Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: onko täällä muita, jotka eivät ole täysin varmoja siitä etteivät pettäisi sopivan tilaisuuden tullen?

Vierailija
09.10.2018 |

Minä nimittäin en täysin luota itseeni tässä. Rakastan miestäni enkä kaipaa muita, mutta toisaalta ihastun silloin tällöin tahtomattani muihin ja olen aika impulsiivinen ja huono säätelemään käytöstäni, kun innostun. Onneksi 13 vuoteen ei ole mahtunut kuin yksi tilanne, jossa oikeasti oli kemiaa ja mahdollisuus...(mitään ei kuitenkaan tapahtunut). En usko siltikään, että pettäisin ihan kenen kanssa tahansa missä vain - se olisi jo tapahtunut. Mutta oikeanlaisen tyypin kanssa oikeassa tilanteessa... mistä sen tietää?

Muita?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki miehet pettävät jos saavat vain tilaisuuden, heterot sekä homot.

Vierailija
62/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kyllä sanoa varmasti, etten pettäisi. Tämä ei johdu siitä, että pidän itseäni erityisen jalona tai hyveellisenä ihmisenä, vaan siitä, että tunnen itseni ja perfektionistiluonteeni. Minun on todella vaikeaa hyväksyä tekemiäni virheitä ja muita puutteita. Siksi välttelen viimeiseen asti virheiden tekemistä, koska tiedän, että pääni hajoaisi tuollaisen teon jälkeen. Ihan siis suojelen itseäni (itseltäni).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysin varma, etten koskaan pettäisi. 15 v suhdetta sujuikin näin. Mutta lopulta siinä oli niin paljon henkistä väkivaltaa minua kohtaan, että olin ihan lamassa. Tavattuani kiltin ja minua arvostavan miehen, ajauduin pettämään exää hänen kanssaan, ennen kuin osasin ja ymmärsin erota. Nykyisessä suhteessani en petä, sillä mies kohtelee minua hyvin. Ei yhtään huvita etsiä vihreämpää ruohoa enkä ihastu helposti.

Vierailija
64/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pingviinit ja joutsenetkin pettävät, niitä luultiin uskollisiksi.

ihminen ei edes ole yhtä jalostunut kumppanin valinnassa, miksi ihmeessä se ei pettäisi.

Ainoastaan ihmiset jotka eivät välitä parisuhteista, eivät petä, kaikki parisuhteista elävät, pettävät aina, ovat riippuvaisia huomiosta.

Introvertti olisi uskollinen, mutta sitä kun ei taas kiinnosta yksikään parisuhde. Ainakaan vakavasti.

Kirjoitat täyttä pskaa. Introvertit on parisuhteissa ihan yhtälailla kuin muutkin. Ainoa, missä osut oikeaan on siinä, että heillä pettämisen todennäköisyys on pienempi, koska lähtökohtaisesti ollaan vähemmän kiinnostuneita vieraista ihmisistä. Sitäpaitsi ihmiset, jotka välittävät parisuhteestaan eivät petä oli tilanne mikä hyvänsä. Ihminen osaa hillitä ja hallita viettejään ja impulssejaan niin tahtoessaan toisin kuin eläimet. Ihan turhaa lässytystä selitellä, että kaikki pettää.

Inroverttiasiassa itse puhut potaskaa. Kyllä mullakin on miesystävä, mutta olen silti kiinnostunut muista ihmisistä vaikka sina en heidän seurastaan välitäkään. Mutta kun puoliskon kanssa välit ovat enää vain kaverilliset ja seksi ei luista, introverttikin voi pettää tilaisuuden tullen. Ja pettikin.

Vierailija
65/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että moni pienitissisen naisen kanssa seurusteleva mies olisi 100-varmasti valmis pettämään jos oikein isotissisen naisen kanssa siihen tulisi mahdollisuus.

Entinen kaverini (nainen) on seurustellut noin 10 kertaa elämässään ja pettänyt jokaikistä miestään.

Minun kohdallani menisi nimenomaan päinvastoin. Isoissa tisseissä ei ole minun makuuni minkäänlaista viehätystä.

Lapsinaisvartalo kiihottaa? Aikuiset nännit poikakropassa?

Syväluotauksen paikka.

No huh huh miten lapsellisen tyhmä kommentti. Mielestäsi ei ole olemassa kuin joko lapsinaistissit (tissittömyys) tai Pamela Anderson -utareet? Mitä pedofiliaa on siinä, jos tykkään vaimoni medium -rinnoista? Minusta se on todella outoa, että miehet tykkäävät vesimelonin kokoisista luonnottoman näköisistä kumipalloista. Onko sinulla joku lehmäfantasia vai äidin tissiä yhä ikävä?

Vierailija
66/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osmo Kontulan tutkimusten mukaan 30 prosenttia naisista ja 50 prosenttia miehistä pettää joskus. Valitettavasti ao. opus ei ole tässä saatavissani. Muissa arvioissa on esitetty erilaisia lukuja 20 - 80 prosentin välillä. Uskaltaakohan tästä tehdä johtopäätöksen, että karkeasti sanottuna puolet pettää joskus?

Palstat ovat täynnä pettämisen aiheuttamaa moraalipaniikkia: "minä en pettäisi koskaan", "pettäjillä ei ole ihmisarvoa" jne jne...

Eipä aikonut sekään perheenäiti pettää, jota panin monta kertaa viitisentoista vuotta sitten. Ja olen pettänyt minäkin. Pettäisin vieläkin, jos olisin terve ja hyvännäköinen kuten nuorena. 

Olen tuhannesti kertonut täälläkin purjehdusreissusta, jolla oli mukana miehiä ja naisia. Merellä oltiin oltu muutama päivä, niin parisuhteita alkoivat muodostaa etupäässä ne, joilla oli tyttö- tai poikaystävä maissa odottamassa.

Ehkä minulla ei ole enää ihmisarvoa. Kuulun tuohon halveksittavaan vähemmistöön, joka koostuu noin puolesta väestöstä. Kun tulee tilaisuus ja sopivan poikkeavat olot, matka, muutto pois perheen luota tms, niin huomattavan moni näemmä pettää.

Typerintä, mitä voi tehdä, on ensin uskotella itselleen olevansa erehtymätön ja sitten hölmöiltyään selittää, että niin vain kävi ja olin vähän humalassa ja kun se mun puolisoni pihtaa ja ja ja... selityksiä löytyy. Niin minäkin löysin. Mutta antaa mennä vain, moralistit! Muistakaa, mitä olette kirjoitelleet ja sanoneet!

Uusimman Finsex tutkimuksen mukaannuo pettämisluvut ovat miehillä 39% ja naisilla tuo 30%. Ihan turha on hehkuttaa, että se olisi yleistä. Sitä paitsi nykyisin harvemmat ihmiset hyväksyvät pettämisen ajatuksena kuin esim. 70-luvulla.

Voi reps! Miesten prosenttiluku laski 11 prosenttia ja naisten tasan 0. Kokonaisuudessaan siis 5,5 prosenttia. Miten tilanne muuttui? Minusta tuo on aika tavallista. Lisäksi uskon, että naiset vähättelevät pettämistään.

Sekoitit nyt kaksi eri asiaa siinä repeillessäsi,

1) pettämisen esiintyvyys

2) pettämisen hyväksyminen parisuhteessa

Monet ihmiset tekevät asioita, jotka ovat omien arvojensa vastaisia. Mutta joo, tuon tukimuksen pettäminen on sekä aiempaa harvinaisempaa että vähemmän hyväksyttyä.

Vierailija
67/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osmo Kontulan tutkimusten mukaan 30 prosenttia naisista ja 50 prosenttia miehistä pettää joskus. Valitettavasti ao. opus ei ole tässä saatavissani. Muissa arvioissa on esitetty erilaisia lukuja 20 - 80 prosentin välillä. Uskaltaakohan tästä tehdä johtopäätöksen, että karkeasti sanottuna puolet pettää joskus?

Palstat ovat täynnä pettämisen aiheuttamaa moraalipaniikkia: "minä en pettäisi koskaan", "pettäjillä ei ole ihmisarvoa" jne jne...

Eipä aikonut sekään perheenäiti pettää, jota panin monta kertaa viitisentoista vuotta sitten. Ja olen pettänyt minäkin. Pettäisin vieläkin, jos olisin terve ja hyvännäköinen kuten nuorena. 

Olen tuhannesti kertonut täälläkin purjehdusreissusta, jolla oli mukana miehiä ja naisia. Merellä oltiin oltu muutama päivä, niin parisuhteita alkoivat muodostaa etupäässä ne, joilla oli tyttö- tai poikaystävä maissa odottamassa.

Ehkä minulla ei ole enää ihmisarvoa. Kuulun tuohon halveksittavaan vähemmistöön, joka koostuu noin puolesta väestöstä. Kun tulee tilaisuus ja sopivan poikkeavat olot, matka, muutto pois perheen luota tms, niin huomattavan moni näemmä pettää.

Typerintä, mitä voi tehdä, on ensin uskotella itselleen olevansa erehtymätön ja sitten hölmöiltyään selittää, että niin vain kävi ja olin vähän humalassa ja kun se mun puolisoni pihtaa ja ja ja... selityksiä löytyy. Niin minäkin löysin. Mutta antaa mennä vain, moralistit! Muistakaa, mitä olette kirjoitelleet ja sanoneet!

Uusimman Finsex tutkimuksen mukaannuo pettämisluvut ovat miehillä 39% ja naisilla tuo 30%. Ihan turha on hehkuttaa, että se olisi yleistä. Sitä paitsi nykyisin harvemmat ihmiset hyväksyvät pettämisen ajatuksena kuin esim. 70-luvulla.

Mielestäsi pettäminen on harvojen ihmisten touhua jos melkein joka toinen mies tai joka kolmas nainen pettää? Minusta kyseessä on aika isot luvut!

Kirjoittaja ei sanonut, että hän olisi mitään mieltä, vaan että "nykyisin harvemmat ihmiset hyväksyvät pettämisen ajatuksena kuin esim. 70-luvulla"

Harvemmat kuin. Ei harvat.

Vierailija
68/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intro ja loppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihminen ei edes ole yhtä jalostunut kumppanin valinnassa, miksi ihmeessä se ei pettäisi.

Ainoastaan ihmiset jotka eivät välitä parisuhteista, eivät petä, kaikki parisuhteista elävät, pettävät aina, ovat riippuvaisia huomiosta.

Introvertti olisi uskollinen, mutta sitä kun ei taas kiinnosta yksikään parisuhde. Ainakaan vakavasti.

Kirjoitat täyttä pskaa. Introvertit on parisuhteissa ihan yhtälailla kuin muutkin. Ainoa, missä osut oikeaan on siinä, että heillä pettämisen todennäköisyys on pienempi, koska lähtökohtaisesti ollaan vähemmän kiinnostuneita vieraista ihmisistä. Sitäpaitsi ihmiset, jotka välittävät parisuhteestaan eivät petä oli tilanne mikä hyvänsä. Ihminen osaa hillitä ja hallita viettejään ja impulssejaan niin tahtoessaan toisin kuin eläimet. Ihan turhaa lässytystä selitellä, että kaikki pettää.

Inroverttiasiassa itse puhut potaskaa. Kyllä mullakin on miesystävä, mutta olen silti kiinnostunut muista ihmisistä vaikka sina en heidän seurastaan välitäkään. Mutta kun puoliskon kanssa välit ovat enää vain kaverilliset ja seksi ei luista, introverttikin voi pettää tilaisuuden tullen. Ja pettikin.

Sanottiinko edellisessä kommentissa, että introverti pysty tai voi pettää? Ei sanottu. Sanottiin , että se on epätodennäköisempää.

Vierailija
69/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Minä petän aina kun tilaisuus tulee.

Vaimoni tietää tämän, muttei hyväksy.

Silti olemme olleet kimpassa 20v.

Siinä teille moralisoitavaa.

Sinä olet sika ja vaimosi hullu, joten varmaan sovitte hyvin yhteen.

Ja sinä olet lapsellinen, haukkua nyt julkisesti sinulle tuntemattomia ihmisiä ihan vaan siksi että heidän moraalikäsityksensä eivät kohtaa omiasi.

Vierailija
70/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se paskanjauhanta siitä miten "introvertit elävät parisuhteissa kuten muutkin", kun sellanen elämäntapa ei sovi introvertille yhtään. Etkö eilen jo jankuttanut tarpeeksi tätä saissea.

Et taida tietää mitä introverttiys tarkottaa, ainakaan et itse ole introvertti. Minä olen, enkä todellakaan voisi elää parisuhteessa samassa taloudessa toisen aikuisen kanssa, olisin vittuuntunut kokoajan ja haluisin kahleista irti.

En ole introversiosta eilen enkä muulloinkaan kirjoittanut, joten ihan turhaa minulle lässytät. Itse et tiedä introverteistä mitään. Se tarkoittaa, että ihminen on herkempi ulkopuolisille ärsykkeille ja ne ylikuormittavat häntä. Tästä syystä introvertti tarvitsee ns. yksinäistä latausaikaa toipuakseen. Esim. Itse en pidä suurista ihmisjoukoista ja ylipäätään tyhjänpäiväisestä sosiaalisuudesta. Olen kumminkin harjaantunut tuollaisista tilanteista selviytymään. Seurustelen mielelläni muutaman henkilön kanssa ja perhe-elämä sujuu aivan hyvin. Sinulla on jokin muu häiriö ihmisviha tai sosiaalisten tilanteiden pelko. Hanki apua itsellesi.

Vierailija
71/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei petä. Yritätkö jollain kieroutuneella tavalla puolustella ja selitellä omaa käytöstäsi?

Vierailija
72/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se paskanjauhanta siitä miten "introvertit elävät parisuhteissa kuten muutkin", kun sellanen elämäntapa ei sovi introvertille yhtään. Etkö eilen jo jankuttanut tarpeeksi tätä saissea.

Et taida tietää mitä introverttiys tarkottaa, ainakaan et itse ole introvertti. Minä olen, enkä todellakaan voisi elää parisuhteessa samassa taloudessa toisen aikuisen kanssa, olisin vittuuntunut kokoajan ja haluisin kahleista irti.

Jaa. Minä olen introvertti ja olen käytännössä ollut 16-vuotiaasta asti parisuhteessa enkä todellakaan haluaisi olla sinkku.

Vierailija
73/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pettäisi tilaisuuden tullen.

Parin vuosikymmenen puutteessa elon jälkeen pohdin asiaa vuoden ja *päätin* pettää. Aivan tietoinen päätös. Koskaan en ole lähtenyt kenenkään satunnaisen mukaan. Ei ole ns lipsahtanut. N

Vierailija
74/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin varma siitä, että petän. Enkä välitä vähääkään miltä siitä toisesta tuntuu. Ei se toinen ole edes parhaimmillaan kuin hyödyke... useimmiten vain rasittava riippakivi.

Vierailija
75/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pettäisi. En harrasta muutenkaan yhdenillan juttuja, koska minulle se tunne on aina tärkeä. Elän myös sellaista elämää mitä olen toivonut ja en riskeeraisi 16 vuotista suhdetta missä on hyvä olla, niin 20min juttuun. En ole kokenut ihastuksen tunnettakaan kehenkään muuhun kuin mieheeni, jota rakastan.

Eräs ystäväni petti miestään ja hän oli ollut 12 vuotta yhdessä. Eikä hänenkään suhde huono ollut, mutta sillä se tilaisuus ja kokeilu vei voiton. Kyllä se näkyi ystävästäni, kun piti salaisuutta sisällä ja rupesi voimaan henkisesti ja fyysesti erittäin pahoin. Pari kuukautta hän pystyi pitämään mieheltään salassa ennekuin oli pakko avata suu.

Vierailija
76/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei petä. Yritätkö jollain kieroutuneella tavalla puolustella ja selitellä omaa käytöstäsi?

Yrittää. Defenssi.

Vierailija
77/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Minä petän aina kun tilaisuus tulee.

Vaimoni tietää tämän, muttei hyväksy.

Silti olemme olleet kimpassa 20v.

Siinä teille moralisoitavaa.

Sinä olet sika ja vaimosi hullu, joten varmaan sovitte hyvin yhteen.

Ja sinä olet lapsellinen, haukkua nyt julkisesti sinulle tuntemattomia ihmisiä ihan vaan siksi että heidän moraalikäsityksensä eivät kohtaa omiasi.

Noilla ihmisillä ei ole moraalikäsitystä, joten mies on sika ja nainen on hullu kun sen sietää vaikkei hyväksy. Varmaan toisilleen sopiva pari, eipähän kumpikaan ole normaalien ihmisten riesana.

Vierailija
78/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se osmo kontulan plus miinus nolla hänen tutkimuksensa perässä ja totean, etten pettäisi edes maksusta. Yksinkertaisesti ajatuksen tasolla tuntuu niin absurdilta koko ajatus. Olen naimisissa ja leikki-ikäisen äiti, ja vaikka kuherruskuukausi ollut ohi ajat sitten miehen kanssa niin en siltikään näe itseäni kenenkään muun kanssa kauhean läheisissä tunnelmissa. Ajatus kuvottaa enkä halua rikkoa peruuttamattomasti liittoamme. Miehestä en voi olla varma, niin kuin ei kenestäkään, mutta se on hänen valintansa ja häpeänsä. 

Vierailija
79/79 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitkässä liitossa olevat hairahtaa usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi