Veljeni päätyi itsemurhaan pikavippien tähden ja edelleen vuosi hänen kuolemastaan
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti pyytäisin pikavippifirmaa olla lähettämättä kirjeitä. Jos ette tiedä ihmisen olevan kuollut, vainaja, voin näyttää haudan. ap
Kuolintodistus!
Mistä mä voisin veljeni kaikkia velkojia tietää? Perunkirjoituksen tehnyt lakimieskään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö veljeltä mitään perittävää omaisuutta? Velkojilla on oikea periä velkojaan kuolinpesän omaisuudesta, mutta itse velka ei periydy eteenpäin.
melko harvoin henkilöltä, joka eläessään joutuu turvautumaan pikavippeihin selvitäkseen normaalista arjesta jää kuolinpesään sellaista omaisuutta tai varallisuutta, jolla velkoja voitasiin hoitaa pois
Mutta jotain omaisuutta kuitenkin, kuten auto, tietokoneita, puhelin, pelikonsoleja ja muu kodin irtaimisto. Lain mukaan se joka omii nuo perintönä ottaa myös vainajan velat kontolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti pyytäisin pikavippifirmaa olla lähettämättä kirjeitä. Jos ette tiedä ihmisen olevan kuollut, vainaja, voin näyttää haudan. ap
Kuolintodistus!
Perunkirja. Ei niitä kuolema kiinnosta. Vaan rahat, kuten verottajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolintodistus!
Perunkirja. Ei niitä kuolema kiinnosta. Vaan rahat, kuten verottajaa.
Kumma, kun meiltä sitä perättiin.
pelkuritapa tehdä itsemurha olis menny murhaa ne pikavippin antaajat
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä voisin veljeni kaikkia velkojia tietää? Perunkirjoituksen tehnyt lakimieskään..
Tutkimalla jäämistöä ja seuraamalla hänelle tulevaa postia. Perunkirjoitusta ei kannata epäselvissä tapauksissa kiirehtiä, vaan venyttää määräajan loppupuolelle jotta veloista ym. saadaan oikea käsitys. On tietysti mahdollista että silti jää velkoja jotka eivät olleet tiedossa perunkirjoitusta tehtäessä. Yllä on jo kerrottu mitä siitä seuraa.
Olen, ap, tosi pahoilani.
Otan osaa veljesi poismenon johdosta.
...
Tässä on ilmeisen hyvä esimerkki siitä, ettei pikavippifirmoja saisi olla olemassakaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen, ap, tosi pahoilani.
Otan osaa veljesi poismenon johdosta.
...
Tässä on ilmeisen hyvä esimerkki siitä, ettei pikavippifirmoja saisi olla olemassakaan!
Pankitko eivät peri velkoja vainajien jäämistöstä? Eikä verottaja veroja? Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Varatonta kuolinpesää vastaan saa periä(muttei tarvitse maksaa).
Tässä vaiheessaan taida enää olla kuolinpesä vaan se on jo jaettu, joten perilliset saattavat saada mitättömän omaisuuden lisäksi ne pikavipit riesakseen - mutta ei se täällä selviä. Ole AP yhteydessä siihen juristin joka teki perukirjqm ja mahdollisesti jaon, ja kysy, mitä nyt tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velat ei periydy
Ei, mutta velat hoidetaan ensin pois ja sitten vasta jaetaan jäljelle jäänyt omaisuus.
Mutta jos kuolinpesän varat eivät riitä velkoihin, jää sen jälkeen loppu velkojan tappioksi. Eli kenenkään omaisen ei ainakaan tarvitse omistaan maksaa sitä, koska velat eivät periydy.
Jos ryhdyt pesään, niin sen jälkeet vastaat omalla omaisuudellasi myös veloista.
Ei pidä paikkaansa. Kuolinpesä vastaa vain omalla omaisuudellaan vainajan veloista. Pesän osakkaat eivät henkilökohtaisella omaisuudellaan niistä vastaa. Eli jos kuolinpesällä on omaisuutta, asunto, auto yms se pitää myydä ja käyttää rahat velkojen maksuun. Jos pesän varat eivät riitä velkoihin, se jää velkojien tappioksi.
Poikkeustapauksia ovat sellaiset tapaukset, että pesän osakkaat ovat laiminlyöneet velvollisuuksiaan, esim. antaneet väärää tietoa pesän varallisuudesta.
Taidat olla Sekoomusnuoria https://www.kokoomusnuoret.fi/blogit/2012/03/pikavipit-kunniaan/
Kumma miten voi joku järjestö olla ihmisvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö veljeltä mitään perittävää omaisuutta? Velkojilla on oikea periä velkojaan kuolinpesän omaisuudesta, mutta itse velka ei periydy eteenpäin.
Kuinkahan usein pikavippien takia itsensä murhanneelta löytyy "omaisuutta"? Joku logiikka.
Tekee itsemurhan rahantakia -> aivopesu on toiminut -> seuraava potilas
Se yksi poliitikko yritti jtn tehdä noiden firmojen rajoittamiseksi. En nyt muista nimeä. Nuo firmat tekee valtavia voittoja toisten ahdingolla.
Ei helppoa rahaa ole olemassa. Se laina täytyy maksaa takaisin. Ja korkojen kera.
No se perukirja riittää. Lue viesti 28 ja kerro miten asia on mennyt teidän kohdalla.