Top 3 maat, joissa haluaisit asua?
Kommentit (373)
Ranska
Italia (olen asunut Milanossa)
Saksa
Suomi, Ruotsi ja tasasijoilla Englanti (Lontoo) tai Australia.
Vähän off-topic mutta jos pitäisi laittaa järjestykseen ne maat, joita pidän vähintäänkin kivoina asua:
1. Norja
2. Alankomaat, Sveitsi tai Uusi-Seelanti
3. Saksa, Suomi tai Skotlanti
4. Kanada, Tanska, Itävalta tai Luxemburg
5. Muu Iso-Britannia, Ruotsi tai Islanti
Haluaisin asua ainakin jonkin aikaa New Yorkissa.
USA,USA, USA. Ai niin, ei saa sanoa sitä, pitää valita Suomi,ettei vaan juntit suutu.
(Suomi)
Sveitsi
Itävalta (Olen asunut noin 4 kk, oli tosi positiivinen kokemus)
Norja
En tiennyt lasketaanko Suomea, joten siksi se on suluissa.
USA
Kanada
Englanti/Ruotsi (en osaa päättää kumpi)
Vierailija kirjoitti:
1) Pohjois-Korea
2) Kiina
3) Venäjä
Luulen,että olisin paljon onnellisempi ko.maissa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Pohjois-Korea
2) Kiina
3) Venäjä
Minä kans aattelen samoin. Siellä on vielä miehisyys kunniassa.
1. Saksa
2. Sveitsi
3. Skotlanti
On tullut asuttua tai ainakin rajaseudulla, joten kaikkiin noihin on tullut tutustuttua paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Pohjois-Korea
2) Kiina
3) Venäjä
Eräs amerikkalainen sanoi Suomea Pohjois-Koreaksi, erona vain se,että Pohjois-Koreassa on paremmat ihmiset. Että en yhtään paukuttelisi niitä henkseleitänne.
Vierailija kirjoitti:
Te Sveitsiin kannattajat, miksi valitsitte Sveitsin? Voiko enää nipottavampaa maata olla. Kauniit maisemat, mutta siihen se sitten jääkin. Itse en suostuisi muuttamaan sinne kuin korkeintaan todella hyvän palkan takia. Jos sittenkään.
Luulenpa, että moni vastaa tähän ihan mielikuvien ja mutun perusteella.
Mitenköhän suu menisi, jos *ananasakäämä* olet yhtäkkiä unelmamaassasi, ja siitä pitäisi lähteä rakentamaan elämäänsä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi
Suomi
Suomi
Terv. Muuallakin asunut
Olen asunut monessa maassa Suomen lisäksi. Euroopassa ja Euroopan ulkopuolella. Mulla Suomi ei mahdu kolmen listalle. Syyt mm. Ilmasto, verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te Sveitsiin kannattajat, miksi valitsitte Sveitsin? Voiko enää nipottavampaa maata olla. Kauniit maisemat, mutta siihen se sitten jääkin. Itse en suostuisi muuttamaan sinne kuin korkeintaan todella hyvän palkan takia. Jos sittenkään.
Luulenpa, että moni vastaa tähän ihan mielikuvien ja mutun perusteella.
Mitenköhän suu menisi, jos *ananasakäämä* olet yhtäkkiä unelmamaassasi, ja siitä pitäisi lähteä rakentamaan elämäänsä siellä.
Juu näinhän se on. Suurimmalla osalla vastaajista ei ole kokemusta ulkomailla asumisesta. Esim. Usaa pidetään jostain syystä huonona paikkana?
Usassa voit todella menestyä ja palkasta jää käteen jotain, toisin kuin siellä Suomessa progressiivisen verotuksen näivettäessä isommankin palkan.(puhumattakaan esim. autoilun verottamisesta) Tästä syystä Suomessa on tietty hyvä asua, kun kaamoksessa voi makailla sohvalla keskuslämmityksessä muiden laskuun.
Irlanti
Australia
Espanja (eläkeläisenä)
Vierailija kirjoitti:
Wales
Skotlanti
Irlanti.
anglofiili? 👆😸
Argentiina, Australia, Sveitsi.
Tai
Skotlanti, Italia ja Ranska.