Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan..?
Mitä mieltä tuosta sanonnasta? Mielestäni asia ei ole noin yksinkertainen, varsinkin jos on lapsia. Jos lapsi on onneton eikä tilannetta voi itse yksin auttaa, kuinka voisin olla onnellinen. Mietin vain...
Kommentit (43)
Ei voida kieltää myös muiden negatiivista vaikutusta kuten kiusaamista.
Niin minäkin...
Elämässä on...
monenlaisia asioita...
jotka...
mietityttävät...
Syytätkö siis onnetonta lasta jos sinä olet hänen takiaan onneton?
Eli jos minua kiusataan se on minun vikani?!!
Totta kai. Jokainen on itse vastuussa perimästään, kokemuksistaan ja ympäristöstään.
Uskon sitten kun joku sellainen sanoo noin, kuka haaksirikkoutuu autiolle saarelle ja elää siellä lopun elämänsä täysin vailla ihmiskontakteja.
Sitten on tekijöitä, joihin ei itse voi vaikuttaa. Esim. sairastuminen ja sen myötä taloudellinen ahdinko. Se voi horjuttaa onnellisuutta. Raha ei tuo onnea mutta kyllä se vaan helpottaa, välttyy monelta stressiltä mitä rahahuolet tuo.
Vierailija kirjoitti:
No hei. Jokainen tajuaa, että pitää olla onnellinen, vaikka lasta kidutettaisiin moottorisahoilla silmiesi edessä. Olet itse vastuussa siitä, oletko onnellinen tuossa tilanteessa.
Kerro se jollekin syyrialaiselle lapselle jonka raajat jouduttiin amputoimaan israelilaisen ohjuksen jäljiltä.
Äärimmäisen typerä ja lyhytnäköinen, jenkeistä tullut. Sitä on keksitty vain sen takia että sillä voidaan saada huomion pois kaikesta peestä, kurjuudesta mitä maailmassa tapahtuu.
Esim. Älä välitä kiusaajista, voit itse valita oletko onnellinen vai ei. Tämä on vain raaka ja epäinhimillinen tapa mitätöidä ongelman.
Me ollaan lauma eläimiä, meidän pitää kaikki mielummin ottaa vastuuta ja yhdessä huolehtia maailmasta. Eikä siivuttaa typerillä mindfullness höpötyksillä.
Pidän Amerikan Yhdysvaltain perustuslakiin kirjatusta ajatuksesta, että jokaisella on oikeus tavoitella onnea. Sen saavuttaminen taas sitten on aivan eri juttu... Se kun riippuu niin monesta asiasta. Eikä välttämättä edes tarkoita kaikille samoja asioita.
No tätä käyttää yleensä ne, jotka ovat menestyneet ja kuvittelevat, että menestys on vaan heidän itsensä ansiota. Unohtavat siinä esimerkiksi sen, että ovat saaneet perintöä, heillä on käynyt tuuri jne. Toki ihminen sillä tavalla on vastuussa omasta onnellisuudestaan, että voi yrittää välttää ilmiselviä ongelmia, mutta kyllä se on monesti sattuma joka on vastuussa ihmisen onnellisuudesta.
Osittain. On tietysti asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, mutta moniin asioihin voi. Moni epäonni on omien väärien valintojen seurausta, vaikka niistäkin mieluusti syytetään yhteiskuntaa tai kanssaihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei. Jokainen tajuaa, että pitää olla onnellinen, vaikka lasta kidutettaisiin moottorisahoilla silmiesi edessä. Olet itse vastuussa siitä, oletko onnellinen tuossa tilanteessa.
Jep, aina voi valita olla onnellinen ja ajatella positiivisesti, parempi moottorisaha kuin ruosteinen pokasaha.
Se riiippuu niistä palasiista mistä see kooostuu.
Vierailija kirjoitti:
Se riiippuu niistä palasiista mistä see kooostuu.
Voiisi sanoaa etttä jokaiinen elämä ob omaa palapeliinsä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Jokainen on itse vastuussa perimästään, kokemuksistaan ja ympäristöstään.
Lapsi ei voi olla vastuussa kasvatuksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen typerä ja lyhytnäköinen, jenkeistä tullut. Sitä on keksitty vain sen takia että sillä voidaan saada huomion pois kaikesta peestä, kurjuudesta mitä maailmassa tapahtuu.
Esim. Älä välitä kiusaajista, voit itse valita oletko onnellinen vai ei. Tämä on vain raaka ja epäinhimillinen tapa mitätöidä ongelman.
Me ollaan lauma eläimiä, meidän pitää kaikki mielummin ottaa vastuuta ja yhdessä huolehtia maailmasta. Eikä siivuttaa typerillä mindfullness höpötyksillä.
Siihen voi vaikuttaa miten itse suhtautuu vastoinkäymisiin MUTTA meillä jokaisella on myös raja siihen paljon pystyy ottamaan vastaan ja siihen taas ei niin pysty vaikuttamaan. Pikkuasiohin silloin tällöin voi lause toimia mutta jatkuvaan kuormitukseen tuskin ikinä. Saman tekevää sana helinää lopulta.
Jokainen on jossain määrin vastuussa omasta onnellisuudestaan, mutta ei pelkästään yksin siitä vastuussa. Olemmehan niin monin sitein kiinni toisissa ihmisissä sekä tietyssä ajassa ja paikoissa elämämme loppuun asti.
Ymmärrän...