Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus, pää hajoaa, hoitoon pitäisi päästä...

AP
12.10.2018 |

Kertokaa mitä tiedätte siitä, kun ihminen vapaaehtoisesti/ itse omasta tahdostaan haluaa lähtä tyyliin suljetulle osastolle.
Elämä on ollut aika laskujohdanteista, masennusta ollut jostain yläasteelta asti ja tätä alettiin ns. "hoitamaan" vasta, kun olin jo noin 24... Tuli siis kunnon masennuskausi ja mies totesi, että nyt tarvit apua ja hain sitä, olisi pitänyt etsiä itselle joku paykiatri ja aloittaa terapia, mutta eihän siitä mitään tullut. Sain masennuslääkkeet jotka auttoi joihinkin asioihin, mutta eihän ne yksin mitään paranna. No viimeisen vuoden aikana alkoholin käyttö on lähtenyt lapasista... syystä tai toisesta tulee varsin huonoja päiviä (ei sentään putkia/ kausia), mutta niin... Olen onnistunut telomaan itseäni ja vaikka mitä viimeisen parin kuukauden aikana ja itkenyt enemmän kuin muistaisin ikinä aikuisena itkeneeni. Jotain pitäisi tehdä. Jotain ihan oikeaa ja kunnollista! En jaksa uskoa terapiaan, luultavasti valehtelisin siellä tai sievistelisin asioita eli en saisi lopulta mitään apua ongelmiini. Sukulainen joka tietää tilanteeni on lupautunut lähtemään terapiaan mukaan etten pääsisi puhumaan ihan täyttä paskaa, mutta sekin tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta. Mietin, että miten ja mistä syistä tai pääseekö edes kirjautumaan laitoshoitoon ihan itse? Pitääkö olla lääkäriltä lähete tms? Voinko vain kävellä vaikka johonkin ja sanoa, että haluan sisälle nyt? En varmaan kunnallisiin paikkoihin ainakaan? Kertokaa ja auttakaa, haluan irti tästä pahasta olosta! En osaa itsekkään sanoa missä vika piilee. Jotenkin haluaisin päästä sinne hoitoon mahdollisimman anonyymisti tai ainakin ilman, että esim. vanhemmat tai sisarukset saisi tietää. Se tuskin on ongelma, kun kukaan heistä ei ole merkitty lähiomaisesksi... Mutta niin... Kiitos kaikista mahdollisista vastauksista ja avusta, mitä ehkä voitte ehkä antaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista tekstimöykkyä on vaikea lukea, joten pahoittelen, jos jokin olennainen asia jää minulta huomaamatta.

Onko sulla minkäänlaista hoitokontaktia? Puhu siellä. Osastolle tuskin pääsee masennuksen takia, jos ei ole ihan konkreettisia itsemurhasuunnitelmia ja aietta toteuttaa niitä. Itse olen mennyt suljetulle osastolle päivystyksen kautta, tilanteesta riippuen se voi joko olla mahdollista tai mahdotonta.

Vierailija
2/2 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole hoidon piirissä jo niin luultavasti oman terveysasemasi ajanvarauksessa ohjaavat sinut oikealle taholle kun kerrot tilanteen kaunistelematta. Tai näin ainakin pitäisi olla, mutta valitettavan usein saa kyllä kuulla ettei itsetuhoisuuskaan nykyään riitä perusteeksi saada osastopaikkaa... mutta tuli mieleen että ehkä tota diagnoosia pitäisi tarkistaa. Masennus taidetaan lätkäistä aika monessa tilanteessa, mutta voisikohan kyseessä olla sittenkin kaksisuuntanen? Toistuvat syvät masennuskaudet voi viitata siihen ja silloin nykyinen lääkitys luultavasti jopa pahentaa tilannettasi. Tsemppiä ja lueskele aiheesta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan