Syöttekö vitamiineja purkista? Mitä?
Joka päivä ja toisinaan edes joka viikko ei tule syötyä niin monipuolisesti, kuin ehkä pitäisi ja mua on pidempään vaivannut vetämätön ja väsynyt olo, vaikka kuinka nukun, harrastan liikuntaa ja yritän syödä terveellisesti niin mietiskelin, että pitäiskö testata joku naisille suunnattu monivitamiini, jossa olis kaikki tärkeimmät vitskut samassa, että auttsisko se yhtään. Olen hoikka ja menkatkin on aika runsaat, eikä mulla hemoglobiini ikinä ole kovin hyvä ollut (noissa naisille suunnatuissa vitamiineissa näyttäs olevan vähän rautaakin) ja kynnet ja hiukset aika heikossa hapessa ja varsinkin kynnet kasvaa tosi huonosti ja hitaasti.
Mitä te käytätte ja ootteko huomanneet vaikutuksia?
Kommentit (18)
En syö. Vain hyvin satunnaisesti D-vitamiinia. En ole ikinä sairaana tai edes nuhassa. Syön monipuolisesti.
N44
D-vitamiinia ja kalsiumia syön päivittäin, koska en käytä maitotuotteita lainkaan. Rautaa nyt ainakin AP:n kannattaisi purkillinen syödä ja D-vitamiinia ainakin talven ajan.
Vierailija kirjoitti:
En syö. Vain hyvin satunnaisesti D-vitamiinia. En ole ikinä sairaana tai edes nuhassa. Syön monipuolisesti.
N44
Minäkin olen aikasemmin ottanut tosiaan vaan hyvin satunnaisesti D-vitamiinia ja joskus, kun ruokavalioon ei muuten kuulunut juuri hyviäkään rasvoja niin otin helokkiäljykapseleita kuivaan ihoon. Nyt vaan on alkanut tämä vetämättömyys ja jatkuva väsy häiritsemään niin aattelin, josko kellään olis kokemusta, että onko saanut apua monivitamiineista? Ap
Monivitaa. Tiedä että ruokatottumukset on p*skoja ja yksipuolisia, joten kokeilen saada ne vitamiinit edes jostain. Toisaalta vaikka jäisi joskus pidemmälti ottamatta niin en ole huomannut mitään eroa voinnissa.
Lääkärin määräyksestä D-vitamiinia ja yksi monivitamiini, joka päivä, syönyt jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinia ja kalsiumia syön päivittäin, koska en käytä maitotuotteita lainkaan. Rautaa nyt ainakin AP:n kannattaisi purkillinen syödä ja D-vitamiinia ainakin talven ajan.
Joo tuota rautaa olenkin miettinyt, mutta pitäskö sitä hemoglobiinia käydä ensin mittauttamassa tai riittäskö sitten vaan se monivitamiinissa oleva 10-14 mikrogrammaa(?) rautaa... Keväällä kyllä söin yhden purkin, kun olin lääkityksellä, joka huononsi veriarvoja ja lääkäri kehotti hakemaan kuurin, kun hemppa oli 80 tienoilla. Ap
Magnesiumia otn joka pv jos muistan, koska minulla on niin huonot ja jäykät jalat ja nivelkipuja, olen huomannut että magnesium tekee jaloista vähän paremmat. Huomasin että se oikeesti vähän auttaa, koska joskus olin muutaman viikon ottamatta kun en muistanut ostaa uutta satsia, ja kyllä oli vaikea päästä edes ylös sängystä saati kävellä, Magnesium vähän helpottaa.
Nyt ostin myös B12, kun en syö lihaa, muuten oon kyllä seksyöjä, mutta olen aatellut kun tukkakin lähtee päästä jna, että oiskohan tän puutetta. Kalaa syön kyllä oikeestaan päivittäin, koska se on pääraaka-aine aina ruuissani, munia jne, että kasvissyöjä en ole, mutta ajattelin kumminkin sitäkin nyt ottaa jos polla pelais paremmin.
46v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuota rautaa olenkin miettinyt, mutta pitäskö sitä hemoglobiinia käydä ensin mittauttamassa tai riittäskö sitten vaan se monivitamiinissa oleva 10-14 mikrogrammaa(?) rautaa... Keväällä kyllä söin yhden purkin, kun olin lääkityksellä, joka huononsi veriarvoja ja lääkäri kehotti hakemaan kuurin, kun hemppa oli 80 tienoilla. Ap
Kyllähän se kannattaisi mittauttaa. Ainakin meidän terveyskeskuksessa se onnistuu ihan lääkärin lähetettäkin. Varmaan tuo pienikin määrä rautaa auttaa, jos sitä pitkään syö. Mutta jos raudanpuutteesta kyse, niin nopeamman avun saisit varsinaisesta rautavalmisteesta.
Beroccaa koska muuten suupielet ja etenkin peukalokynsien vierustat haavoilla muutamassa päivässä.Kalkkia missä D-vit.
Syön vaikka mitä, kaapista löytyy parikymmentä tuotetta eri tarkoituksiin. Suoliston heikon kunnon vuoksi ravinteet eivät ole imeytyneet kunnolla ja lisäksi olen yliherkkä maidolle, munalle ja jossain määrin viljoille, joten ravinnostakaan ei ole helppo saada kaikkea.
Kannattaa muistaa, että stressi syö elimistöstä antioksidantit aika nopeaan, joten niiden tankkaaminen kannattaa rankassa tilanteessa.
Käväisin nyt sitten ostamassa Lifen naisille suunnatun monivitamiinin testiin, josko on mitään hyötyä mihinkään. Ainakin sisältävät vähän kaikkea ja myöskin sitä rautaa. D-vitamiinia voisin myös alkaa vielä lisäksi ottamaan erikseen. Ap
C-vitamiinia poreena jo aamu.
Lisäksi lääkäri määräsi seleeniä, jotta kilpirauhanen palautuisi raiteilleen.