Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yo-juhlissa olla pelkästään alkoholiton alkumalja?

Vierailija
09.10.2018 |

Juhlien sankari itse on esittänyt toiveen että haluaisi juhlissaan tarjottavan vain alkoholittomia juomia, myös alkumaljana. Onko ihan ok jos alkumaljana on alkoholiton kuohuviini/pommac? Vai onko alkovaihtoehto "pakollinen"?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule oikeaa teekkaria raitistelijasta!

Vierailija
22/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yojuhlat on vain kerran elämässä. Jos silloin nauttii pari lasillista keneltä se on pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lasissa?

Vierailija
24/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä hirveää viinalla läträämistä, jos mummille tarjoillaan pikkulasi kuohuvaa.

Vierailija
25/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime keväänä yo-juhlissa, jossa alkumaljan sai halutessaan myös alkoholittomana. Ei siinä mielestäni mitään outoa ollut.

Vierailija
26/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kysymys. Mikä ap olisi mahdollisesti se taho, joka saattaisi tarjoiluvalintojenne pohjalta aiheuttaa teille hankaluuksia? Viranomainen vai juoppo setä Kainuusta?

Vierailija
27/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin viime keväänä yo-juhlissa, jossa alkumaljan sai halutessaan myös alkoholittomana. Ei siinä mielestäni mitään outoa ollut.

Eiköhän se ole ihan tavallista, koska osa vieraista tulee autolla.

Vierailija
28/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi pelkkää pommacia edes juhlakalun toiveesta, sillä se on niin makeaa, että ei sitä pysty suurin osa aikuisista juomaan.

Sen sijaan alkoholiton kuohuohuviini, esim lehtikuohu, olisi oikein hyvä vaihtoehto kaikille (+ ehkä se yksi pullo pommacia mahdollisia lapsivieraita varten)

Vierailija
30/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi. Mutta suomalaiset ovat tuppisuita, alkoholi vapauttaa mukavaan puheensorinaan. Sitten ei kannata harmitella, jos kaikki istuvat vain jäykkinä paikallaan.

Totta. Itse taktikoin että jos haluan syystä X että juhlat ovat ne kahden tunnin pakolliset lyhyet kakkukahvit, alkoholia ei tipahda pisaraakaan. Mutta jos syystä Z tahdon että tulee kunnon pirskeet, holitarjoilua on. Silloin voi olla ongelmana toki se että porukka ei meinaa lähteä ollenkaan vaikka isäntäväellä jo silmät meinaan mennä kiinni ;)

Vierailija
31/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin, mutta pommac on lähinnä huono vitsi. Alkosta saa tosi hyvää alkoholitonta kuoharia, älkää nyt limsaa tarjotko.

No mikä idea on tarjota huumetta, josta on poistettu huume?

Mikä vika limussa on jos ei alkoholia aio tarjota?

Kyseessähän on rituaali .

Pommac ja ruotsalainen Champis kehitettiin aikoinaan korvaamaan alkoholijuomia kieltolain aikana.

Vierailija
32/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella suomalaisella on niin rankka alkoholistuminen päällä, että alkoholin tarjoaminen on lupa aloittaa naukkailu omista pulloistaan. Lopuksi öristään tyyliin paskat housuissa siellä toisten nurkissa. Ehdottomasti parasta on olla täysin alkoholittomalla linjalla, alku- ja muissakin maljoissa. Hyviä juhlia selvinpäin!

Vierailija
33/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin, mutta pommac on lähinnä huono vitsi. Alkosta saa tosi hyvää alkoholitonta kuoharia, älkää nyt limsaa tarjotko.

Pommac ja ruotsalainen Champis kehitettiin aikoinaan korvaamaan alkoholijuomia kieltolain aikana.

Kantsiisi ehkä maistaa Lehtikuohua ennenkuin tekee tyhmän vaikutuksen.. Juoma on todella hyvää ja sopii vähemmän makeana aikuisempiin juhliin. Juomasta ei ole poistettu alkoholia. Se ei ole koskaan sisältänyt alkoholia vaan se kehitettiin aikoinaan korvaamaan alkoholijuomia..

Mutta siis jos rakastat yli kaiken Pompsun lipittämistä niin totta kai. Maltathan kuitenkin olla inttämättä, että ainoa alkoholiton juhlajuoma maailmassa on joko Pommac tai Champis. Se kun kuulostaa typerältä jopa tällä palstalla ;)

Vierailija
34/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään näin päin, miksi alkumaljan pitäisi olla välttämättä alkoholillinen? Varsinkin, jos päivänsankari itse on sitä mieltä, ettei alkoholia tarjota.

Alkoholistiperheessä ei muu tule kyseeseen.

Vierailija
35/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommac on hieno, perinteikäs ja kotimainen hedelmäkuohujuoma. Ilman muuta tyylikkäämpi vaihtoehto kuin esim. Muumi-mukillinen Suomi-viinaa.

On kiva, että nuoriso on vanhempia sukupolvia fiksumpaa ja raittiimpaa. Toivoa meillä siis on!

Onnea ylioppilaalle ja myös äidille/isälle!

Vierailija
36/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sitä aikaa. Nykyaikaan ei limppari juhlajuomana kuulu kuin pikkulapsille.

Vierailija
37/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsestäänselvyys, että yo-juhlissa on tarjolla sekä holillista että holitonta kuohuviiniä. Lapsille limpparia, joihin myös pommac kuuluu.

Vierailija
38/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kysymys tää nyt on olevinaan? Tietenkin, jos juhlakalu niin toivoo. Itse asiassa hassu normi, että juhlaan liittyy automaattisesti alkoholi.

Vierailija
39/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju taas osoitti että mitä v....   metsäläisiä suomalaiset ovat. Alkoholista ei voida koskaan keskustella normaalisti suomessa. 

Vierailija
40/96 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa vain alkoholiton. Ylioppilas on absolutisti ja vegaani, ja kunnioitetaan tarjoiluissa hänen valintojaan. Jos alkoholiton kuohuviini ei kelpaa vieraille, niin saa lähteä samalla ovenavauksella kuin tulikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi