Vierailija

Mutta kyllä mulla on käsivarsissa jo "pattia" (itse huomaan) ja nostamani painotkin ovat isompia nyt, jaksan paljon enemmän. Vuoden olen käynyt, kerta viikkoon. Tosin teen ihan kunnolla kaikki liikkeet, aina on salikäynnin jälkeen lihakset useamman päivän ajan kipeät.

Ja nainen olen.

• ylös 23
  • alas 1

Kommentit (20)

Vierailija

Sama täällä. Tietysti jos tavoitteet on kovemmat pitää käydä enemmän, mutta minulle riittää tämä hyvin.

• ylös 15
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voimaharjoittelun muuttujat - millä on oikeasti merkitystä:

http://www.super-sets.com/2018/10/04/voimaharjoittelun-muuttujat-milla-o...

Siellä se säännöllisyys makaa kaiken pohjana, sen päällä intensitetti.

Saat siis tuloksia koska teet asioita säännöllisesti ja pyrit nostamaan sarjoja ja/tai käyttämään isompia painoja.

Ovatko tulokset optimaaliset? Tuskin, käymällä 2-3 kertaa saisit enemmän tuloksia. Itse käyn paljon uimassa ja näen siellä aina samaan aikaan samoja naamoja, vuodesta toiseen, uimassa samaa vauhtia: n.2km mummorinulia tunnissa. Jos panostaisi asiaan (tekniikkaan ja nopeusharjoitteluun), olisi jo aivan toisella tasolla. Mutta eipä se minulle kuulu, hyvä jos on itse tyytyväinen.

• ylös 4
  • alas 24
Vierailija

Niin kuin itsekin olet huomannut, kerran viikossa treeni on paljon parempi kuin ei yhtään kertaa. Kehittää sekin kuntoa hyvin.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Tottakai saa tuloksia ja kehitystä vaikka vaan kerran viikossa käy kuntosalilla mutta ei sillä lihaskimpuksi muutu. Koko kropan kun treenaa läpi niin kyllä ne tulokset näkyy 👍

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saat siis tuloksia koska teet asioita säännöllisesti ja pyrit nostamaan sarjoja ja/tai käyttämään isompia painoja.

Ovatko tulokset optimaaliset? Tuskin, käymällä 2-3 kertaa saisit enemmän tuloksia. Itse käyn paljon uimassa ja näen siellä aina samaan aikaan samoja naamoja, vuodesta toiseen, uimassa samaa vauhtia: n.2km mummorinulia tunnissa. Jos panostaisi asiaan (tekniikkaan ja nopeusharjoitteluun), olisi jo aivan toisella tasolla. Mutta eipä se minulle kuulu, hyvä jos on itse tyytyväinen.

Ei varmaan olekaan optimaalista käydä vain kerta viikkoon salilla, mutta minkäs teet, kun haluat harrastaa muutakin liikuntaa (varsinkin ulkona tapahtuvaa; lenkkeily, pyöräily, välillä uimahallissa uinti, talvella hiihto) ja aikaa liikuntaan on työssäkäyvänä perheenäitinä rajallisesti.

Oikea tekniikka on mulle kyllä tärkeää lajissa kuin lajissa, ja keskityn tekemään liikkeet mahdollisimman oikein.

Ap

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti aloittanut tosi surkeasta lähtötasosta.

Kuten about kaikki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuten about kaikki.

Onhan se nyt ihan eri asia jos henkilö on ylipainoinen eikä koskaan liikuntaa harrastanut, kuin että on normaalipainoinen ainakin joskus liikuntaa harrastanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No liikuntaa olen harrastanut aina, mutta joo, kuntosalilla en ollut käynyt ikinä ennen kuin vuosi sitten salikortin hommasin.

Ap

Vierailija

Sama juttu täällä. Teen voimatreeniä vain kerran viikossa, enkä aina sitäkään, mutta lihaksisto on erittäin hyvässä kunnossa. Pelästyin kesällä, kun huomasin hartioideni muodon muuttuneen. Ilmeisesti lihasten kasvaminen on jonkin verran yksilöllistä. 

Vierailija

Kerran viikkoon on siitä huono ettei voi tehdä maastavetoa ja kyykkyä samana päivänä oikein, ainakaan kunnolla. 2 krt on minimi. Toki kerta viikossa on parempi kuin 0 kertaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan olekaan optimaalista käydä vain kerta viikkoon salilla, mutta minkäs teet, kun haluat harrastaa muutakin liikuntaa (varsinkin ulkona tapahtuvaa; lenkkeily, pyöräily, välillä uimahallissa uinti, talvella hiihto) ja aikaa liikuntaan on työssäkäyvänä perheenäitinä rajallisesti.

Oikea tekniikka on mulle kyllä tärkeää lajissa kuin lajissa, ja keskityn tekemään liikkeet mahdollisimman oikein.

Ap

Juu, tarkoitus ei ollut kritisoida. Alapeukuista päätellen se tuli niin ulos.

Pointti oli juuri se, että tuloksia tulee koska säännöllisyys ja intensiteetti ovat riittävällä tasolla. Se on loistava juttu. Ja kun aerobista mukana niin mikäs sen parempaa :)

Niitä salityyppejä näkee paljon jotka vain jauhavat samoilla painoilla ja välillä käyvät kuukauden 4 kertaa viikossa, sitten tulee 2 kuukauden tauko. Kahden viikon täystauko ja voimatasot alkavat hiipumaan. Toki vanhoihin painoihin pääsee nopeasti takas, mutta jos sitten tulee uusi tauko niin kehitys jää tapahtumatta.

Uimahallivertaus tuli lähinnä mieleen kun porukalla ei ole uskallusta haastaa itseään ja treenata isommilla painoilla tai vaikka sitä tekniikkaa ja nopeutta. Sinulla ei siis ole tätä ongelmaa koska kehitystä tulee.

Vierailija

Hoikalla lihakset erottuvat paremmin. Sulla on suotuisat geenit, jos saat näkyviä tuloksia kerta viikossa -salitreenilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuten about kaikki.

Onhan se nyt ihan eri asia jos henkilö on ylipainoinen eikä koskaan liikuntaa harrastanut, kuin että on normaalipainoinen ainakin joskus liikuntaa harrastanut.

on tietysti, mutta liikuntaa harrastanut on aloittanut aikaisemmin, mahdollisesti jo lapsena. Silloin kun se aikaisemmin harrastanut aloitti, hän ei varmaan ollut häävi.

Muistan nuorena ekat nyrkkeilytunnit. Treeneissä pelkäsin että kuolen, seuraavana päivänä pelkäsin etten kuolekaan. Sattui.

jiriririririri

No kyl siin saa jonkinlaisii muutoksia ...

Esim tunnen yhen naisen joka ei siis harrasta mtn aerobista liikuntaa tms, eikä mitää erikoista, on normi painonen, mut alko käymää pilatestunneilla nii kyl sen ryhti muuttu ihan erilaiseks ja vatsalihakset, ku se oli käyny joku vuoden. xD hoikemman näköseks vaikka paino ei tippunukkaa.

Ja tietty jos on ihan laiha nii saattaa näkyy jotai muutosta ku ei oo rasvaa...

Mut ei varmaa mitään kauheen isoi muutoksii jollet sit nyt 1 x viikos harrasta ja 40 vuotta. :D Sillon ehkä huomaa jtn. :D

Ja kyl jos on sellanen ettei oo ikinä tehny mitään urheilullista, ja sit alottaa kerran viikkoon jonkun nii kyl se saattaa näkyy olemuksest ja ryhdistä just jne. :D

Ja sit jos on urheillu aijemmin, niin lihasmuistin takia siis ne pysyy yllä jne jne jne. Eli jos on aijemmin urheillu ja sit vaikka urheilee kerran viikkoon niin kunto ssaattaa pysyy tosi hyvänä koska on siel muistissa aiemmasta :D

Vierailija

Riippuu täysin henkilön lähtötilanteesta, ruokavaliosta, onko istumatyö vai fyysinen duuni ja viettääkö muuten aktiivista elämää.
Parempi se on kuin ei yhtäkään kertaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki nuo sun harrastamasi pitkäkestoiset lajit kehittää kyllä lihaksistoa aiinä kuin saliharjoittelukin. Hiihto ja uinti vaikuttaa eniten käsivarsissa ja keskikropassa, pyöräily jalkalihaksissa. Ei saliharjoittelu edes ole välttämätöntä, jos muuten liikut säännöllisesti noin monipuolisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, tarkoitus ei ollut kritisoida. Alapeukuista päätellen se tuli niin ulos.

Pointti oli juuri se, että tuloksia tulee koska säännöllisyys ja intensiteetti ovat riittävällä tasolla. Se on loistava juttu. Ja kun aerobista mukana niin mikäs sen parempaa :)

Niitä salityyppejä näkee paljon jotka vain jauhavat samoilla painoilla ja välillä käyvät kuukauden 4 kertaa viikossa, sitten tulee 2 kuukauden tauko. Kahden viikon täystauko ja voimatasot alkavat hiipumaan. Toki vanhoihin painoihin pääsee nopeasti takas, mutta jos sitten tulee uusi tauko niin kehitys jää tapahtumatta.

Uimahallivertaus tuli lähinnä mieleen kun porukalla ei ole uskallusta haastaa itseään ja treenata isommilla painoilla tai vaikka sitä tekniikkaa ja nopeutta. Sinulla ei siis ole tätä ongelmaa koska kehitystä tulee.

Onpa tuloskeskeinen asenne. Ei kaikilla todellakaan ole tavoitteena kehittää itsestään aina vain isompaa, kireämpää ja lihaksikkaampaa. Sillä tiellä lopputuloksena kun on aina muodotomat lihashirviöt. Viikottainen mummouinti uimahallissa on todella paljon terveellisempää ja kaikin tavoin fiksumpaa kuin kehonrakennus.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.