Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punaviinivanhempien lapset

Vierailija
09.10.2018 |

Miten punaviinivanhemmuus eroaa viinavanhemmuudesta? Oliko kaikki teillä aina hyvin?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin, että en ymmärrä touhotusta alkoholinkäytöstä, kun en ole koskaan nähnyt asiatonta alkoholinkäyttöä.

Vähän sama kun anorektikkoäidin lapsi ahdistuu kaikesta dieetteihin liittyvästä ja me loput ei yhtään ymmärretä sitä paniikkia, mitä sillä ihmisellä on ruokaa kohtaan.

Alkoholistien lapsien tutka on tosi rikki oman ja muiden alkoholinkäytön suhteen eikä sille mitään voi.

Vierailija
2/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten suklaavanhempien lapset? Tai pullavanhempien?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em tiedä mitä tarkoitat. Mä juon ruuan kanssa punaviiniä ravintolassa ja saunalonkeron kotona. Lasten nähden.

Sitten kun lapset ovat hoidossa, juon koko punkkupullon. Jos jaksan. Joskus vaan nukun.

Vierailija
4/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistien lapsien tutka on tosi rikki oman ja muiden alkoholinkäytön suhteen eikä sille mitään voi.

Mitä mahdat tällä tarkoittaa?

Vierailija
5/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuo kysymys on?  Italiassa, ranskassa, espanjassa jne. on täysin normaalia juoda viiniä joka päivä lounaalla, aperitiivillä ja illallisella.

Vierailija
6/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiin yhdistyy järkyttävä määrä tunteita ja ahdistusta ja muistoja. Siinä missä normaaleilla ihmisillä ei juurikaan. Juuri tuo anorektikkoäiti-vertaus. Ruoka on ahdistusta, sairautta, pakonomaisuutta, jopa kuolemaa. Meille muille ruoka on vaan ruokaa.

Vierailija
7/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joi liikaa, avomies rupesi juomaan liikaa.. itse juon kännin/humalan pari kertaa vuodessa. En käytä alkoholia muuten kuin humaltumiseen.

Mielipide alkoholista on se että voitaisiin kieltää laissa. Se tuhoaa liikaa ihmisiä ja perheitä. Itse en osta "saunasiideriä" tai viiniä pihvin kanssa. En siksi että se olisi pahaa, minun käsitys alkoholista on se ettei sitä juoda tai ole järkeä juoda ilman että haluaa humalaan. Rehellisesti sanottuna se ei sovi minkään ruoan kanssa, itse pidän enemmän limuista/vissystä/maidosta jne ruoan kanssa.

Vierailija
8/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiin yhdistyy järkyttävä määrä tunteita ja ahdistusta ja muistoja. Siinä missä normaaleilla ihmisillä ei juurikaan. Juuri tuo anorektikkoäiti-vertaus. Ruoka on ahdistusta, sairautta, pakonomaisuutta, jopa kuolemaa. Meille muille ruoka on vaan ruokaa.

Näin juuri. Esim. mun vanhemmat käyttivät alkoholia tosi harvoin, kun olin lapsi. Joskus oli jotain juhlia, joiden aikana aikuiset saattoivat olla hieman humalassakin, mutta mulla ei kyllä liity mitään ahdistavia mielikuvia niihin, oikeastaan päin vastoin. Alkoholistin lapsen kohdalla tilanne voi sitten olla ihan erilainen.

Vierailija
9/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt avautunut mulle vieläkään. Miten mun tutka alkoholin suhteen on rikki?

Vierailija
10/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ja koska oma tutka on rikki pitäisi nautinto kieltää kaikilta muiltakin? Hieno logiikka!

Vierailija
11/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt avautunut mulle vieläkään. Miten mun tutka alkoholin suhteen on rikki?

Mahdettiinkohan sillä tarkoittaa sitä, että alkoholistin lapsi ei kestä yhtään mitään kohtuullistakaan alkoholinkäyttöä muilta?

Vierailija
12/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä joi liikaa, avomies rupesi juomaan liikaa.. itse juon kännin/humalan pari kertaa vuodessa. En käytä alkoholia muuten kuin humaltumiseen.

Mielipide alkoholista on se että voitaisiin kieltää laissa. Se tuhoaa liikaa ihmisiä ja perheitä. Itse en osta "saunasiideriä" tai viiniä pihvin kanssa. En siksi että se olisi pahaa, minun käsitys alkoholista on se ettei sitä juoda tai ole järkeä juoda ilman että haluaa humalaan. Rehellisesti sanottuna se ei sovi minkään ruoan kanssa, itse pidän enemmän limuista/vissystä/maidosta jne ruoan kanssa.

Tämä hyvä esimerkki tuolle joka jankuttaa että mitä tarkoitetaan.

Ohis

Vierailija
13/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin mielestä suklaa pitäisi kieltää, koska en osaa olla syömättä sitä levytolkulla, oksentaa, syödä lisää, oksentaa, itkeä... Seuraavana päivänä naamassa ja silmissä verisuonet rikki, tekis mieli taas tappaa ittensä. Töistä saikkua ja itkemistä.

Logiikka on ihan sama. Anna terveiden ihmisten syödä ja juoda mitä haluavat, kun osaavat.

Terv bulimia

Vierailija
14/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin muistan niin äiti on juonut lasin viiniä illalla. Humalassa en ole äitiä ikinä nähnyt (ainakaan niin että se olisi näkynyt ulospäin). Äiti juo edelleen lasin viiniä iltaisin, on nyt 63v. En osaa suhtautua siihen mitenkään muuten kuin neutraalisti.

Vierailija
15/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ja koska oma tutka on rikki pitäisi nautinto kieltää kaikilta muiltakin? Hieno logiikka!

On myös aika kuvaavaa, että ketjuun vastailee naukkailevat vanhemmat lapsikokemusten sijaan. Sitä lapsen näkökulmaahan tässä ketjussa kysyttiin, mutta aggressiiviset punaviinivanhemmat ryntäsivät puolustelemaan juomistaan.

Vierailija
16/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös aika kuvaavaa, että ketjuun vastailee naukkailevat vanhemmat lapsikokemusten sijaan. Sitä lapsen näkökulmaahan tässä ketjussa kysyttiin, mutta aggressiiviset punaviinivanhemmat ryntäsivät puolustelemaan juomistaan.

Mä kerroin oman kokemukseni vanhempieni alkoholinkäytöstä. Se on viestissä nro 8.

Vierailija
17/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdettiinkohan sillä tarkoittaa sitä, että alkoholistin lapsi ei kestä yhtään mitään kohtuullistakaan alkoholinkäyttöä muilta?

Kiitos, joo, niin varmaan, nyt vasta tajusin :)

Jäin siksi miettimään, sillä en koe omaavani mitään rikkinäistä tutkaa, enkä tämän perusteella omaakaan. Mulle on kyllä niin se ja sama, miten ihmiset käyttävät alkoholia, olen siis jo aikuinen. Lapsena se oli kyllä joskus pelottavakin asia.

Vierailija
18/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että muut puolustelee on sun pahojen tunteiden ja muistojen värittämä tulkinta. Sulla on varmaan sellaisia kokemuksia, jossa alkoholisti on puolustellut alkoholinkäyttöään, etkä osaa ymmärtää, että kaikki niin tekevät eivät ole ongelmaisia tai sairaita? Se, ettet osaa suhtautua alkoholiin on kuitenkin ensisijaisesti sinun ongelma, ei muiden.

Vierailija
19/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Siis sä haluat, että ne lapsikokemukset ovat vain negatiivisia? Koska tänne kyllä kirjoitti sellaisia, joilla oli ihan neutraali suhtautuminen vanhempien ja omaan alkoholikäyttöönsä.

Vierailija
20/62 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetaanko me eri vastauksia?

Vai ootko alkkisperheen lapsi jolle iski jo traumat pintaan ja defenssit päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi