Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat! Annatteko työkaverin rokottaa teidät?

Vierailija
10.10.2018 |

Kysymys otsikossa. Kehtaanko olla nipo, ja mennä työterveyteen rokotettavaksi? En haluaisi työkaverin pistävän, koska en halua muutenkaan terveydentilastani antaa työkavereille kaikkia tietoja ja toisaalta ei hän voi kirjata rokotusta itse potilastietoihin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottaisin varmaan itse itseni.

Tässähän on se ongelma, että et voi itse kirjata myöskään omiin potilastietoihin, koska et voi olla hoitosuhteessa itseesi.

Toisaalta, koska rokotus on pakko ottaa ja työnantajan on se kustannettava, niin miksi ihmeessä säästäisin työnantajan rahaa ja pistäisin itse? Koska oikeushan on hakea rokote työajalla työterveydestä.

Upea asenne, pidä siitä kiinni. 

Jep! Kyllähän me sisarhentovalkoiset seistään vaikka päällämme työnantajan käskystä. Oma-aloitteellisuuttakin on sen verran, että siinä päällään seisoessa pidetään ruokataukokin ja samalla pistetään se rokotekin ihan itse omaan olkavarteen.

Ja päälläseisontahan jatkuu kipeällä olkavarrella rokotuksen jälkeenkin.

Siinä päälläseisomisen ohella tehdään ilmaistöitä ja harmaata ylityöt ihan päivittäin, ja ylityötkin otetaan pois seuraavana päivänä, ettei työnantajan vain tarvitse mitään ylityökorvauksia maksaa.

Kilttinä on niin kiva olla ja kusta ihan itse omiin muroihinsa.

Onhan se toki rankkaa olla se ainoa ammattiryhmä tässä maassa, joka on alipalkattu ja ylityöllistetty. Jos rokotteen hakeminen erikseen helpottaa edes hiukan niin se kannattaa ehdottomasti tehdä. 

Enhän minä missään kohtaa väittänyt, että hoitajat olisivat ainoita alipalkattuja ja ylityöllistettyjä.

Kyseenalaistan sitä, miksi hoitajan täytyy joustaa yksityisyydensuojasta ja terveystietojen yksityisyydestä, tai antaa kenen tahansa tehdä kajoavan toimenpiteen ilman asianmukaista kirjausta potilastietojärjestelmään?

Miksi hoitajien oletetaan polkevan itse omia oikeuksiaan potilaana? Sillä rokotteen saadessasi olet potilas.

Miksi hoitajien pyrkimykset samoihin oikeuksiin muiden kansalaisten kanssa nähdään huonona asiana?

Olenko huono työntekijä pitäessäni omista oikeuksistani huolta? Koska luovuin kansalaisoikeuksistani?

Miksi ihmeessä sitten vedit kommenttiisi ruokatauot seisten, ilmaistyöt ja palkattomat ylityöt, mitä tekemistä niillä on omien potilasoikeuksien kanssa?

Voit ilman muuta pitää kiinni oikeuksistasi ja käydä ottamassa rokotuksen työterveyden puolella työajalla, sehän on toisaalta ihan loogistakin, jos olet töissä vaikka gynen polilla niin tuskin annat työkaverin vilkaista mahdollista hiivatulehdusta vaan hoidatat sen muualla. Toisaalta ihan yhtä ok on ottaa rokotus työpaikalla niin halutessaan, se ei ole millään lailla omien oikeuksien polkemista jos haluaa säästää omaa ja työnantajan vaivaa ja työkaveri pistää sen rokotteen jossain välissä. 

Koska tuota viestiä edelsi viesti, jossa viitattiin asenneongelmaan sarkastisesti. Hoitajien ilmaisemiin epäkohtiin ylipäätään vastataan usein ivallisesti, vähättelevästi tai siirrytään toisten ammattikuntien ongelmiin. (entäs poliisit/taksikuskit/jne)

Vierailija
22/22 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nostan. Jos työkaveri rokottaa minut, niin eikös hän olekin itse velvollinen kirjaamaan siitä? Kukaan muu tuskin voi kirjata hänen puolestaan?

Onko täällä HUS:n puolella työkaveria rokottaneita? Näettekö työkaverinne potilastietoja, kun kirjaatte rokotteen järjestelmään?

Iso kiitos, jos joku pystyy tähän vastaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla