Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te uunot älyä että liikenneympyrään ei saa pysähtyä?

Vierailija
11.10.2018 |

Joka hemmetin päivä on tietyt liikenneympyrät jatkuvasti tukossa, kun te riemuidiootit pysähdytte siihen, samalla tukkien koko ympyrän.

Liikenneympyrään pysähtyminen on liikennesääntöjen suhteen sama kuin pysähtyisi keskelle risteystä... niin jos olette niin typeriä että tätäkään ette tienneet, niin sekin on kiellettyä.

Saakutin ääliöt!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä landella näin uudisasukkaana hämmästyttää se, että vieläkin nähty niitä vääräänsuuntaan ajelijoita, vilkkua ei näytetä ennen poistumista, vaan ympyrään tultaessa...

Vierailija
22/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä landella näin uudisasukkaana hämmästyttää se, että vieläkin nähty niitä vääräänsuuntaan ajelijoita, vilkkua ei näytetä ennen poistumista, vaan ympyrään tultaessa...

Joo. Vain kaupunkilaiset osaavat ajaa oikeaan suuntaan ja käyttää vilkkua ympyrässä. Kyllä sun nyt pitää heti alkaa opettamaan meitä landepaukkuja tässäkin asiassa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympyrään tultaessakin saa käyttää vilkkua, mutta indikoi ensimmäisestä liittymästä poistumista.

Vierailija
24/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran tilanteessa, jossa olin jo tullut ympyrään ja ajamassa siinä, kun eteen kerkisi tulla joku kevariporukka, joka tuli minua vastakkaisesta suunnasta ympyrään.  Nuoria miehiä ilmeisesti, mutta eikö ollut opetettu ennen lähtöä, että kun ajetaan ympyrään, ei välttämättä voikaan ajaa letkassa, vaan on annettava tilaa ympyrässä jo oleville.  Nämä lähti vaan ajamaan niin kuin mukamas olisivat narulla kiinni toisissaan.  Heitä oli tosi pitkä jono, joten olisiko meidän ympyrään jo tulleiden kuulunut pysähtyä ja antaa heidän mennä siitä edeltä, kun kerran alkupää heistä oli jo ympyrässä, tulleet siihen samaan aikaan kuin minä vastakkaisesta suunnasta, menossa siihen suuntaan, mistä minä ympyrään tulin?  Siinä oli vähällä tulla päälleajo, sillä en osannut odottaa, että sieltä vaan keskipäästä tullaan minun eteeni, kun minä olin kääntymässä seuraavaksi vasemmalle.  Kaverit oli ajaa toistensa päälle, kun tulivat sen verran kovaa etteivät ehtineet jarruttaa kunnolla, ohjailivat niitä mopojaan sitten tien penkoille.   Eikös ne jokainen kevari ole yksittäinen kulkuneuvo, eikä mikään "yksi letka" joka saa mennä kuin yhtenä ajoneuvona?  Kyllä siellä varmaan minua manattiin, että akka se meinasi ajaa päälle ym.

Tietysti olisin jarruttanut ja taisin niin tehdäkin, siinähän ajetaan kuitenkin hyvin hiljaa, mutta säikähdin minäkin, kun en osannut odottaa sitä, etteivät he olisi antaneetkaan minulle tilaa mennä.

Ei tämmöinen muodostelmassa ajaminen minun mielestäni anna lupaa kuitenkaan rikkoa liikennesääntöjä.

Vierailija
25/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kerran tilanteessa, jossa olin jo tullut ympyrään ja ajamassa siinä, kun eteen kerkisi tulla joku kevariporukka, joka tuli minua vastakkaisesta suunnasta ympyrään.  Nuoria miehiä ilmeisesti, mutta eikö ollut opetettu ennen lähtöä, että kun ajetaan ympyrään, ei välttämättä voikaan ajaa letkassa, vaan on annettava tilaa ympyrässä jo oleville.  Nämä lähti vaan ajamaan niin kuin mukamas olisivat narulla kiinni toisissaan.  Heitä oli tosi pitkä jono, joten olisiko meidän ympyrään jo tulleiden kuulunut pysähtyä ja antaa heidän mennä siitä edeltä, kun kerran alkupää heistä oli jo ympyrässä, tulleet siihen samaan aikaan kuin minä vastakkaisesta suunnasta, menossa siihen suuntaan, mistä minä ympyrään tulin?  Siinä oli vähällä tulla päälleajo, sillä en osannut odottaa, että sieltä vaan keskipäästä tullaan minun eteeni, kun minä olin kääntymässä seuraavaksi vasemmalle.  Kaverit oli ajaa toistensa päälle, kun tulivat sen verran kovaa etteivät ehtineet jarruttaa kunnolla, ohjailivat niitä mopojaan sitten tien penkoille.   Eikös ne jokainen kevari ole yksittäinen kulkuneuvo, eikä mikään "yksi letka" joka saa mennä kuin yhtenä ajoneuvona?  Kyllä siellä varmaan minua manattiin, että akka se meinasi ajaa päälle ym.

Tietysti olisin jarruttanut ja taisin niin tehdäkin, siinähän ajetaan kuitenkin hyvin hiljaa, mutta säikähdin minäkin, kun en osannut odottaa sitä, etteivät he olisi antaneetkaan minulle tilaa mennä.

Ei tämmöinen muodostelmassa ajaminen minun mielestäni anna lupaa kuitenkaan rikkoa liikennesääntöjä.

Kevariporukoita kannattaa aina varoa. Mua lähti yksi ohittamaan, kun olin kääntymässä risteyksestä vasemmalle. Oli jo vilkku päällä ja olin ryhmittynyt, niin näin onneksi takapeilistä että ohi lähtee. Just tuollaisessa letkassa ajoivat ja varmaan ajatteli että kaveriensa perään on päästävä nopeasti. Liikennesäännöt on vielä hakusassa näillä ja kaveripaine kova.

Vierailija
26/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneympyrään tullessa ja poistuessa väistetään sitten myös pyöräilijöitä.

Vierailija
27/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympyrään tultaessakin saa käyttää vilkkua, mutta indikoi ensimmäisestä liittymästä poistumista.

Kumpaanko päin vilkutan - kierto- vai kääntymissuuntaan....?

Vierailija
28/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaanko päin vilkutan - kierto- vai kääntymissuuntaan....?

Vilkutapa vaikka oikealle..sinne sitä käännytään.

Vierailija
29/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympyrässä olevalla on etuajo-oikeus.

Ympyrään menevä väistää. Eli saapuvan on tarpeen tullen pysähdyttävä.

Että näin.

Niin on, mutta ei ole oikeutta pysähtyä ympyrään seisomaan (muusta syystä kuin kevyen liikenteen väistämiseen) ja estää muita menemästä ympyrään useaksi minuutiksi.

Että näin.

Vierailija
30/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...lisäksi kiertoliittymään ei mennä vilkuttamalla oikealle, toisekseen liittymässä ajettaessa ei myöskään vilkuteta vasemmalle...

Saa mennä vilkuttaen oikealle jos on pieni kiertoliittymä josta poistuu jo muutaman metrin päästä heti seuraavasta liittymästä, näitäkin on.

Vierailija
31/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin tällaista tapahtuu? Ruuhka-Suomessako? En ole koskaan nähnyt kenenkään pysähtyvän liikenneympyrässä. Tietysti jos joku tunkee eteen, niin on pakko antaa tilaa ettei pelti kolise.

Minäkään en ole koskaan nähnyt kenenkään pysähtyvän liikenneympyrään.

Se on aika huolestuttavaa.

Kotini vieressä on liikenneympyrä, jonka vierestä jalankulkijat joutuvat kulkemaan jos haluavat ylittää tien suojatietä pitkin.

Liikenneympyrän keskellä kasvaa hieno tuuhea ruusupuska. Joku kurtturuusu se on.

Eikä sen ruusupuskan yli näe, onko autoja tulossa vai ei.

Siinä onkin kiva arpoa, että uskaltaako lähteä ylittämään tietä vai ei.

Autoilijat eivät edes hidasta, vaan painavat menemään kahdeksaa kymppiä - kun on niin hieno liikenneympyrä, ettei se aiheuta edes isoa mutkaa ajolinjaan.

Muutaman kerran olen saanut kaupungin leikkaamaan ruusut alas, mutta ne kasvavat nopeasti takaisin.

Kurtturuusu on tosi kestävä kukka.

Vierailija
32/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tarkoitat liikenneympyrään pysähtymisellä? Kyllä joskus on pakko pysähtyä, jos joku tunkee väkisin eteen. Mikä sen vaihtoehtona on, kolaroiminenko?

Sitä että liikenneympyrästä lähtevä tie on täynnä, esim valojen takia, jolloin perään pakkaa siitä huolimatta väkeä, ja kohta liikenneympyrässä seisoo letka autoja joista ei mitenkään pääse ohi jos ois aikomuksena joko mennä ympyrään tai lähteä siitä pois toiseen suuntaan.

Tässä tilanteessa pitäisi pysähtyä ennen ympyrää.

Miksi? Mitä väliä sillä on, missä kohtaa se suma seisoo? Eihän liittymään menijä välttämättä edes näe, että joku poistuva liittymä on menossa tukkoon, jos ympyrässä on sillä hetkellä tilaa.

Vierailija
33/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Jos on pieni ympyrä, eihän siinä ehdi vilkuttamaan, jos sen saa tehdä vasta silloin kun on kokonaan ympyrässä (ja osittain jo siitä ulkonakin).

Vierailija
34/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tarkoitat liikenneympyrään pysähtymisellä? Kyllä joskus on pakko pysähtyä, jos joku tunkee väkisin eteen. Mikä sen vaihtoehtona on, kolaroiminenko?

Sitä että liikenneympyrästä lähtevä tie on täynnä, esim valojen takia, jolloin perään pakkaa siitä huolimatta väkeä, ja kohta liikenneympyrässä seisoo letka autoja joista ei mitenkään pääse ohi jos ois aikomuksena joko mennä ympyrään tai lähteä siitä pois toiseen suuntaan.

Miksi? Mitä väliä sillä on, missä kohtaa se suma seisoo? Eihän liittymään menijä välttämättä edes näe, että joku poistuva liittymä on menossa tukkoon, jos ympyrässä on sillä hetkellä tilaa.

Sitä väliä että liikenneympyrä on risteysaluetta ja ei keskelle risteystäkään saa pysähtyä, tämä on ihan sakotettava rike. Samalla tavalla ne liikenneympyrässä seisovat tukkivat muiden ajamisen siinä.

Ohje on että jos liikenneympyrästä ei pääse omalla poistuvalla tiellä pois, niin on jatkettava kiertämistä. Näin minulle autokoulussa opetettiin kohta 20 vuotta sitten.

Vierailija
35/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä väliä että liikenneympyrä on risteysaluetta ja ei keskelle risteystäkään saa pysähtyä, tämä on ihan sakotettava rike. Samalla tavalla ne liikenneympyrässä seisovat tukkivat muiden ajamisen siinä.

Ohje on että jos liikenneympyrästä ei pääse omalla poistuvalla tiellä pois, niin on jatkettava kiertämistä. Näin minulle autokoulussa opetettiin kohta 20 vuotta sitten.

Kyllä vaan saa pysähtyä, jos ei pääse etenemään. Esimerkiksi vasemmalle käännyttäessä pitää väistää vastaantulijoita ja jalankulkijoita. Miten se sinun mielestäsi onnistuu, jos ei saa pysähtyä?

Vierailija
36/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo risteyksen pysähdyskieltohan tarkoittaa sitä, että siihen ei saa jäädä tönöttämään, jos valot vaihtuvat punaisiksi vaan pitää mennä sinne, minne oli menossakin.

Vierailija
37/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Jos on pieni ympyrä, eihän siinä ehdi vilkuttamaan, jos sen saa tehdä vasta silloin kun on kokonaan ympyrässä (ja osittain jo siitä ulkonakin).

Mutta silloinhan pitää ajaa täysi kierros, että ehtii vilkuttamaan oikein ja kunnolla.

Vierailija
38/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että työmatkassa on kyse ennen kaikkea muuta kilpailusta ja kevyeen liikenteeseen pitää suhtautua asenteella, että vielä ehtii!

Vierailija
39/39 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan saa pysähtyä, jos ei pääse etenemään. Esimerkiksi vasemmalle käännyttäessä pitää väistää vastaantulijoita ja jalankulkijoita. Miten se sinun mielestäsi onnistuu, jos ei saa pysähtyä?

Miten liikenneympyrästä käännytään vasemmalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän