Maajussi Maunosta vielä: Kertokaapa, miksi mies ei saisi toivoa normaalipainoista naista?
Monissa ohjelmissa on kuullut lukemattomilta naisilta, kuinka miehen pitää olla esim. pitkä tai komea tai elämässään menestynyt. Eikä some letkauta korvaansa paljon suuntaan tai toiseen. Mutta kun mies menee toivomaan normaalipainoista naista, niin somessa on myrsky valmiina.
Miksi mies ei saisi asettaa minkäänlaisia toiveita etsimälleen naiselle? Miksi miehen pitäisi automaattisesti hyväksyä mitä vain naisilta? Sitäpaitsi jos painoasia jollain tavalla häiritsee, niin on myös niitä miehiä, joille naisen painolla ei ole niin väliä.
Kommentit (51)
moderni mies kirjoitti:
hyvä aloitus. tätä pysähdyin itsekin miettimään miksi tästä tuli edes "kohu".
onko tässä ajassa menty nyt metoon hengessä vähän liian pitkälle?
jos nainen sanoo pitävänsä pitkää ja älykästä miestä viehättävänä se on maailman selvin ja hyväksyttävin asia tänä päivänä.
maajussi mauno joutui aivan tarpeettomaan ryöpytykseen toivottuaan normaalipainoista naista kumppanikseen.pitkä on sitäpaitsi pidempi kuin normaalipituinen ja älykäs noin mensan tasoa älykkyysosamäärältään.
Ei ole kyse me toosta, vaan fat acceptancesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Tottakai Mauno saa toivoa ihan mitä hän haluaa. Se on sitten eri asia, saako.
Ehkä tuossa tuntui vähän hassulta se, kun se Mauno oli itsekin sellainen vähän hönön näköinen korkeaotsainen hörökorva, ei mikään komistus. Ja jotenkin lipevän oloinen muutenkin. Ja silti ne vaatimukset olivat niin korkealla.
Eli että pitää olla itse hoikka, mikäli haluaa hoikan puolison? Tämäkö on sun virallinen lausunto ja tätä mieltä ehdottomasti olet? Kääntäen jokainen hiemankin pullukka nainen, joka asettaa kriteerikseen urheilullisen miehen, on periaatteessa väärässä. Ja sitten vielä noista "korkeista" vaatimuksista... onko mielestäsi ihan oikeasti niin, että normaalipainoa toivominen on "korkea kriteeri"? Jos on, niin kerro toki miten tässä maailmassa niin pääsi käymään.
Todella hyvä kommentti. Kiitos!
Olisiko tullut samanlainen kohu, jos Mauno olisi sanonut etsivänsä vaikkapa "kivannäköistä", "hyvännäköistä" tai "kasvoista nättiä" kumppania?
Paino on arka asia ihmisille. Sama kuin nainen sanoisi pienimunaiset älkööt vaivautuko.
Olen nainen ja ylipainoinen, mutta mielestäni Maunon toivomus oli oikeutettu.
Miksi ihmeessä miesten pitäisi tyytyä vähempään kuin on ideaali?
Vierailija kirjoitti:
Paino on arka asia ihmisille. Sama kuin nainen sanoisi pienimunaiset älkööt vaivautuko.
Naiset usein sanovat, että etsivät itseään pidempää miestä, mikä loukkaa lyhyitä miehiä. Painoon voi myös itse vaikuttaa, toisin kuin (munan) pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein sanovat, että etsivät itseään pidempää miestä, mikä loukkaa lyhyitä miehiä. Painoon voi myös itse vaikuttaa, toisin kuin (munan) pituuteen.
Nimenomaan. Jos vaatii asioita, joihin toinen ei voi mitenkään vaikuttaa, se on paljon tökerömpää kuin ne asiat johon toinen voi vaikuttaa elintavoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten edes sinnepäin sama asia. Jokainen voi vaikuttaa ihan itse siihen omaan painoonsa, mutta munan koko samoin kuin vaikka pituus/kaljuuntuminen/hymykuopat on ominaisuuksia joille ei itse mahda mitään.
Huomaa noitten Maunon naisten heikosta tasosta että oikeasti fiksut ja kauniit naiset eivät hakeneet ohjelmaan. Mielestäni painoasiaa ei tarvitse ilmaista mitenkään vaan voi sitten ylipainoisen kohdalla miettiä et haluaako vai ei tutustua. Maunon kommentissa ei sinänsä mitään erikoista mutta me naiset tahdomme miehen joka rakastaa meitä kuten olemme. Mielestäni elämässä on aina lihomiseen riski ja ei kukaan tahdo miestä joka jättää jos niin käy. Jos mauno olisi avarakatseisempi, hän olisi saanut varmasti runsaasti kirjeitä tasokkaammilta naisilta. Hän on nimittäin ihan kivan oloinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hän saa toivoa itselleen mieluista naista ulkonäöltä mutta sitä ei olisi kannattanut sanoa ääneen. Hän olisi voinut saada 200 kirjettä kaiken kokoisilta mukavilta naisilta ja olisi siitä sitten voinut valita suuresta valikoimasta ne mieluisat hoikat ohjelmaan.
Nyt kun hän sanoi sen ääneen, erittäin moni hoikka nainen ei laittanut viestiä koska ajatteli miehen olevan turhan kiinnostunut vain ulkonäöstä. Maunolle kirjoitti vaan muutama. Mauno teki itselleen karhunpalveluksen. Niin se naisen logiikka vaan toimii.
Juuri eilen kirjauduin nettitreffeille ja oli aika mukavan tuntuinen, saman oloinen mies kuin minä ja hänellä oli jopa jotain kirjoitusta profiilissaan (mitä monilla miehillä ei ole ollenkaan), vaikutti mukavalt. Sitten viimeisenä lauseena oli: Kuvattomat älkööt vaivautuko. No mulla on kuva mutta en tosiaankaan vaivaudu. Sitten miehet ihmettelee kun eivät saa vastauksia. Ilmeisesti niitä viestejä tuollekin hepulle tulee ovista ja ikkunoista kun on varaa skipata. Ottaisi vaan vastaan kaikki kuvattomatkin yhteydenotot (kuvan saa pyytämällä useimmiten) ja saisi varmasti meiltä kuvallisiltakin viestejä enemmän.
Yleensä kuitenkin on erittäin suotavaa lähestyä kuvan kanssa, jos toisellakin on jo kuva esillä. Mutta tämäkin vain vahvistaa sen, että naiset tekevät joka ikisestä väärästä sanasta ihan uskomattomia olettamuksia. Siksi on parempi leperrellä vain, eikä esittää mitään vaatimuksi, vaikka oikea luonne olisikin jotain ihan muuta.
Juuri näin, ei livenäkään ihmiset kulje pussit päässä. Jos on tarkoitus deittailla, se ulkonäkö kyllä paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Parempi ennemmin.
Tässä oli kyllä muutenkin taas naisen logiikkaa kerrassaan, naisella oli itselläkin kuva mutta loukkaantui joidenkin muiden kuvattomien naisten puolesta, ei hyvää päivää että voidaan tehdä asioista vaikeita :D Taidatte naiset vain pelleillä noilla deittisivustoilla, eihän siitä tuollaisella touhulla tule ikinä mitään.
Suostuukohan tämä nainen muuten itse sokkotreffeille?
Mutta jos niistä 25:stä 20 lähtisi heti, kun hän töksäyttäysi jotain, jäljelle jäisi silti viisi. Tai vielä vähemmän, kun sopivampia olisi jo karsittu.