suihin koska yököttää, on murrosikäisten juttuja. Ei uskoisi, että joku aikuinen vakavissaan inttää tällaista.
Itse kyllä otan suihin,mutta vain sen takia, että tiedän mieheni siitä pitävän. Itse en siitä tykkää, en varsinkaan siitä suuhun syöksyvästä yököttävästä limaklöntistä! Mutta teen sen toisen takia!
Miehehi ei varmaan liioin kamalasti tykkää minun nuolemisestani. Luulen, että tekee sen vain sen takia, että minä saisin orkun. Eikä tykkää " liata" sormiaankaan pillussani. On vaikeuksia asetella minnekään sormiaan sen jälkeen kkun ne ovat märät!
Uskon, että hänelle olisi unelma saada työntää vain ja ainoastaan kalunsa pilluuni, ruiskaista ja ottaa pois. Mahdollismman pian ja siististi. Tästä luulen hänen eniten pitävän.
Se taas ei olisi minulle mitään. Onneksi edes joskus saan suuseksiä, kun molemmat tunnumme ajattelevan jonkin verran toisiamme.
Vierailija:
Mäkään en olisi hetkeäkään naisen kanssa, joka ei lapsellisen limakammon takia voi ottaa suihin
Säkään en olisi naisena varmaan hetkeäkään miehen kanssa, joka ei lapsellisen verikammon takia voi ottaa suihin menkkapildeä.
Minun mielestäni edelleen on tärkeää vaalia kummankin yhteisiä haluja ja vahvistaa niitä ja pitää kiima elossa.
[/quote]
Mutta " yhteisten" halujen lisäksi kummallakin on myös " omia" haluja, suurempia ja pienempiä, joita mielestäni myös kannattaa vaalia.
Karrikoiden: nainen tykkää pitkästä perusteellisesta esileikistä mutta mies ei niinkään välitä. Vaihtoehdot: a) esileikit eivät ole yhteinen halu joten kiiman elossa pitämisen vuoksi niistä luovutaan. B) mies " joustaa" asiassa jotta nainen saisi mahdollisimman hyvän tyydytyksen yhteisestä seksistä josta lopulta kumpikin hyötyy.
Kumpi kuulostaa paremmalta?
Mies on yksinkertainen otus jonka seksuaalisuuden tyydyttäminen minimitasolla on helppoa. Siihen saattaa riittää yhteisten halujen toteuttaminen, mutta miksi parempaakin ei voisi tarjota? Ja jos ei tarjoa niin eikö voi ajatella että on " huonompi" seksissä kuin jos tarjoaa? Ainakin mun mielestä mittari on siinä että kuinka nautittavaa seksi on.
Jostain syystä näppituntumalta vaikuttaa että miehen ja naisen seksuaalisuudessa on usein merkittävä ero siinä että naisille asia on usein paljon enemmän mustavalkoinen. On kiihottavia asioita ja niitä jotka tuhoavat kiiman mutta ei siltä väliltä. Vai onko kyse sittenkin itsekyydestä? Tuhoaako kiiman juuri se kun ei saa olla itsekäs?