Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että suomalaisista vain 2% juo alkoholia päivittäin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka on ollut vuosia linnoittautuneena kotiinsa. Juomat yleensä kannetaan hänelle.

Vierailija
22/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo

En tunne henk.koht. yhtään dokua.

Täydennys: tunsin 2. Ovat siirtyneet autuaammille pubikulmille jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. En tunne ketään, jonka tietäisin juovan edes useimpina päivinä ja tulen täysin keskituloisesta, keskikoulutetusta perheestä ja ystäväpiiristä.

Vierailija
24/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, koska omassa tuttavapiirissä luku kuulostaa oikealta. Tosi harva juo päivittäin, useampi sitten juo sen kohtuukäyttömäärän sisällä useampanakin päivänä viikossa muttei joka päivä. Sitten on joitain jotka vetävät kännit perjantaina ja lauantaina, mutta muuten eivät juo. Päivittäin juovat ovat sellaisia, että kulutus on yli riskirajan mutta ovat töissä eli eivät katupultsareita.

Vierailija
25/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tosiaankin näyttää kuinka juntteja mammoja Suomessa on.

Yksi lasillinen viiniä ruoan kanssa on ensin hienostelua ja joka päivä nautittuna se onkin sitten pämppäämistä ja örveltämistä...

Vierailija
26/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin riskirajat on miehillä 24 annosta viikossa ja naisilla 16 annosta viikossa. Lasillinen viiniä päivällisellä tekee siis 7 annosta viikossa. Se on silloin kohtuukäyttöä eikä yhdestä lasillisesta tule humalaan ja riskirajakin on vielä kaukana. Miksi siis oletetaan että päivittäin alkoholia käyttävä olisi täysin tärviöllä oleva rapajuoppo?

https://www.kohtuullisesti.fi/kohtuukayton-rajat/paljonko-on-liikaa/

Vierailija
27/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju tosiaankin näyttää kuinka juntteja mammoja Suomessa on.

Yksi lasillinen viiniä ruoan kanssa on ensin hienostelua ja joka päivä nautittuna se onkin sitten pämppäämistä ja örveltämistä...

No ei ainakaan kukaan tässä ketjussa ole mitään tuollaista väittänyt.

Vierailija
28/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Eurooppalainen juo lasin viiniä viikon jokaisena päivänä. Suomalainen juo koko pullollisen perjantaina.

Kumpi nyt sitten juo enempi tai vähempi.

Sellaista elämä on niillä Keski-Eurooppalaisilla, Ruotsalaisilla, Saksalaisilla ja Uusi-Seelantilaisilla.

Olen Suomalainen, Mikko Suomalainen. 

Vierailija
29/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tutkimus kuitenkin oman ilmoituksen mukaan jolloin pientä säätöä.

Vierailija
30/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon helpostikin. Kerran viikossa juovia onkin sitten jo paljon enemmän. Lukeudun itsekin tipattomia kausia lukuunottamatta tuohon joukkoon. Myös kaikki tuttavani ja naapurini täällä pääkaupunkiseudulla juovat ainakin viikottain, mutta tuskin kukaan päivittäin.

Sen sijaan maalla asuvat sisarukseni eivät juo käytännössä koskaan, kuten eivät vanhempanikaan eläessään.

Vierailija
31/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä varmaan 80 prosenttia ihmisistä juo päivittäin. Näistä suurimmalla osalla kuitenkin on kyseessä kohtuukäyttö eli 1-2 annosta päivässä. 

Tunnen toki alkoholistejakin. Vaikuttaa minun näkökulmastani oudolta tilastolta, mutta ympäristöt poikkeavat niin kovasti toisistaan. 

Vain alkoholisti juo joka päivä vaikka sitten vaan pari.

Vierailija
32/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun n. 70.000 ihmisen kaupungissa. Keskustan kävelykadulla pyörii joka päivä samat ammattijuopot ja sama varmaan havaittavissa muissakin pikkukaupungeissa ja kylänraiteilla. Ovat näkyviä ja kuuluvia ja kaikki tietää heidät. Loppujen lopuksi heitä on aika pieni määrä. Meillä ehkä n. 10-15 . On varmasti kaupungissa muitakin kännääjiä mutta nämä edellä mainitut juovat joka ikinen päivä vuodesta toiseen kunnes kuolevat pois. Kuolleiden tilalle kasvaa uusia ammattijuoppoja mutta porukan koko pysyy aika samana .

Miksi ihmeessä ihmisillä on edelleen se päähänpinttymä, että päivittäin alkoholia käyttävä ihminen on automaattisesti joku ostarilla huuteleva rapajuoppo?

No meillä ainakin sattuu olemaan melkoisen äänekästä tämä poppoo. Sori jos meni sulla tunteisiin. On niitä varmaan hiljaisiakin juoppoja mutta ne ei ole nämä joista puhuin.

Vierailija
33/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Eurooppalainen juo lasin viiniä viikon jokaisena päivänä. Suomalainen juo koko pullollisen perjantaina.

Kumpi nyt sitten juo enempi tai vähempi.

Mun ikäluokassa noin nelikymppisissä on juominen rajusti laskenut. Sellaisetkin ketkä joi ennen paljon sanoo ettei enää huvita. Itsellä kesällä meni kaljaa jonkun verran mutta vähän 3-4 tölkkiä viikkoon. Nyt talvella sen verran kuussa.

Vierailija
34/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä varmaan 80 prosenttia ihmisistä juo päivittäin. Näistä suurimmalla osalla kuitenkin on kyseessä kohtuukäyttö eli 1-2 annosta päivässä. 

Tunnen toki alkoholistejakin. Vaikuttaa minun näkökulmastani oudolta tilastolta, mutta ympäristöt poikkeavat niin kovasti toisistaan. 

Elät kuplassa. Minun tuttavapiirissäni ei yksikään juo päivittäin. Minä en juo edes viikottain tai kuukausittain. Silti minulla on alkoholia kotoa useilla tuhansilla euroilla.

Vierailija
35/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit ei yleensä juo ollenkaan

Vierailija
36/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkea lukema. Sivistysmaissa kaikki juo joka päivä.

Vierailija
37/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää alkoholikysymys on kuuma peruna suomessa vuodesta toiseen? Olemme suomalais-italialainen perhe. Mieheni juo joka päivä lasin tai kaksi viiniä, ei mitään ongelmaa. Itse olen suomalaisen kasvatuksen saanut ja minun on pakko pitää pari alkoholitonta päivää viikossa koska muuten tulee huono omatunto vaikka en juo enempää kuin mieheni. Huomaatteko miten kulttuuri vaikuttaa vielä tässäkin iässä? Olemme 50-kymppinen pariskunta.

Vierailija
38/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on tosi kieroutunut suhtautuminen alkoholiin vieläkin vuonna 2018.

Vierailija
39/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

doktor Kaufman kirjoitti:

En aivan noin pieneen lukuun usko, mutta uskoisen päivittäisten käyttäjien määrän olevan alle 5%. Edesmennyt isoäitini käytti alkoholia päivittäin vanhoilla päivillään. Lääkäri oli käskenyt ottaa iltaisin konjakkiryypyn sydänvaivoihin. Tästä kehittyi alkoholismi ja isoäidin ollessa kylässä hän unissaan etsi ryyppyään.

En usko sua. Jos snapsilasillisen ottaa konjakkia ei voi kehittyä alkoholismia.

Vierailija
40/40 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin riskirajat on miehillä 24 annosta viikossa ja naisilla 16 annosta viikossa. Lasillinen viiniä päivällisellä tekee siis 7 annosta viikossa. Se on silloin kohtuukäyttöä eikä yhdestä lasillisesta tule humalaan ja riskirajakin on vielä kaukana. Miksi siis oletetaan että päivittäin alkoholia käyttävä olisi täysin tärviöllä oleva rapajuoppo?

https://www.kohtuullisesti.fi/kohtuukayton-rajat/paljonko-on-liikaa/

Oletko Pekka Puska?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan