Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista takkia käytät nyt?

Vierailija
09.10.2018 |

Paikkakunta?

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuletakissa meen kunnes tulee talvitakkikelit

Vierailija
142/198 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä takkia juuri nyt, koska olen sisätiloissa.

Toivottavasti olet ottanut myös pipon, huovin tai lippalakin pois päästä sisätiloissa.

Huovi voisi olla kyllä kiva, mutta valitettavasti minulla ei ole sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommonen ihan ohut, mikä lie. Justiinhan vasta on shortsit vaihdettu farkkuihin.

Ja farkut twerkkarihousuun.

Vierailija
144/198 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin kaupassa ohuessa tuulenpitävässä ulkoilutakissa, alla pelkkä t-paita, ja hiki tuli. Tuota takkia olen viime aikoina enimmäkseen käyttänyt, sateella sitten gore-tex-takkia. Lisäksi nahka- tai farkkutakkia, kelistä riippuen. Samoin välillä paksumpia ja ohuempia kaulaliinoja/huiveja ja tarvittaessa hanskoja. Yhtenä päivänä oli myös pipo päässä.

Täällä etelässä ei joka talvi ole edes tarvinnut toppatakkia. Niitäkin löytyy pari, perustoppatakki ja sitten todella paksu Canada Goose. Sille ei ole rehellisyyden nimissä käyttöä kuin yli parinkymmenen asteen pakkasilla, eli käytännössä ei lainkaan. Espoossa asun.

Vierailija
145/198 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo hirveesti tarvinnu takkia vielä, lenkillä oon pitänyt ohutta tuulitakkia/kuoritakkia jos on satanut tai tuullutb kovaa, muuten huppari, kaupungilla mulla oon tommonen villasekoiteviitta tai ohut mokkatakki. Tänään tein pihahommia t-paidassa... Etelä-Suomessa olen.

Vierailija
146/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anttilasta 2011 ostettua 25€ tuulitakkia. 7 vuotta menty ja eipä tarvinnut ostaa 200-400€ takkia ja selitellä, että ”kalliimmat kestää pidempään”. Ikinä maksa 50€ enempää takista. En tiedä miten tämä paikkakunta liittyy mihinkään, mutta Espoo.

Hyvä jos sait rahoille vastinetta, mutta tietyt ominaisuudet takeissa maksaa. Jos esim haluaa vedenpitävyyttä tai lämpimyyttä, niin kyllä sitä hintaakin helposti tulee.

Mullakin on 30 € tuulitakki. On ollut kestävä ja se on myös vettähylkivä joten ominaisuukistakaan ei kannata turhaan maksaa. Lämpöä saa kun pukee alle paksun hupparin, ei tuulitakin pidäkään olla paksu vaan alle laitetaan sopivasti välikerrosta.

Vierailija
147/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen, joka puhuu välikausivaatteista itsellään???? Kas, kun ei välikausihaalari! :D Ja onko niitä tuulipukuja pakko pitää joka paikassa. Ihan ok, jos menee vaeltamaan, mutta muuten nounou!

Kun tässä taannoin kävelin kunnon vesisateessa asioilta kotiin (kaupungin keskustassa asun) niin päälläni oli tuulipuku ja huppu päässä. Molemmissa käsissä oli kauppakassit joten sateenvarjo olisi ollut turha kapine. Mitä ehdotat että minun olisi pitänyt pukea päälleni kaupungille jos tuulipuku oli nounou?

Vierailija
148/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen keskustelu! En kettuile, vaan ihan aidosti ihmettelen, mitä ovat välikausitakit ja softshell-takit? Minulla mennyt ihan kokonaan ohi.

Itselläni nyt käytössä kaksi trenssiä (ohuempi, valuva) ja ryhdikäs 'perinteinen', sekä tällainen (en tiedä miksi kutsutaan) https://www.samsoe.com/fi/woman/clothing/jackets-and-coats/coats/taryn-….

Paikkakunta Helsinki.

Ihan aidosti ihmettelet, ja nettisikin toimii niin valikoivasti, että keskustelupalstalle kyllä pystyy kirjoittaa viestejä, mutta googlaaminen ei millään onnistu.

Ei kaikkea tarvitse aina googlata. Keskustelupalstat on keskustelua varten ja säkin olisit voinut vaikkapa selittää mitä ovat välikausitakki ja softshell-takki sen sijaan että kirjoittelet tänne näsäviisauksia.

Välikausitakki on syksyyn ja kevääseen tarkoitettu toppaamaton tuultapitävä ja vettähylkivä takki. Se voi olla vuorillinen tai vuoreton. Softshell on pehmeäpintainen vähän perinteistä tuulitakkia paksumpi ja säänkestävämpi takki. Oikeastaan se on eräs välikausitakkityyppi.

Vierailija
149/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toppatakit jotenkin muotia? Monilla on ollut toppavaatteet päällä vaikka lämmintä on 10-15 astetta. Eräskin nuori nainen oli lähtenyt juoksulenkille toppatakki päällä. Ei varmaan tullut yhtään kuuma :-D

Vierailija
150/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista takkia käytätte kunnon vesisateella ja tuulella?

Vierailija
151/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Softshell, Punkaharju. Aamulla töihin lähtiessä klo 6.40 kylmää jo vähän mut töiden jälkeen taas on niin lämmin et toppatakki ois aika älytön.

Vierailija
152/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takkia, Hong Kong

Vierailija
153/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen takinkääntäjä. Pääkaupunkiseutu.

Vierailija
154/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutakkia. Helsinki.

Päälystakin aika alkaa marraskuun puolivälissä.

Vierailija
155/198 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoritakkia kun tuulee.

Saaristossa.

Vierailija
156/198 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takkia. Abu Dhabi

Vierailija
157/198 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vieläkin etsinnässä joku sopiva, tyylikäs takki tulevaksi talveksi. Tuntuu, että mistään ei löydy sopivaa... :( En tykkää niistä muhkuraisista toppatakeista, ovat mielestäni mauttomia. Toisaalta taas nämä tämän talven trendi eli tekoturkikset ja ne lampaantaljalta näyttävät karvakasat ovat mielestäni myös mauttomia.

Olisipa kesä eikä huolta takeista, talvisin kaikki hienot vaatteet peittyvät takkien ja huivien ynnämuiden alle. :( 

Tämän talven suuri trendi on kamelin värinen villakangastakki. Sehän on ajattoman tyylikäs, jos ei sinulla vielä sellaista ole.

Kai se on ollut "in" jo monta vuotta. Kyseinen väri sopii parhaiten välikausien villakangastakkiin.

Vierailija
158/198 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesäilmalla tarvitse takkia. Jos takkia ei käytä, paikkakuntaakaan ei tarvitse sanoa.

Vierailija
159/198 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa nahkatakkia tai koirani kasvattajan logolla näyttävästi varustettua tuulitakkia jos on huono sää.

Ai kauhee sori🙈

Vierailija
160/198 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Lounaisrannikolla tarkenee kevyellä välikauden takilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan