Millainen olisi kiva takki?
Nyt on kylmä aamuisin, ei siis ihan ohuin takki ole paras enää. Kuitenkaan ei ole vielä talvitakin aika. Lisäksi ole lyhyt, 160 cm,mikä asettaa haasteet takin valintaan. Millainen olisi kiva ja sopiva takki?
Kommentit (59)
Max Maran kevytuntsikka tai teddytakki <3
Mä oon 160 cm ja käytän tällä hetkellä trenssiä tai ihan ohutta villakangastakkia. Jos neule päällä niin nahkatakki.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 160 cm ja käytän tällä hetkellä trenssiä tai ihan ohutta villakangastakkia. Jos neule päällä niin nahkatakki.
Eli viskoosista tai polyesteristä wannabe villakangastakkia ja keinonahkaista rotsin hirvitystä?
Mulla Helly Hansenin hupullinen tuulen ja vedenpitävä takki nyt käytössä. Talveksi Didriksonsin parka, Vero Modan parka ja Marimekon toppis.
Ohut "fleece" ja sen päälle sarkatakki. Kerrospukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa sarkatakkeja?
Oon lyhyempi kuin ap ja helposti on löytynyt takki aina. Tällaisilla keleillä on kaupunkikäytössä vuoreton parka, nahkatakki ja kevyttoppatakki. Lenkkeilyssä taas takki jonka hihat ovat ohuet ja rinnasta paksumpi, softshell ja tuuliakki, riippuu kelistä. Mulla on ehkä liikaakin takkeja.
Semmoinen jossa on pilllun ja mullkun kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa sarkatakkeja?
y
Lekasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useita Didriksonsin parkatakkeja, eri väreissä, nyt ostin mustan Thelman, se on hyvä!
Itse ostin just saman merkin Fridan! 👍
Terkuin, 163cm
Voi että kun oli ihana Tretornin (parka?)takki Maria Nordinin uudessa instakuvassa. Punainen, vähän ruosteeseen taittava väri ja pitempi malli. Jostain vanhoista kalaverkoista valmistettu. Mutta maksoi miltei 200e kun hain sitä :/
Ite ostin tänä syksynä sen Haltin uuen kevytuntuvan keltasena, muutki värit ihan superkivoja ja takki päällä mukava. Pituutta huimat 157cm.
Semmoinen lämmin, sopivankokoinen ja säähän sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen lämmin, sopivankokoinen ja säähän sopiva.
Ja jos on vielä tyylikäs ja hyvän näköinen, niin sehän olisi kiva se.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kylmä aamuisin, ei siis ihan ohuin takki ole paras enää. Kuitenkaan ei ole vielä talvitakin aika. Lisäksi ole lyhyt, 160 cm,mikä asettaa haasteet takin valintaan. Millainen olisi kiva ja sopiva takki?
Musta nahkatakki, jossa on irroittevat vuoret, sillä silloin sitä pystyy käyttämään syksystä kevääseen. Hyvässä nahkatakkissa on kunnolliset povitaskut sisäpuolella lompakkoa ja kännykkää varten ja takin alaosassa ulkotaskut hansikkaita varten. Sopii miehille ja naisille. Nahkatakit ovat myös hyvin kestäviä etenkin jos niissä on kunnolliset vetoketjut ja jos haluaa pitää ne vielä paremmassa kunnossa, niin kovimmilla sateilla kannattaa liikkua sateenvarjon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useita Didriksonsin parkatakkeja, eri väreissä, nyt ostin mustan Thelman, se on hyvä!
Takkiaiheita putkahtelee nyt kuin sieniä sateilla ja monessa mainitaan koko ajan Didriksonit parkatakit, siis merkin nimellä määritellen. En voi olla miettimättä...
En oo yhteenkään takkikeskusteluun tätä ennen vastannut, mutta mäkin suosittelisin Didriksonsin parkatakkia. Ne on ihan kaupunkikelposen näköisiä, vaikka varmaan tuulitakkikategoriaan meneekin. Ja kohtuuhintasia verrattuna johonkin muihin parkatakkimerkkeihin, kuten r-collection tai fjällräven. Mullakin on näitä Didriksonsin parkatakkeja viisi, joista tosin yhtä myyn kun on jäänyt pieneksi. Säilyy kovassakin käytössä tosi hyvinä ja sateenpitävyys pysyy pesuista huolimatta varsin hyvin. Lisäksi näistä saa useamman kympin helposti myydessäkin vielä (katso tori.fi, ei ne kauaa siellä happane).
Päiväkodissa töissä ja kyllä vaan sielläkin henkilökunnan kesken ehdottomasti suosituin merkki. Noh, tais mennä jo myyntipuheeksi, eikä mulle tästä edes makseta.
Hehkutuksesi kyllä kuulostaa tasan siltä, että olet joko näiden näiden takkien maahantuoja, tai ihqutat ruotsalaisia takkeja kun ne on vaan niin trendikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takkiaiheita putkahtelee nyt kuin sieniä sateilla ja monessa mainitaan koko ajan Didriksonit parkatakit, siis merkin nimellä määritellen. En voi olla miettimättä...
En oo yhteenkään takkikeskusteluun tätä ennen vastannut, mutta mäkin suosittelisin Didriksonsin parkatakkia. Ne on ihan kaupunkikelposen näköisiä, vaikka varmaan tuulitakkikategoriaan meneekin. Ja kohtuuhintasia verrattuna johonkin muihin parkatakkimerkkeihin, kuten r-collection tai fjällräven. Mullakin on näitä Didriksonsin parkatakkeja viisi, joista tosin yhtä myyn kun on jäänyt pieneksi. Säilyy kovassakin käytössä tosi hyvinä ja sateenpitävyys pysyy pesuista huolimatta varsin hyvin. Lisäksi näistä saa useamman kympin helposti myydessäkin vielä (katso tori.fi, ei ne kauaa siellä happane).
Päiväkodissa töissä ja kyllä vaan sielläkin henkilökunnan kesken ehdottomasti suosituin merkki. Noh, tais mennä jo myyntipuheeksi, eikä mulle tästä edes makseta.
Hehkutuksesi kyllä kuulostaa tasan siltä, että olet joko näiden näiden takkien maahantuoja, tai ihqutat ruotsalaisia takkeja kun ne on vaan niin trendikkäitä.
En oo maahantuoja enkä myyjä (paitsi tuossa edellisessä kommentissani mainitun takin Torissa tänään myin ja siitä 80e sain). Trendeistäkään en ajan tasalla vaan tällanen tyylitön tunikatäti, mutta jaoinpa nyt kumminkin oman kokemukseni kyseisestä merkistä. :D
Trenssi on tyylikäs.
Itse hiihdän kevytvuorillisessa nahkatakissa näillä säillä. Sopii tyyliini.