Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä tuotteet sinua ihmetyttävät, joita mainostetaan erikseen miehille tai naisille?

Vierailija
10.10.2018 |

Itseäni ihmetyttää eniten varmaankin miesten hammastahna ja parran/minkä tahansa karvan ajoterät. Miehille yleensä kolmiteräisiä teriä parran ajoon ja naisille jotain surkeita versioita näistä tuplahintaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupassa oli työkaluosastolla naisille suunnattu pinkki mallisto (pinkki vasara, meisseli...). Olivat ryhmitelty omaksi kokonaisuudeksi värin perusteella, eli sitä pinkkiä vasaraa ei löydy muiden vasaroiden joukosta vaan pinkkihyllyltä. Miksei mies voisi ostaa pinkkiä vasaraa, sehän erottuisi muiden työkalujen joukosta hyvin? Onko nainen tosirakentaja vasta kun ostaa vasarahyllystä työkalun, ei pinkkihyllystä?

Vierailija
22/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tavaratalossa ihmettelin miksi sateenvarjoja myytiin sekä miesten että naisten asuste-osastoilla erikseen, eikä kaikkia samassa paikassa. Eikö ihmiset löytäisi niitä jos eivät olisi vaatteiden luona?

Varmaan ollut ihan vain myynnin edistämistä. Harvemmin olen itse lähtenyt kauppaan asenteella nyt ostan sateenvarjon. Kyllä se on mukaan tarttunut kun jotain muuta etsinyt ja nuo nähdessäni muistan kuinka se entinen on nyt tosiaan entinen.

Ja pitäähän nyt naisille olla muitakin värejä kuin se musta. En muista miesten innostuneen mistään marimekko-kuosista?

No voihan sitä nyt olla erilaisia kuoseja ja värejä vaikka sateenvarjot olisivatkin yhdessä paikassa. Isälläni esim. on ruudullinen sateenvarjo, veljellä van Goghin maalauksella koristeltu.

Voi tietysti ja kuosejakin tosiaan löytyy, ei ehkä prismasta mutta kunnon liikkeistä. Pointti oli lähinnä siinä, että kuka sinne yhteen paikkaan missä ne varjot ovat eksyy? Jollei ole erikseen ostamassa varjoa, harvoin ihmiset ovat.

Oma nurkkaus jollain osastolla missä on lompakot ja laukut? Miehenä en sinne mene ellei ole tarkoituksena ostaa vaimolle jotain mikä on katalogista ympyröity viikkoa ennen synttäreitä tai joulun kohdalla aikaisemmin. Jää siis muistamatta että piti sekin ostaa.

Naisten vaateosasto? Miehenä menen sinne vain etsiessäni vaimoani, silloinkaan ei saa liikkua liian lähellä sovituskoppeja. Tulee oikeasti katseita. Taas jää ostamatta kun ei tullut vastaan eikä muista koko asiaa.

Miesten vaateosasto? No naiset joilla ei ole ukkoa eivät sitten tarvitse varjoa? Koska eivät he sinne löydä varjoa hakemaan kuin kysyessä myyjältä, tällöinkin reaktio saattaisi olla "no mitä ne siellä tekee, ei miehet niitä osta"

Muu, mikä?

Me miehet olemme yksinkertaisia olioita. Jos se tulee vastaan voimme reagoida "niin joo, tarvitsen tuollaisen kastumisenestojärjestelmän". Jos se ei tule vastaan niin sinne se jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupassa oli työkaluosastolla naisille suunnattu pinkki mallisto (pinkki vasara, meisseli...). Olivat ryhmitelty omaksi kokonaisuudeksi värin perusteella, eli sitä pinkkiä vasaraa ei löydy muiden vasaroiden joukosta vaan pinkkihyllyltä. Miksei mies voisi ostaa pinkkiä vasaraa, sehän erottuisi muiden työkalujen joukosta hyvin? Onko nainen tosirakentaja vasta kun ostaa vasarahyllystä työkalun, ei pinkkihyllystä?

Naispuolinen ystäväni oli vaatimalla vaatinut itselleen tuollaisia. Saikin setin ukoltaan ja oli tyytyväinen.

Sijoittelun syytä en tiedä, ehkä "kerää täältä kerralla koko sarja ettei tarvitse kaikkia hyllyjä koluta" tms?

Ja minulla on mm. oransseja ja punavartisia työkaluja, mutta nuo onkin vähän niin kuin turvavärejä.

Vierailija
24/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää naisia ostamasta vaikkapa niitä miesten höyliä? Ei kukaan.

Naisille on kautta aikain myyty naistentuotteita, mutta nyt onkin ihan kamalaa jos miehille myydään omia tuotteita? 

Ei ole kamalaa, lähinnä ihmetellään "miksi"

eli miksi minun pitäisi pitkähiuksisena miehenä tyytyä johonkin mens all-in-one pesuaineeseen joka aiheuttaa hilsettä, elämäni suurimmat takut, hiustenlähdön, ja niin kuivan ihon että joudun rasvaamaan ihoa kuin olisin ottanut uuden tatuoinnin?

Uima-asut: miksi naisille on vaikka mitä kuoseja ja hyllymetreittäin tavaraa ja miehillä joko uimashortsit tai sitten jos oikeat uikkarit niin ne on mustat tai siniset. Muutamalla valmistajalla löytyy jotain, mutta valikoima on säälittävä verrattuna naisten malleihin.

Vierailija
25/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagisan.

Vierailija
26/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni polkupyörät pitäisi myydä sen perusteella paljonko runko kestää painoa. Ei automaattisesti miesten tai naisten pyöränä. Meitäkin kun on erikokoisia reilusti suuntaan ja toiseen. 

Miesten ja naisten pyörät on rungoltaan erilaisia. Naisilla poikkirunko on alempana jotta pystyy hameen kanssa ajamaan, mutta samalla kestävyys laskee.

Kuinka moni nainen nykyään ajaa pyörää hameessa? Tai jos ajaa niin eiköhän ole peittävät sukkahousut/legginsit alla.

Kuinka moni? Ihastuttavan moni ajaa hameissa, eikä ole aina peittävät sukkahousut alla.

Tiedän, olen sika. En kuitenkaan kääntyile kuin hyrrä vaikka nainen ajaakin ohi, tai kommentoi asiaa.

Vierailija
27/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran sateenvarjon joltain yleisosastolta, en edes muista tarkkaan. Kotona huomasin, että lapussa luki sen olevan miesten sateenvarjo. Sukupuoli-identiteettini ei tästä järkkynyt. Onkohan moni mies ostanut naisten sateenvarjon vahingossa? Yleensähän naiselle miesten tuotteiden käyttö on vain kunniaksi, toisin päin ei.

Vierailija
28/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bic myi joskus naisten kuulakärkikyniä. Koin sen melko koomiseksi.

Vierailija
29/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on kautta aikain myyty naistentuotteita, mutta nyt onkin ihan kamalaa jos miehille myydään omia tuotteita? 

eli miksi minun pitäisi pitkähiuksisena miehenä tyytyä johonkin mens all-in-one pesuaineeseen joka aiheuttaa hilsettä, elämäni suurimmat takut, hiustenlähdön, ja niin kuivan ihon että joudun rasvaamaan ihoa kuin olisin ottanut uuden tatuoinnin?

Uima-asut: miksi naisille on vaikka mitä kuoseja ja hyllymetreittäin tavaraa ja miehillä joko uimashortsit tai sitten jos oikeat uikkarit niin ne on mustat tai siniset. Muutamalla valmistajalla löytyy jotain, mutta valikoima on säälittävä verrattuna naisten malleihin.

Netistä löydät valikoimaa noihin uimahousuihin vaikka millä mitalla.

Suomessa kaupoissa miehille  myytävät vaatteet ovat värittömiä ja tylsiä. 

Vierailija
30/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löydät valikoimaa noihin uimahousuihin vaikka millä mitalla.

Suomessa kaupoissa miehille  myytävät vaatteet ovat värittömiä ja tylsiä. 

Netistä löytyy, se on totta. Sieltä olen joutunutkin niitä tilailemaan. Siinä vain ottaa päähän se kokojen arvailu. Vaihtelee valmistajan sisälläkin vähän vuodesta riippuen, saatika kun arpoo jonkin aussimerkin kokoja kun merkkiä ei täältä löydy mistään. Brief-malliset uikkarit on ilmeisesti nykyään itsessään jo sellainen rikos, että ei niitä liian niukkana halua ostaa :)

Netistä huolimatta ero on huima, koska naisillekin löytyy lisää netistä. Toki syy on kuluttajissa. Jos miehet ostaisivat, niitä tehtäisiin... Nykyään tehdään siis uimashortseja, mutta ne eivät oikein treeneihin sovellu.

Vierailija
31/54 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisyrittäjille suunnattu tilitoimisto.

Vierailija
32/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten savukkeensytyttimet. 

Vierailija
33/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää eniten varmaankin miesten hammastahna ja parran/minkä tahansa karvan ajoterät. Miehille yleensä kolmiteräisiä teriä parran ajoon ja naisille jotain surkeita versioita näistä tuplahintaan.

Ne naisten terät tuntuu tosiaan yleensä olevan ihan kakkoslaatua verrattuna miesten vastaaviin. Meillä tyttöystävä hankki itselleen miesten partahöylän kokeiltuaan sellaista luonani. Kuulemma paljon parempi.

Mulla on Gillette Venus ja silloin, kun muutettiin yhteen mieheni kanssa, hänellä oli joku miesten Gillette. Mieheni iholle ei sovi tuo höylääminen, joten hän antoi sitten mulle sen varren ja loput terät. Käytin ne loppuun ja nakkasin sitten varren menemään, koska mun mielestä se Venus vain sopi muotoilultaan paljon paremmin säärien ja kainaloiden ajelemiseen. Tästä on nyt yli 10 vuotta aikaa, joten voihan olla, että uudemmat miesten Gilletet sopivat loistavasti myös kehon karvojen ajelemiseen

Vierailija
34/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuat, shampoot, deodorantit ym. hygieniatuotteet joissa sukupuolijaottelun mukaan löytyy aina pinkki ja musta versio.

On niissä nyt hiukan muutakin eroa yleensä kuin purkin väri. Ja vaikka kuinka sukupuolineutraaleja halutaan olla, niin suuri(n) osa miehistä ei miellä pinkkiä järin miehiseksi väriksi ja moniin naisiin vetoavat "sievemmät" pakkaukset.

Vierailija
35/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten savukkeensytyttimet. 

Sytytinhän on koru/asuste, joten...

Vierailija
36/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naisten terät tuntuu tosiaan yleensä olevan ihan kakkoslaatua verrattuna miesten vastaaviin. Meillä tyttöystävä hankki itselleen miesten partahöylän kokeiltuaan sellaista luonani. Kuulemma paljon parempi.

Mulla on Gillette Venus ja silloin, kun muutettiin yhteen mieheni kanssa, hänellä oli joku miesten Gillette. Mieheni iholle ei sovi tuo höylääminen, joten hän antoi sitten mulle sen varren ja loput terät. Käytin ne loppuun ja nakkasin sitten varren menemään, koska mun mielestä se Venus vain sopi muotoilultaan paljon paremmin säärien ja kainaloiden ajelemiseen. Tästä on nyt yli 10 vuotta aikaa, joten voihan olla, että uudemmat miesten Gilletet sopivat loistavasti myös kehon karvojen ajelemiseen

Gillette Mach-3 miesten partahöylän terät ovat kyllä aivan ensiluokkaisia parranajoon, mutta niin on valitettavasti niiden hintakin sen mukainen.

Yksi ainoa (tripla-) terä tulee siis maksamaan pari euroa. (terien muovisessa myyntipakkauksessa niitä on 8).

Terä on kuitenkin kertakäyttöinen, eikä niitä voi puhdistaa enää sen jälkeen uudenveroisiksi  jo kalliksi tulee parranajo niillä.

Sensijaan 'Rica soft-skin for women' merkkisiä irtohöyliä (tuplaterä) saa 5kpl hintaan vähän yli euro/pussi. 

Jos nyt ei ole mikään kovcin jämerä 'rautalankaparta', niin ihan hyvin homma hoituu noilla naisten terilläkin, ja siis teräajona n. kymmenen kertaa halvempaan hintaan kuin niillä miesten Gillette , luxus-partahöylillä .

Sillä että sekä  terävarret että pakkauspussi  ovat pinkin värisiä, ja että sinä lukee 'for women' on mielestäni aivan merkityksetön seikka, kun tuote kuitenkin toimii riittävän hyvin parranajoonkin. 

Vierailija
37/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että naisten kengänkoko loppuu kaupoissa 41 ja miesten koot alkaa siitä.

T. nainen jonka jalka on 42

Siitä syystä olen käyttänyt miesten kenkiä, sekä kuunnellut papatusta miten en ole naisellinen kun on miesten kengät jalassa. 

Joskus harvoin sattuu löytymään korkkarit omassa koossa, myös muitakin kenkiä, mutta ne on tosi tylsän näköisiä. Miksei meitä isojalkaisia naisia kohdella niin kuin pienempi jalkaisia naisia? 

Olen päätynyt ostamaan noita tylsiä ja sitten itse koristellut tai muokannut kotona.  Mutta en siis halua sellaisia överikenkiä mitä myydään 'transuille'. Vaan sellaisia sieviä kenkiä, tosin iso jalka ei näytä sievältä, mutta voi sitä yrittää.

Vierailija
38/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collegehousut. 

Naisten housut on liian lyhkäsiä, joten ekana sovittelet niitä naistenhousuja, sitten toteat, että kaikki on liian lyhyitä. Menet miesten osastolle ja löytyy heti oikea koko, mutta ne on miehekkäät. 

Eli ehkä mun pitää katkaista jalkani, kun oon sen verta pitkä.. 

Vierailija
39/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työreissulla Ira kissa oli erikseen naisten ja miesten särkylääkkeet :D Miesten särkylääkkeet vahvuudeltaan n. kuusi kertaa sen mitä naisten. Ja toden totta, naisena en saanut ostaa sitä miesten lääkettä vaikka yritin.

Vierailija
40/54 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten  sukkikset käy kyllä jalkaan ihan hyvin miehenäkin  kun vain on oikea koko ja nykyisestä tarjonnasta ja valikoimista  kyllä jo löytyy oikeankokoiset pitkillekin, kun kaikki kuluttajaryhmät on nykyisin  jo täsmällisen tarkkaan  huomioitu .

Sukkahousujen markkinoinnin alkuaikoinahan oli vain se  ns. 'yhdenkoon' malli (joka ei todellakaan sopinut jalkaan  kuin osalle naispuolisista ostajista ja kuluttajista. )

Tuotteen kerrotun historian mukaan kiukkuista palauteryöppyä asiakkailta valmistajille ja markkinoijille päin riitti (mm. naistenlehdissä)monta vuotta, kunnes valmistajat vihdoin ottivat onkeensa ja kokovalikoima monipuolistui kaikkien vartalotyyppien kirjon kattavaksi tarjonnassaan.

(Nykyisinhän ne pituuden puolesta  oikean kokoiset sukkahousut löytyvät kyllä vaikka koripallojoukkueenkin naisille.)

Eli sopivat käytännössä myös normaalipituisille miehillekin.